Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι οι Alonso-Hamilton στις δοκιμές

Ελλάδα 2:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι οι Alonso-Hamilton στις δοκιμές

FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι οι Alonso-Hamilton στις δοκιμές

FORMULA 1

Το μεγάλο θέμα σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στη Μαρίνα Μπέι ήταν φυσικά τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στις συνομιλίες ανάμεσα σε οδηγούς και μηχανικούς.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών χρησιμοποιήθηκε η πιο σκληρή εκ των δυο γομών της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μαλακή γόμα με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα. Ειδικότερα την πρώτη μισή ώρα οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους ένα έξτρα σετ ελαστικών το οποίο αξιοποίησαν ώστε να βάλουν γύρους και να εξοικειωθούν με τη διαδρομή των 23 στροφών στους δρόμους του λιμανιού. Βέβαια ο τελικός αριθμός των γύρων που συμπλήρωσαν οι οδηγοί δεν ήταν πολύ μεγάλος.

Οι μηχανικοί στο pit lane προσπαθούσαν να μεταδίδουν μόνο τις πληροφορίες που επιτρέπονταν ακούστηκε κάποια στιγμή ο Hamilton να ρωτάει για το πώς συμπεριφέρονται τα ελαστικά των άλλων πιλότων για να πάρει ως απάντηση: «Αυτά θα τα συζητήσουμε στα πιτ». Αρκετοί διάλογοι ανέφεραν «πέρασμα με σταθερή ταχύτητα» πιθανόν αυτό να είναι μια κωδικοποιημένη εντολή για επιστροφή στα default settings (αρχικές ρυθμίσεις). Ο Button ακούστηκε κάποια στιγμή να λέει 190km/h με 5η και άλλα σχετικά. Είναι σαφές πως ο Raikkonen θα έχει σοβαρό πρόβλημα, είναι γνωστή η αδιαφορία του Φινλανδού γύρω απ’ όσα ρυθμίζονται με τους διακόπτες του τιμονιού. Στον αντίποδα ο Alonso πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της 1η περιόδου εντυπωσιάζοντας με τη Ferrari. Είναι κοινό μυστικό πως οι Ιταλοί μηχανικοί χρησιμοποιούν τα ελεύθερα της Παρασκευής για να δοκιμάσουν νέα συστήματα στη μονάδα ισχύος που φέτος λόγω περιορισμού στους κανονισμούς δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Τα ετοιμάζουν όμως για το 2015, πλέον όπως όλοι παραδέχονται στην Scuderia η προσοχή τους έχει στραφεί στην επόμενη χρονιά.

Ο νικητής στη Μαρίνα Μπέι το 2009, Lewis Hamilton ήταν 2ος ταχύτερος στην 1η περίοδο με διαφορά ενός δεκάτου από τον Alonso που έχει κερδίσει το 2008 και το 2010

Advertisement
Advertisement

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Nico Rosberg αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του κιβωτίου, ενώ την ίδια ώρα ο νικητής στη Σιγκαπούρη τα τελευταία 3 χρόνια, Sebastian Vettel είχε μια επαφή με τον τοίχο. Την ίδια στιγμή ο Button ακούστηκε να διαμαρτύρεται για έντονες ταλαντώσεις στη McLaren.

Για τις ενδοεπικοινωνίες φαίνεται από τη FIA πως υπάρχει μια ανοχή μέχρι να προσαρμοστούν ομάδες και οδηγοί. Τελικά αποφασίστηκε η αυστηρή εφαρμογή των νέων κανονισμών να μετατεθεί για το 2015 και προς το παρόν περιορίζεται μόνο στις συμβουλές οδήγησης μετά από παράπονα για θέματα ασφαλείας. Ο λόγος που η Ομοσπονδία έκανε πίσω είναι γιατί ήταν σαφές πως κάποιες ομάδες θα επηρεαστούν περισσότερο από τις υπόλοιπες.

Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν με τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel έμεινε άπραγος στο μεγαλύτερο διάστημα καθώς υπήρχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της RBR. Ο Raikkonen συνέχισε ν’ αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις θερμοκρασίες φρένων ενώ στη McLaren δεν μπορούσαν να εξηγήσουν πως τα μονοθέσια τους ήταν στην κορυφή των χρόνων. Τελικά κατάφερε να σημειώσει τον 5ο χρόνο ημέρας. Αρκετά προβλήματα επιλύσιμα στην πλειονότητά τους αντιμετώπισαν οι δυο Mercedes ειδικά ο Rosberg που χτύπησε την W05 στα κερμπ. Τελικά ο Hamilton ήταν ταχύτερος με μικρή διαφορά από τον Alonso. Πιθανόν η σημερινή φόρμα των Ferrari να οφείλεται σε χαμηλότερο φορτίο καυσίμου.

Advertisement

Ο συνήθης ύποπτος Pastor Maldonado έχασε τον έλεγχο της Lotus στη στροφή 10 και χτύπησε στις μπαριέρες. Η διαδικασία διεκόπη για αρκετή ώρα επηρεάζοντας την προσπάθεια όλων. Ένας εξ’ αυτών που επηρεάστηκε ήταν και ο Nico Rosberg που εκείνη τη στιγμή επιχειρούσε προσομοίωση αγώνα. Γι’ αυτό έμεινε στην 13η θέση ο χρόνος που του την έδωσε προήρθε με τη μαλακή γόμα.

Αναλυτικά η κατάταξη στο FP1:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Fernando Alonso Ferrari 1m49.056s 16
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m49.178s 0.122s 23
3 Nico Rosberg Mercedes 1m49.205s 0.149s 24
4 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m49.874s 0.818s 27
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m50.122s 1.066s 21
6 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m50.539s 1.483s 11
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1m50.783s 1.727s 19
8 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m50.922s 1.866s 21
9 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m50.990s 1.934s 26
10 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m51.131s 2.075s 23
11 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m51.217s 2.161s 24
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m51.604s 2.548s 23
13 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m51.953s 2.897s 20
14 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m52.125s 3.069s 25
15 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m52.146s 3.090s 19
16 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m52.171s 3.115s 15
17 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m52.237s 3.181s 22
18 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m52.906s 3.850s 26
19 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m54.113s 5.057s 15
20 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m54.475s 5.419s 26
21 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m54.607s 5.551s 21
22 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m55.170s 6.114s 17
Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m47.490s 25
2 Fernando Alonso Ferrari 1m47.623s 0.133s 28
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m47.790s 0.300s 28
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1m48.031s 0.541s 29
5 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m48.041s 0.551s 5
6 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m48.358s 0.868s 33
7 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m48.435s 0.945s 30
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m48.653s 1.163s 30
9 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m48.751s 1.261s 30
10 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m48.770s 1.280s 31
11 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m48.800s 1.310s 33
12 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m49.062s 1.572s 33
13 Nico Rosberg Mercedes 1m49.075s 1.585s 30
14 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m49.139s 1.649s 13
15 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m49.170s 1.680s 34
16 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m49.290s 1.800s 36
17 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m49.361s 1.871s 29
18 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m49.971s 2.481s 28
19 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m50.612s 3.122s 24
20 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m51.558s 4.068s 21
21 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m52.075s 4.585s 33
22 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m52.936s 5.446s 31