GP Μαλαισίας: Υπόθεση Mercedes τα ελεύθερα (updated)
FORMULA 1GP Μαλαισίας: Υπόθεση Mercedes τα ελεύθερα (updated)
FORMULA 1Μία Mercedes W05 βρέθηκε στην κορυφή των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο πλαίσιο του Grand Prix Μαλαισίας, δεύτερου γύρου της σεζόν. Στο FP1 πρώτευσε ο Lewis Hamilton, παραδίδοντας στη συνέχεια της σκυτάλη στον Nico Rosberg. ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
Το σκηνικό όμως δείχνει να αλλάζει καθώς Ferrari και Red Bull φάνηκαν σαφώς βελτιωμένες σε ρυθμό αγώνα και αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει πιθανότατα θα έχουμε εντυπωσιακή μάχη την Κυριακή για το βάθρο.
WHAT CAR
Η πρώτη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους πιλότους να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες γόμες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα (σ.σ: πορτοκαλί χρώμα). Η εικόνα των πρώτων γύρων ήταν γλιστρήματα του πίσω μέρους και μπλοκαρίσματα τροχών στο φρενάρισμα στη σκονισμένη πίστα. Οι Fernando Alonso και Felipe Massa είχαν δυο θεαματικά τετακέ. Η McLaren του Kevin Magnussen έμεινε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος στην είσοδο του pit lane. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας στην εξάτμιση έδινε υπέρμετρα υψηλές ενδείξεις.
Ο Lewis Hamilton χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα ισχύος που δημιούργησε το πρόβλημα στην Αυστραλία όπου λειτουργούσαν σωστά οι πέντε από τους έξι κυλίνδρους. Αυτό δεν τον εμπόδισε να σημειώσει σήμερα τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο δοκιμών αν και ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari ήταν σχετικά κοντά. Θυμίζουμε ότι με βάση τους φετινούς κανονισμούς κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος. Ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes φάνηκε ν’ αντιμετωπίζει πρόβλημα με την κατανομή της πέδησης στην αρχή της περιόδου. Ειδικότερα ο Rosberg είχε θέμα με μπλοκάρισμα των πίσω τροχών. Προβλημάτων συνέχεια για τη Lotus ο Romain Grosjean είχε πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα του υπερτροφοδότη ενώ ο Pastor Maldonado έμεινε άπραγος χωρίς να χρονομετρηθεί. Αντίστοιχα και στη Force India ο Sergio perez έμεινε άπραγος ενόσω οι μηχανικοί του δούλευαν στο μονοθέσιο.
Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους χρόνους να βελτιώνονται καθώς οι πιλότοι χρησιμοποίησαν και την πιο μαλακή γόμα εκ των δυο διαθέσιμων από την Pirelli, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα (σ.σ: άσπρο χρώμα). Στην προσομοίωση αγώνα φάνηκε οι Ferrari και Red Bull να έχουν παραπλήσιο ρυθμό με τις Mercedes ενώ όλοι λίγο ή περισσότερο αντιμετώπισαν προβλήματα φθοράς των πίσω ελαστικών. Σε κάποια στιγμή ο Χάμιλτον πήρε εντολή από την ομάδα να προσέξει την στιγμιαία κατανάλωση που ξεπερνούσε το όριο των 100kg/hr. Στη Ferrari αποκάλυψαν πως στην αρχή του αγώνα στην Αυστραλία η απόδοση του ERS ήταν μειωμένη λόγω μιας δυσλειτουργίας του λογισμικού της FIA, το οποίο πιστοποιεί ότι η επιπλέον ώθηση της ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιείται μετά τα 100km/h. Οι Alonso και Raikkonen είχαν λιγότερη δύναμη από ανάκτηση ενέργειας μέχρι το πρώτο πιτ στοπ ενώ ειδικά στους πρώτους δυο γύρους δεν είχαν καθόλου. Από τη FIA τροποποίησαν το λογισμικό για να μην συμβεί ξανά αυτό. Η Lotus του Maldonado δεν εμφανίστηκε στην πίστα ούτε στη 2η περίοδο, το πρόβλημα ήταν στον υπερτροφοδότη του θερμικού κινητήρα. Αντίστοιχα ο Grosjean με την άλλη Lotus έμεινε από κιβώτιο, η βρετανική ομάδα μοιάζει να συνεχίζει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που δεν μπόρεσε να κάνει σωστά. Στην Caterham του Kamui Kobayashi το πρόβλημα βρίσκονταν στη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας.
