Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

GP Μονακό: O Hamilton άντεξε στην πίεση του Verstappen

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ο Lewis Hamilton κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix του Μονακό, σε έναν αγώνα όπου χρειάστηκε να διαχειριστεί επί 67 γύρους τα φθαρμένα ελαστικά του και την πίεση του Max Verstappen.

Σε έναν αγώνα που είχε ποινές και απρόοπτα στο πρώτο του μισό αλλά ένα τρενάκι χωρίς αλλαγές στο δεύτερο μισό του, οι Sebastian Vettel (Ferrari) και Valtteri Bottas (Mercedes) συμπλήρωσαν το βάθρο.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Κυανή Ακτή υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά και την απειλή βροχής να είναι στο 90%! Ωστόσο η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 22 βαθμούς ενώ εκείνη του οδοστρώματος στους 33.

Πριν την εκκίνηση, είχαμε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Niki Lauda, με τα χαρακτηριστικά κόκκινα καπελάκια να αποτελούν φόρο τιμής στον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα είχαμε απρόσμενα «καθαρή» εκκίνηση, χωρίς καμία επαφή! Ο Hamilton εκκίνησε πολύ καλά και έφυγε μπροστά ενώ ο Bottas άντεξε στην πίεση του Max Verstappen στα 150 μέτρα μέχρι το πρώτο φρενάρισμα.

Η πρώτη επαφή ήρθε στην αργή φουρκέτα, ανάμεσα στην Alfa Romeo του Kimi Raikkonen που συμμετέχει στο GP #300 της καριέρας του και τη Racing Point του Lance Stroll. Όμως χωρίς δράμα ή συνέπειες. Και κάπως έτσι κύλησαν οι πρώτοι γύροι, με το μοναδικό ενδιαφέρον να αφορά στην προσπάθεια του Charles Leclerc να αναρριχηθεί από τη δέκατη-πέμπτη θέση που εκκίνησε.

Ο Μονεγάσκος πέρασε πρώτα τη McLaren του Lando Norris, μετά χώθηκε επίτυχώς στην εσωτερική του Romain Grosjean στη Rascasse στον γύρο 8 και επεδίωξε το ίδιο ένα πέρασμα μετά, στο ίδιο σημείο, επί του Nico Hulkenberg.

Όμως ο οδηγός της Renault δεν ενέδωσε και η επαφή τους είχε ως αποτέλεσμα η Ferrari να ακουμπήσει στις μπαριέρες και να κλατάρει το πίσω δεξί ελαστικό. Ο Leclerc αναγκάστηκε να κάνει ένα ολόκληρο γύρο έτσι, με το ελαστικό του να διαλύεται και να γεμίζει την αγωνιστική διαδρομή με απομεινάρια, πράγμα που οδήγησε σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αυτόματα έσπευσαν όλοι στα pit και με τις Mercedes να μπαίνουν η μία πίσω από την άλλη, η Red Bull προσπάθησε να βγάλει τον Verstappen μπροστά από τον Bottas. Το κατάφεραν αλλά οριακά, σε βαθμό που κρίθηκε επικίνδυνος αφού καθώς του έδωσαν την έγκριση να αφήσει το pit box, η W10 ήταν δίπλα του. Ακούμπησαν, ο Bottas είχε κλαταρισμένο εμπρός δεξιά ελαστικό και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pit.

Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Verstappen ενώ ο Bottas επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Vettel – με ελάχιστες δηλαδή απώλειες.

Την ίδια ώρα, στην ουρά της κατάταξης ο Antonio Giovinazzi χτύπησε τη με την Alfa Romeo την Williams του Robert Kubica. Συμβάν που έγινε στη Rascasse, δημιουργώντας προσωρινά κυκλοφοριακό χάος! Πίσω τους κόλλησαν η Williams του George Russell, η Ferrari του Leclerc και η Renault του Hulkenberg. Εκ των υστέρων ο Giovinazzi έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων.

Ο Leclerc δοκίμασε να αλλάξει ξανά ελαστικά αλλά η συμπεριφορά της SF90 δεν βελτιώθηκε. Έτσι στον γύρο 19 αποφάσισε να αποσυρθεί από τον αγώνα.

Μπροστά, καθώς ο Hamilton είχε τη μέση γόμα πράγμα που σήμαινε πως έπρεπε να την «προσέξει» για να φτάσει όσο πιο μακριά γινόταν, ο Verstappen που είχε τη σκληρή γόμα, έλαβε εντολή να τον πιέσει. Και έτσι έγινε, με τους Vettel-Bottas που επίσης είχαν τη σκληρή, να ακολουθούν από κοντά.

O Βρετανός έκανε αρκετούς γύρους με χαμηλό ρυθμό, ελπίζοντας να αρχίσει η βροχή που θα υποχρέωνε άπαντες σε αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά. Όμως η βροχή δεν ερχόταν και στον γύρο 46 οι πρωτοπόροι έπιασαν το τρενάκι των οδηγών στις θέσεις 10 έως 17, πράγμα που περιέπλεξε την κατάσταση.

Την ίδια ώρα, παρότι λάμβανε διαβεβαιώσεις από την ομάδα του πως μπορούσε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό με το ίδιο σετ ελαστικών, ο Hamilton διαμαρτυρόταν για την κατάσταση των ελαστικών του. Πράγμα επαναλαμβανόμενο, μέχρι που βγήκε στο team radio ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, για να τον διαβεβαιώσει για την ορθότητα της απόφασης.

Κι αυτό διότι έτσι το πιθανότερο ήταν να κερδίσει ενώ αν έμπαινε για αλλαγή ελαστικών, θα έμενε εκτός βάθρου. Οι γύροι περνούσαν και ο Verstappen ήταν κολλημένος πίσω από τον πρωταθλητή, ψάχνοντας ένα μικρό κενό για να τολμήσει την προσπέραση.

Το έκανε στα φρένα μετά το τούνελ στον γύρο 76 εκ των 78, οι δυο τους ακούμπησαν αλλά ευτυχώς χωρίς συνέπειες. Ο Hamilton διατήρησε τα ηνία και τελικά είδε πρώτος την καρό σημαία ενώ ο Verstappen, αρκέστηκε στο να δει δεύτερος την καρό σημαία, ωστόσο η ποινή των 5 δευτερολέπτων τον έριξε πίσω εκτός βάθρου όπου ανέβηκαν οι Vette-Bottas.

Η τρίτη νίκη του Hamilton στους δρόμους του Πριγκιπάτου και #77 στην καριέρα του, του επέτρεψε να διευρύνει το προβάδισμα του στη βαθμολογία των οδηγών και από τη Mercedes την αφιέρωσαν στον αείμνηστο Lauda.

Η δεύτερη θέση του Vettel έδωσε τέλος στο εντυπωσιακό σερί της Mercedes που είχε κάνει το 1-2 στους πρώτους πέντε αγώνες της σεζόν.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Δημοφιλή στο Protothema.gr