Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Υπόθεση Mercedes τα ελεύθερα (updated)

Ελλάδα 11:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Μαλαισίας: Υπόθεση Mercedes τα ελεύθερα (updated)

FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Υπόθεση Mercedes τα ελεύθερα (updated)

FORMULA 1

Μία Mercedes W05 βρέθηκε στην κορυφή των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο πλαίσιο του Grand Prix Μαλαισίας, δεύτερου γύρου της σεζόν. Στο FP1 πρώτευσε ο Lewis Hamilton, παραδίδοντας στη συνέχεια της σκυτάλη στον Nico Rosberg. ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το σκηνικό όμως δείχνει να αλλάζει καθώς Ferrari και Red Bull φάνηκαν σαφώς βελτιωμένες σε ρυθμό αγώνα και αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει πιθανότατα θα έχουμε εντυπωσιακή μάχη την Κυριακή για το βάθρο.

Η πρώτη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους πιλότους να χρησιμοποιούν την πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες γόμες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα (σ.σ: πορτοκαλί χρώμα). Η εικόνα των πρώτων γύρων ήταν γλιστρήματα του πίσω μέρους και μπλοκαρίσματα τροχών στο φρενάρισμα στη σκονισμένη πίστα. Οι Fernando Alonso και Felipe Massa είχαν δυο θεαματικά τετακέ. Η McLaren του Kevin Magnussen έμεινε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος στην είσοδο του pit lane. Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας στην εξάτμιση έδινε υπέρμετρα υψηλές ενδείξεις.

Ο Lewis Hamilton χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα ισχύος που δημιούργησε το πρόβλημα στην Αυστραλία όπου λειτουργούσαν σωστά οι πέντε από τους έξι κυλίνδρους. Αυτό δεν τον εμπόδισε να σημειώσει σήμερα τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο δοκιμών αν και ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari ήταν σχετικά κοντά. Θυμίζουμε ότι με βάση τους φετινούς κανονισμούς κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 5 μονάδες ισχύος. Ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes φάνηκε ν’ αντιμετωπίζει πρόβλημα με την κατανομή της πέδησης στην αρχή της περιόδου. Ειδικότερα ο Rosberg είχε θέμα με μπλοκάρισμα των πίσω τροχών. Προβλημάτων συνέχεια για τη Lotus ο Romain Grosjean είχε πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα του υπερτροφοδότη ενώ ο Pastor Maldonado έμεινε άπραγος χωρίς να χρονομετρηθεί.  Αντίστοιχα και στη Force India ο Sergio perez έμεινε άπραγος ενόσω οι μηχανικοί του δούλευαν στο μονοθέσιο.

Advertisement
Advertisement

Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε με τους χρόνους να βελτιώνονται καθώς οι πιλότοι χρησιμοποίησαν και την πιο μαλακή γόμα εκ των δυο διαθέσιμων από την Pirelli, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα (σ.σ: άσπρο χρώμα). Στην προσομοίωση αγώνα φάνηκε οι Ferrari και Red Bull να έχουν παραπλήσιο ρυθμό με τις Mercedes ενώ όλοι λίγο ή περισσότερο αντιμετώπισαν προβλήματα φθοράς των πίσω ελαστικών. Σε κάποια στιγμή ο Χάμιλτον πήρε εντολή από την ομάδα να προσέξει την στιγμιαία κατανάλωση που ξεπερνούσε το όριο των 100kg/hr. Στη Ferrari αποκάλυψαν πως στην αρχή του αγώνα στην Αυστραλία η απόδοση του ERS ήταν μειωμένη λόγω μιας δυσλειτουργίας του λογισμικού της FIA, το οποίο πιστοποιεί ότι η επιπλέον ώθηση της ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιείται μετά τα 100km/h. Οι Alonso και Raikkonen είχαν λιγότερη δύναμη από ανάκτηση ενέργειας μέχρι το πρώτο πιτ στοπ ενώ ειδικά στους πρώτους δυο γύρους δεν είχαν καθόλου. Από τη FIA τροποποίησαν το λογισμικό για να μην συμβεί ξανά αυτό. Η Lotus του Maldonado δεν εμφανίστηκε στην πίστα ούτε στη 2η περίοδο, το πρόβλημα ήταν στον υπερτροφοδότη του θερμικού κινητήρα. Αντίστοιχα ο Grosjean με την άλλη Lotus έμεινε από κιβώτιο, η βρετανική ομάδα μοιάζει να συνεχίζει τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που δεν μπόρεσε να κάνει σωστά. Στην Caterham του Kamui Kobayashi το πρόβλημα βρίσκονταν στη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας.

