Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ρωσίας: Στο θέρετρο του Σότσι!

Ελλάδα 8:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ρωσίας: Στο θέρετρο του Σότσι!

FORMULA 1

GP Ρωσίας: Στο θέρετρο του Σότσι!

FORMULA 1

Αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί στο λιμάνι του Σότσι ο 15ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος. Για πρώτη φορά εδώ και δυο χρόνια φάνηκε πριν 20 μέρες στη Σιγκαπούρη μια αδυναμία στο στρατόπεδο των Mercedes.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Αυτή αφορά στην αξιοποίηση της πολύ μαλακής γόμας της Pirelli – έχει σχεδιαστεί για σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες (105 βαθμούς Κελσίου) – όταν η θερμοκρασία οδοστρώματος ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου. Πέρυσι η Pirelli είχε πάει στο Σότσι όπου γίνονταν για πρώτη φορά αγώνας τη μέση και τη μαλακή γόμα. Αποδείχτηκε συντηρητικός συνδυασμός για τα δεδομένα του οδοστρώματος στο λιμάνι του θερέτρου της Μαύρης Θάλασσας και έτσι φέτος οι Ιταλοί έθεσαν στη διάθεση των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα.

Στη Mercedes φοβούνται μήπως επαναληφθεί το σκηνικό της Σιγκαπούρης χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του αντιπροέδρου της ομάδας και τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Niki Lauda: «Ευτυχώς καταφέραμε ν’ ανακάμψουμε μετά τη Σιγκαπούρη και να επιστρέψουμε στο βάθρο στην Ιαπωνία. Ανησυχώ για το Σότσι καθώς η άσφαλτος μοιάζει με τη Σιγκπούρη. Δεν είναι εύκολο πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί». Η Mercedes χρειάζεται μόλις 3 βαθμούς περισσότερους από τη Ferrari στο Ρώσικο GP για να διατηρήσει τον τίτλο στους κατασκευαστές. Έναν τίτλο που πήρε για πρώτη φορά στην ιστορία της πέρυσι με 16 νίκες σε 19 αγώνες ενώ φέτος μέχρι τώρα αριθμεί 11 σε 14 αγώνες. Η Formula 1 πάει για δεύτερη φορά στην πίστα του Σότσι δίπλα στη Μαύρη Θάλασσα στη Ρωσία. Πέρυσι νικητής του αγώνα ήταν ο Lewis Hamilton που πήρε το βαρύτιμο τρόπαιο από τον Ρώσο πρόεδρο Vladimir Putin. Στο Σότσι διεξήχθησαν πέρυσι οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες και είναι προγραμματισμένο το Μουντιάλ του 2018. Το Σότσι είναι το μεγαλύτερο και πιο δημοφιλές Ρώσικο θέρετρο. Το νέο οδόστρωμα είναι λείο και σε συνδυασμό με τον ήπιο καρό και τις στροφές μέσης ταχύτητας έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά και μειωμένη πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης για τα ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery ανέφερε: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επιστρέφουμε στη Ρωσία για το 2ο Ρωσικό Grand Prix. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αγορά όχι μόνο για μας αλλά και για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Είχαμε κάποια ερωτηματικά ερχόμενοι πέρυσι στο Σότσι, κάτι αναπόφευκτο όταν πρόκειται για καινούργια πίστα. Μαζέψαμε όμως δεδομένα για το 2015 και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να φέρουμε συνδυασμό ελαστικών ένα επίπεδο πιο μαλακό από πέρυσι. Ελπίζουμε αυτό να οδηγήσει σε στρατηγικές δυο ή τριών pit stop, πρόκειται για το στόχο μας σε όλους τους αγώνες. Τόσο εμείς όσο και οι ομάδες συνεχίζουμε να μαθαίνουμε γι’ αυτή την πίστα παρότι διαθέτουμε εξελιγμένη τεχνολογία προσομοίωσης. Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στροφών οπότε αποτελεί ένα ολοκληρωμένο τεστ για τα ελαστικά. Οι οδηγοί θα ωφεληθούν από την επιπλέον ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας φέτος».

