FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Ο Vettel στην pole! (upd)

Ελλάδα 21:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Σιγκαπούρης: Ο Vettel στην pole! (upd)

FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Ο Vettel στην pole! (upd)

FORMULA 1

Τρομερή ανατροπή στη F1, καθώς για πρώτη φορά από πέρυσι στην Αυστρία και για δεύτερη τα τελευταία δυο χρόνια έχασαν οι Mercedes την pole και μάλιστα στα ίσα. Σα να μην έφτανε αυτό τα ασημί μονοθέσια εκκινούν από την 3η σειρά της εκκίνησης όντας 1.5sec πιο αργά από τη Ferrari. Γίνονται;

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Με τη θερμοκρασία στους 29 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και στους 34 βαθμούς στο οδόστρωμα και την υγρασία στο 80% υποδέχτηκε η Marina Bay ομάδες και οδηγούς για τη σημερινή διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών που διεξήχθησαν στις 21:00 ώρα τοπική.
Νωρίτερα ενώ νύχτωνε και άναβαν τα φώτα στις ελεύθερες δοκιμές οι Ferrari ήταν ταχύτερες όλων ενώ ανάμεσα στα κόκκινα μονοθέσια και στις Mercedes βρίσκονταν και οι δυο Red Bull. Ήταν ήδη ξεκάθαρο πως αν υπάρχει ένας ακόμη αγώνα μετά τη Μαλαισία και την Ουγγαρία όπου θα χάσουν οι Mercedes αυτός είναι η Σιγκαπούρη. Πόσο μάλλον που ταχύτερος όλων ήταν ο τρεις φορές νικητής στη Marina Bay (2011,12,13) Sebastian Vettel.

Στο Q1 η εικόνα δεν άλλαξε δραματικά. Καταρχάς οι Mercedes υποχρεώθηκαν να χρησιμοποιήσουν την πιο μαλακή εκ των δυο γομών της Pirelli πράγμα ασυνήθιστο.  Η Ιταλική εταιρεία έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις δυο πιο μαλακές της γόμες Soft, Super Soft και η διαφορά ανάμεσά στους σ’ ένα γύρο στα 5.6km της διαδρομής στη Σιγκαπούρη φτάνει τα 2 sec. Οι μόνοι οδηγοί που κατάφεραν να προκριθούν στο Q2 με τη μαλακή γόμα ήταν οι Ricciardo, Vettel και Raikkonen. Από κει ήταν σαφές πως η κυριαρχία των Mercedes στην pole, απειλούνταν…

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα ήταν χαρακτηριστικό πως ο χρόνος του Rosberg με την πολύ μαλακή γόμα, ήταν χειρότερος απ’ αυτόν του Vettel που χρησιμοποιούσε την πιο αργή μαλακή γόμα. Ο Vettel ήταν πίσω από τους Kvyat και Hamilton αμφότεροι όμως είχαν βάλει την κόκκινη γόμα (SS) της Pirelli. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι δυο Manor, οι δυο Sauber και η Lotus του Μαλντονάντο. Ο Button πέρασε κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού για 74 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι η 3η φορά σε 13 περιόδους κατατακτήριων δοκιμών φέτος που αμφότερες οι McLaren συνέχισαν στο Q2.

Το ξεκίνημα της αντίστροφης μέτρησης του 12λεπτού όπου τρέχουν οι 15 οδηγοί που προκρίθηκαν από το Q1 και αποκλείονται οι 5 πιο αργοί ξεκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα να θεωρείται πλέον μονόδρομος. Χαρακτηριστικό της μάχης που δόθηκε για την πρόκριση ήταν πως ενώ μηδενίστηκε ο χρόνος οι δέκα πιο αργοί οδηγοί ήταν σε γρήγορο γύρο.  Μια επαφή του Sainz jr με την μπαριέρα όπου χτύπησε το εμπρός αριστερό ελαστικό της Toro Rosso γέμισε την πίστα συντρίμμια στη στροφή 19 καταστρέφοντας την προσπάθεια όλων για βελτίωση. Ο Ισπανός ζήτησε συγνώμη για το λάθος του από την ομάδα. Ακόμη μια φορά Ferrari και Red Bull ήταν μπροστά από τις Mercedes. Εκτός 10αδας εκτός από τον Ισπανό οδηγό έμειναν οι δυο Force India και οι δυο McLaren. Έτσι στη 10αδα προκρίθηκαν Ferrari, Red Bull, Mercedes, Williams ο Grosjean με τη Lotus και ο Verstappen με τη Force India.