Ο νικητής της πρεμιέρας, Nico Rosberg (Νο 6) και ταχύτερος σήμερα στη Σεπάνγκ, σημείωσε: «Οι συνθήκες σήμερα ήταν ακραίες. Με τόσο υψηλές θερμοκρασίες είναι μεγάλη πρόκληση να λειτουργούν όλα σωστά. Το μονοθέσιο είναι στο όριο και η θερμική καταπόνηση των ελαστικών μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, το πίσω μέρος γλιστρά περισσότερο φέτος ίσως και γιατί έχουμε μικρότερη αεροδυναμική απόδοση. Είχαμε κάποια θέματα και δε μεγιστοποιήσαμε την απόδοσή μας. Οι ανταγωνιστές δείχνουν να μείωσαν τη διαφορά από την Αυστραλία οπότε απόψε έχουμε δουλειά».

Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της Mercedes, Hamilton (Νο 44) συμπλήρωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που επιδείξαμε στις δυο περιόδους σήμερα. Το μονοθέσιο δίνει καλή αίσθηση πρέπει να επικεντρωθούμε στην κατανόηση των ελαστικών και να πετύχουμε το σωστό ζύγισμα για τη συνέχεια. Είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες του προγράμματος».

Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο παγκόσμιος πρωταθλητής και περσινός νικητής του αγώνα Vettel (Νο 1) τόνισε: «Νομίζω ότι είχαμε μια καλή μέρα, προφανώς οι χρόνοι της Παρασκευής δε σημαίνουν και πολλά, όμως νιώθω καλά να είμαι εκεί ψηλά κοντά στους κορυφαίους. Είχαμε μια αναμενόμενη πορεία σήμερα όχι τέλεια, υπάρχουν ακόμη θέματα προς επίλυση στο λογισμικό. Έχουμε ακόμη πολλά να μάθουμε αλλά αισθάνομαι χαρούμενος».

Advertisement
Advertisement

Από την πλευρά του ο Ricciardo (Νο 3) πρόσθεσε πως η RB10 χρειάζεται βελτίωση σε ρυθμό αγώνα: «Έχουμε περιθώρια βελτίωσης και ελπίζω απόψε να τα διανύσουμε. Η υγρασία είναι η μεγαλύτερη πρόκληση εδώ, αλλά όλα καλά μας σκληραγωγεί».

Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m40.691s 19
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1m40.843s +0.152s 20
3. Nico Rosberg Mercedes 1m41.028s +0.337s 19
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m41.111s +0.420s 20
5. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m41.274s +0.583s 18
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m41.402s +0.711s 15
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m41.523s +0.832s 9
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m41.642s +0.951s 19
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m41.686s +0.995s 23
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m41.830s +1.139s 22
11. Fernando Alonso Ferrari 1m41.923s +1.232s 14
12. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m42.117s +1.426s 20
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m42.365s +1.674s 21
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m42.869s +2.178s 21
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m42.904s +2.213s 23
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m43.825s +3.134s 18
17. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m45.775s +5.084s 24
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m46.911s +6.220s 10
19. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m51.180s +10.489s 5
20. Sergio Perez Force India-Mercedes 2
21. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2
22. Romain Grosjean Lotus-Renault 4

Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Nico Rosberg Mercedes 1m39.909s 30
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1m39.944s +0.035s 30
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m39.970s +0.061s 30
4. Lewis Hamilton Mercedes 1m40.051s +0.142s 32
5. Fernando Alonso Ferrari 1m40.103s +0.194s 29
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m40.112s +0.203s 34
7. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.276s +0.367s 29
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m40.628s +0.719s 28
9. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m40.638s +0.729s 35
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m40.691s +0.782s 34
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.777s +0.868s 33
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m41.014s +1.105s 20
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m41.257s +1.348s 28
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m41.325s +1.416s 32
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m41.407s +1.498s 34
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m41.671s +1.762s 25
17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m42.531s +2.622s 14
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m43.638s +3.729s 20
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m43.752s +3.843s 29
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m45.703s +5.794s 31
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault

 

Advertisement

Δείτε το Grand Prix Μαλαισίας, στις 14.10 το μεσημέρι της Κυριακής, στην τηλεόραση του Alpha.