Ο νικητής της πρεμιέρας, Nico Rosberg (Νο 6) και ταχύτερος σήμερα στη Σεπάνγκ, σημείωσε: «Οι συνθήκες σήμερα ήταν ακραίες. Με τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλη πρόκληση να λειτουργούν όλα σωστά. Το μονοθέσιο είναι στο όριο και η θερμική καταπόνηση των ελαστικών μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, το πίσω μέρος γλιστρά περισσότερο φέτος ίσως και γιατί έχουμε μικρότερη αεροδυναμική απόδοση. Είχαμε κάποια θέματα και δε μεγιστοποιήσαμε την απόδοσή μας. Οι ανταγωνιστές δείχνουν να μείωσαν τη διαφορά από την Αυστραλία οπότε απόψε έχουμε δουλειά».
Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της Mercedes, Hamilton (Νο 44) συμπλήρωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που επιδείξαμε στις δυο περιόδους σήμερα. Το μονοθέσιο δίνει καλή αίσθηση πρέπει να επικεντρωθούμε στην κατανόηση των ελαστικών και να πετύχουμε το σωστό ζύγισμα για τη συνέχεια. Είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες του προγράμματος».
Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο παγκόσμιος πρωταθλητής και περσινός νικητής του αγώνα Vettel (Νο 1) τόνισε: «Νομίζω ότι είχαμε μια καλή μέρα, προφανώς οι χρόνοι της Παρασκευής δε σημαίνουν και πολλά, όμως νιώθω καλά να είμαι εκεί ψηλά κοντά στους κορυφαίους. Είχαμε μια αναμενόμενη πορεία σήμερα όχι τέλεια, υπάρχουν ακόμη θέματα προς επίλυση στο λογισμικό. Έχουμε ακόμη πολλά να μάθουμε αλλά αισθάνομαι χαρούμενος».
Από την πλευρά του ο Ricciardo (Νο 3) πρόσθεσε πως η RB10 χρειάζεται βελτίωση σε ρυθμό αγώνα: «Έχουμε περιθώρια βελτίωσης και ελπίζω απόψε να τα διανύσουμε. Η υγρασία είναι η μεγαλύτερη πρόκληση εδώ, αλλά όλα καλά μας σκληραγωγεί».
Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m40.691s | 19 |
2. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m40.843s +0.152s | 20 |
3. | Nico Rosberg | Mercedes | 1m41.028s +0.337s | 19 |
4. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m41.111s +0.420s | 20 |
5. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1m41.274s +0.583s | 18 |
6. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1m41.402s +0.711s | 15 |
7. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1m41.523s +0.832s | 9 |
8. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1m41.642s +0.951s | 19 |
9. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1m41.686s +0.995s | 23 |
10. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1m41.830s +1.139s | 22 |
11. | Fernando Alonso | Ferrari | 1m41.923s +1.232s | 14 |
12. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m42.117s +1.426s | 20 |
13. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m42.365s +1.674s | 21 |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m42.869s +2.178s | 21 |
15. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1m42.904s +2.213s | 23 |
16. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1m43.825s +3.134s | 18 |
17. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1m45.775s +5.084s | 24 |
18. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m46.911s +6.220s | 10 |
19. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1m51.180s +10.489s | 5 |
20. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | – | 2 |
21. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | – | 2 |
22. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | – | 4 |
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1m39.909s | 30 |
2. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m39.944s +0.035s | 30 |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1m39.970s +0.061s | 30 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m40.051s +0.142s | 32 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 1m40.103s +0.194s | 29 |
6. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1m40.112s +0.203s | 34 |
7. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1m40.276s +0.367s | 29 |
8. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1m40.628s +0.719s | 28 |
9. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1m40.638s +0.729s | 35 |
10. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1m40.691s +0.782s | 34 |
11. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1m40.777s +0.868s | 33 |
12. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1m41.014s +1.105s | 20 |
13. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1m41.257s +1.348s | 28 |
14. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1m41.325s +1.416s | 32 |
15. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1m41.407s +1.498s | 34 |
16. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1m41.671s +1.762s | 25 |
17. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1m42.531s +2.622s | 14 |
18. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1m43.638s +3.729s | 20 |
19. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1m43.752s +3.843s | 29 |
20. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1m45.703s +5.794s | 31 |
21. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | – | – |
22. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | – | – |
Δείτε το Grand Prix Μαλαισίας, στις 14.10 το μεσημέρι της Κυριακής, στην τηλεόραση του Alpha.