GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι οι Alonso-Hamilton στις δοκιμές
FORMULA 1GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι οι Alonso-Hamilton στις δοκιμές
FORMULA 1Το μεγάλο θέμα σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στη Μαρίνα Μπέι ήταν φυσικά τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στις συνομιλίες ανάμεσα σε οδηγούς και μηχανικούς.
TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών χρησιμοποιήθηκε η πιο σκληρή εκ των δυο γομών της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μαλακή γόμα με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα. Ειδικότερα την πρώτη μισή ώρα οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους ένα έξτρα σετ ελαστικών το οποίο αξιοποίησαν ώστε να βάλουν γύρους και να εξοικειωθούν με τη διαδρομή των 23 στροφών στους δρόμους του λιμανιού. Βέβαια ο τελικός αριθμός των γύρων που συμπλήρωσαν οι οδηγοί δεν ήταν πολύ μεγάλος.
Οι μηχανικοί στο pit lane προσπαθούσαν να μεταδίδουν μόνο τις πληροφορίες που επιτρέπονταν ακούστηκε κάποια στιγμή ο Hamilton να ρωτάει για το πώς συμπεριφέρονται τα ελαστικά των άλλων πιλότων για να πάρει ως απάντηση: «Αυτά θα τα συζητήσουμε στα πιτ». Αρκετοί διάλογοι ανέφεραν «πέρασμα με σταθερή ταχύτητα» πιθανόν αυτό να είναι μια κωδικοποιημένη εντολή για επιστροφή στα default settings (αρχικές ρυθμίσεις). Ο Button ακούστηκε κάποια στιγμή να λέει 190km/h με 5η και άλλα σχετικά. Είναι σαφές πως ο Raikkonen θα έχει σοβαρό πρόβλημα, είναι γνωστή η αδιαφορία του Φινλανδού γύρω απ’ όσα ρυθμίζονται με τους διακόπτες του τιμονιού. Στον αντίποδα ο Alonso πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της 1η περιόδου εντυπωσιάζοντας με τη Ferrari. Είναι κοινό μυστικό πως οι Ιταλοί μηχανικοί χρησιμοποιούν τα ελεύθερα της Παρασκευής για να δοκιμάσουν νέα συστήματα στη μονάδα ισχύος που φέτος λόγω περιορισμού στους κανονισμούς δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Τα ετοιμάζουν όμως για το 2015, πλέον όπως όλοι παραδέχονται στην Scuderia η προσοχή τους έχει στραφεί στην επόμενη χρονιά.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Nico Rosberg αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του κιβωτίου, ενώ την ίδια ώρα ο νικητής στη Σιγκαπούρη τα τελευταία 3 χρόνια, Sebastian Vettel είχε μια επαφή με τον τοίχο. Την ίδια στιγμή ο Button ακούστηκε να διαμαρτύρεται για έντονες ταλαντώσεις στη McLaren.
Για τις ενδοεπικοινωνίες φαίνεται από τη FIA πως υπάρχει μια ανοχή μέχρι να προσαρμοστούν ομάδες και οδηγοί. Τελικά αποφασίστηκε η αυστηρή εφαρμογή των νέων κανονισμών να μετατεθεί για το 2015 και προς το παρόν περιορίζεται μόνο στις συμβουλές οδήγησης μετά από παράπονα για θέματα ασφαλείας. Ο λόγος που η Ομοσπονδία έκανε πίσω είναι γιατί ήταν σαφές πως κάποιες ομάδες θα επηρεαστούν περισσότερο από τις υπόλοιπες.
Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν με τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel έμεινε άπραγος στο μεγαλύτερο διάστημα καθώς υπήρχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της RBR. Ο Raikkonen συνέχισε ν’ αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις θερμοκρασίες φρένων ενώ στη McLaren δεν μπορούσαν να εξηγήσουν πως τα μονοθέσια τους ήταν στην κορυφή των χρόνων. Τελικά κατάφερε να σημειώσει τον 5ο χρόνο ημέρας. Αρκετά προβλήματα επιλύσιμα στην πλειονότητά τους αντιμετώπισαν οι δυο Mercedes ειδικά ο Rosberg που χτύπησε την W05 στα κερμπ. Τελικά ο Hamilton ήταν ταχύτερος με μικρή διαφορά από τον Alonso. Πιθανόν η σημερινή φόρμα των Ferrari να οφείλεται σε χαμηλότερο φορτίο καυσίμου.
Ο συνήθης ύποπτος Pastor Maldonado έχασε τον έλεγχο της Lotus στη στροφή 10 και χτύπησε στις μπαριέρες. Η διαδικασία διεκόπη για αρκετή ώρα επηρεάζοντας την προσπάθεια όλων. Ένας εξ’ αυτών που επηρεάστηκε ήταν και ο Nico Rosberg που εκείνη τη στιγμή επιχειρούσε προσομοίωση αγώνα. Γι’ αυτό έμεινε στην 13η θέση ο χρόνος που του την έδωσε προήρθε με τη μαλακή γόμα.
Αναλυτικά η κατάταξη στο FP1:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m49.056s | – | 16 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m49.178s | 0.122s | 23 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m49.205s | 0.149s | 24 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m49.874s | 0.818s | 27 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m50.122s | 1.066s | 21 |
6 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m50.539s | 1.483s | 11 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m50.783s | 1.727s | 19 |
8 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m50.922s | 1.866s | 21 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m50.990s | 1.934s | 26 |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m51.131s | 2.075s | 23 |
11 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m51.217s | 2.161s | 24 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m51.604s | 2.548s | 23 |
13 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m51.953s | 2.897s | 20 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m52.125s | 3.069s | 25 |
15 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m52.146s | 3.090s | 19 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m52.171s | 3.115s | 15 |
17 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m52.237s | 3.181s | 22 |
18 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m52.906s | 3.850s | 26 |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m54.113s | 5.057s | 15 |
20 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m54.475s | 5.419s | 26 |
21 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m54.607s | 5.551s | 21 |
22 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m55.170s | 6.114s | 17 |
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m47.490s | – | 25 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m47.623s | 0.133s | 28 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m47.790s | 0.300s | 28 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m48.031s | 0.541s | 29 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m48.041s | 0.551s | 5 |
6 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m48.358s | 0.868s | 33 |
7 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m48.435s | 0.945s | 30 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m48.653s | 1.163s | 30 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m48.751s | 1.261s | 30 |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m48.770s | 1.280s | 31 |
11 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m48.800s | 1.310s | 33 |
12 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m49.062s | 1.572s | 33 |
13 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m49.075s | 1.585s | 30 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m49.139s | 1.649s | 13 |
15 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m49.170s | 1.680s | 34 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m49.290s | 1.800s | 36 |
17 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m49.361s | 1.871s | 29 |
18 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m49.971s | 2.481s | 28 |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m50.612s | 3.122s | 24 |
20 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m51.558s | 4.068s | 21 |
21 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m52.075s | 4.585s | 33 |
22 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m52.936s | 5.446s | 31 |