Advertisement

Δεδομένου πως οι Mercedes δεν έχουν χάσει στη μάχη της pole από πέρυσι στην Αυστρία το ξεκίνημα του Q3 είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι πρώτοι που βγήκαν για προσπάθεια ήταν οι Red Bull και ο Hamilton. Πολύ σύντομα ακολούθησαν το παράδειγμά τους όλοι οι υπόλοιποι πλην του Verstappen.  O Ricciardo εντυπωσίασε με χρόνο 1:44.607 ενώ την ίδια στιγμή ο Hamilton εγκατέλειψε την προσπάθεια καθώς έκανε ένα ακόμη λάθος στην στροφή 7. Ο Vettel κινήθηκε ταχύτερα από τον Αυστραλό κατά 3 δέκατα ενώ απογοήτευση από το Rosberg που ήταν 5ος 1.5sec πίσω. Όμως τόσο οι Red Bull όσο και οι Ferrari είχαν φρέσκια μαλακή γόμα αξιοποιώντας το σετ που τους περίσσεψε στο Q1 σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που επιχειρούσαν με την πρώτη γόμα του Q2 (σ.σ: υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τη γόμα που πέτυχαν τον ταχύτερο τους χρόνο στο Q2).

Ο Vettel στο φινάλε έσπασε το φράγμα του 1:44 όντας ο μόνος που μπόρεσε να κινηθεί τόσο γρήγορα. Δίπλα του αύριο θα εκκινήσει ο Ricciardo, ενώ στη δεύτερη σειρά βρίσκεται ο Raikkonen με τον Kvyat.

Advertisement

Στην τρίτη σειρά της εκκίνησης 1.5sec πίσω από τις Ferrari βρίσκονται οι δυο Mercedes αυτό κι αν είναι έκπληξη παρά την ιδιαίτερη διαμόρφωση της διαδρομής στη Σιγκαπούρη. Δεν είναι εύκολο να αποδώσει κανείς την υστέρηση της Mercedes σε μια και μόνη αιτία. Σίγουρα η δύναμη της μονάδας ισχύος δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο στη στενή διαδρομή της Marina Bay. Επιπλέον η ροή αέρα γύρω από το μονοθέσιο είναι ελλιπής γιατί δεν υπάρχει πουθενά μεγάλη ευθεία, όμως όλα αυτά δεν μπορούν να δώσουν μια ικανοποιητική εξήγηση. Πιθανώς απλά δεν βρήκαν το σωστό σετάρισμα στη γερμανική ομάδα. Θα ακούσουμε όμως τι έχουν να πουν και οι ίδιοι γι’ αυτό.

Συνολικά οι χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:

 

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος        .

Διαφορά

1 Sebastian Vettel Ferrari 1m43.885s
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m44.428s 0.543s
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.667s 0.782s
4 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m44.745s 0.860s
5 Lewis Hamilton Mercedes 1m45.300s 1.415s
6 Nico Rosberg Mercedes 1m45.415s 1.530s
7 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m45.676s 1.791s
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m45.798s 1.913s
9 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m46.077s 2.192s
10 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m46.413s 2.528s
11 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m46.305s 2.420s
12 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m46.328s 2.443s
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m46.385s 2.500s
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m46.894s 3.009s
15 Jenson Button McLaren/Honda 1m47.019s 3.134s
16 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m46.965s 3.080s
17 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m47.088s 3.203s
18 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m47.323s 3.438s
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m51.021s 7.136s
20 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 1m51.523s 7.638s
Advertisement