14-Japanese-Preview-Open

Advertisement

Η φρεσκοστρωμένη άσφαλτος συχνά παρουσιάζει πολύ μεγάλες αλλαγές την πρώτη χρονιά ειδικά μετά από ένα βαρύ χειμώνα. Τα δείγματα από το οδόστρωμα δεν δείχνουν πολύ μεγάλη αλλαγή σε σχέση με πέρυσι, η επιφάνεια παραμένει λεία με χαμηλό συντελεστή τριβής. Καθώς η πίστα δεν χρησιμοποιείται και πολύ εκτός της Formula 1 αναμένεται να υπάρχει σημαντική βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή μέρα με τη μέρα καθώς και γλιστερό οδόστρωμα ειδικά την Παρασκευή. Η πιο κρίσιμη στροφή στο Σότσι είναι η 3η μια αριστερή παρατεταμένη με πολλαπλές κορυφές. Πηγή έμπνευσής της υπήρξε η περίφημη στροφή 8 στο Istanbul Park που επίσης είναι σχεδιασμένο από το Hermann Tilke. Αυτή η στροφή προκαλεί σημαντική καταπόνηση ειδικά στο εμπρός δεξιά ελαστικό. Συνολικά υπάρχουν 12 δεξιές και έξι αριστερές στροφές αλλά και μια ευθεία 650m ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη στροφή. Η πίστα μήκους 5.848km είναι η 3η μεγαλύτερη σε μήκος μετά το Σπα και το Σίλβερστον. Περίπου τα 1.7km είναι δημόσιος δρόμος και ο αγώνας διαρκεί 53 γύρους. Αναμένεται θερμοκρασία περιβάλλοντος μεταξύ 15 – 20 βαθμούς Κελσίου, αυτό μειώνει τη θερμική επιβάρυνση. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι από 0.8  – 1.0 δευτερόλεπτο ανά γύρο.

Ο Hamilton πέρυσι κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση γόμα στον 30στο γύρο. Η πιο εντυπωσιακή στρατηγική χρησιμοποιήθηκε από τον άλλο οδηγό της Mercecdes, Nico Rosberg που άλλαξε από μαλακή σε μέση γόμα στον πρώτο γύρο μετά από ένα μπλοκάρισμα που παραμόρφωσε τα ελαστικά του. Παρότι βρέθηκε 20ος κατάφερε να τερματίσει 2ος συμπληρώνοντας πάνω από 300km με ένα σετ ελαστικών ενώ πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο του στο τελευταίο πέρασμα.

Advertisement

GP-Russia14-podium-a640

Οι βασικοί λόγοι που η F1 έχει αγώνα στη Ρωσία είναι εμπορικοί. Η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Επιπλέον είναι μια αγορά στην οποία όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή γιατί οι εταιρείες ποντάρουν εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport. Ο πρώτος Ρώσος οδηγός ήταν ο Vitaly Petrov, που έκανε ντεμπούτο το 2010 και απέτυχε να εντυπωσιάσει. Ο Petrov ήταν ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο στην Αυστραλία το 2011. Σήμερα αγωνίζεται στη F1, o Ρώσος Daniil Kvyat με τα χρώματα της Red Bull. Οι Ρώσοι έχουν δώσει από πέρυσι στην κερκίδα Νο 4 το όνομά του.

Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.

Advertisement

GP Ρωσίας

 
Μήκος διαδρομής: 5848m
Ρεκόρ γύρου: 1:40.896
Μέση ταχύτητα γύρου: 202 km/h
Τέρμα γκάζι: 50%
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3.3G
Γύροι: 53
Απόσταση: 309.745km
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας
Αριθμός στροφών: 18 (6 αριστερές, 12 δεξιές)