Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Εμφατική νίκη Vettel, η Ferrari επέστρεψε!

Ελλάδα 15:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Μαλαισίας: Εμφατική νίκη Vettel, η Ferrari επέστρεψε!

FORMULA 1

GP Μαλαισίας: Εμφατική νίκη Vettel, η Ferrari επέστρεψε!

FORMULA 1

Ο Γερμανός με τη Ferrari έγραψε ιστορία κερδίζοντας στα ίσα τις Mercedes και σημειώνοντας την 40στή νίκη της καριέρας του και την 1η του με τα χρώματα της Ιταλικής ομάδας. Ήταν η πρώτη φορά από τον Μάιο του 2013 και το Grand Prix της Ισπανίας που η Ferrari είδε οδηγό της να ανεβαίνει στη ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η πίστα της Σεπάνγκ δικαιολόγησε πλήρως τη φήμη της υποδεχόμενη σήμερα ομάδες οδηγούς και μηχανικούς με θερμοκρασία αέρα στους 33 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 62 (!) βαθμούς Κελσίου με την υγρασία να ξεπερνά το 60%.

Με τέτοιες συνθήκες που μοιάζουν αρκετά με σάουνα ο αγώνας των οδηγών για 90 λεπτά είναι απάνθρωπος με την αφυδάτωση να καιροφυλακτεί. Ο Nico Rosberg σε πείσμα δημοσιευμάτων που τον ήθελαν να χρησιμοποιεί ειδική απορροφητική σερβιέτα στο κράνος, τελικά απλά είχε μαζέψει πίσω τα μαλλιά του. Οι εικόνες των οδηγών πριν την εκκίνηση με βρεγμένες πετσέτες και ειδικά γιλέκα με παγοθήκες ήταν ενδεικτικές του μαραθώνιου που θα ακολουθούσε. Το GP της Μαλαισίας είναι ένα από τα πιο απαιτητικά της χρονιάς για τους οδηγούς από άποψη φυσικής κατάστασης που με το πέσιμο της καρό σημαίας έχουν χάσει περισσότερα από 5 λίτρα υγρών.

Advertisement
Advertisement

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους περισσότερους οδηγούς να εκκινούν με τη μέση γόμα της Pirelli αν και υπήρχαν κάποιοι όπως οι McLaren και ο Hulkenberg με τη Force India. Στην εκκίνηση ο Hamilton κράτησε την πρώτη θέση ενώ πίσω του οι δυο Γερμανοί Vettel (Ferrari) και Rosberg (Mercedes) μονομάχησαν για τη 2η θέση. Ο Rosberg που εκκίνησε καλύτερα από τον Vettel βρέθηκε στην εσωτερική, ο Vettel τον στρίμωξε λίγο προς τον τοίχο και στην έξοδο της πρώτης στροφής ίσως ακούμπησαν και λίγο. Όπως και να έχει ο Vettel με τη Ferrari κράτησε την 2η θέση.

Πιο πίσω ο Raikkonen με την άλλη Ferrari συνέχισε να έχει προβλήματα με τον Marcus Ericsson. Ο Σουηδός που χτες ήταν μπροστά του και τον εμπόδισε να σημειώσει χρόνο για να μπει στο Q3 σήμερα τον χτύπησε στην τελευταία στροφή από πίσω με την εμπρός αεροτομή του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το κλατάρισμα του πίσω ελαστικού για τον Φινλανδό. Η πίστα γέμισε κομμάτια ελαστικού και ο Raikkonen δυσκολεύτηκε να φτάσει στα πιτ με τη Ferrari να βρίσκει κάτω κινούμενη με 3 ρόδες. Ο Ericsson που στο μεταξύ μπήκε και άλλαξε αεροτομή έχασε τον έλεγχο της Sauber βγαίνοντας στην 1η στροφή. Αυτό υποχρέωσε τον αλυτάρχη να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας ωσότου απομακρυνθεί η Sauber.

Οι περισσότεροι έσπευσαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών ανάμεσά τους και οι δυο Mercedes. Οι Hamilton και Rosberg έβαλαν τη σκληρή γόμα αλλάζοντας ελαστικά ο ένας πίσω από τον άλλο. Αυτό τους έφερε πίσω στην κατάταξη στην 6η και 9η θέση αντίστοιχα. Οι Hamilton και Rosberg χρειάστηκε να ιδρώσουν λίγο περισσότερο τα γάντια τους για να περάσουν τους οδηγούς που βρέθηκαν μπροστά τους (Massa, Ricciardo, Sainz, Perez, Grosjean, Hulkenberg) και να βρεθούν πίσω από τον Vettel που ακολουθούσε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό ρυθμό με τη Ferrari που φορούσε όμως τη μέση γόμα.

Advertisement

Όταν ο Γερμανός με τη Ferrari άλλαξε ελαστικά (έβαλε πάλι τη μέση γόμα) οι Mercedes βρέθηκαν μπροστά με το Hamilton να έχει διαφορά 10 sec. Ο Vettel εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Ferrari και τα φρέσκα ελαστικά μάζεψε τη διαφορά και πέρασε αρχικά το Rosberg και μετά τον Hamilton. Ο Βρετανός έχανε περίπου 2 sec στο γύρο από τη Ferrari και όταν αυτή έφτασε πίσω του μπήκε στα πιτ βάζοντας τη μέση γόμα στον 25ο γύρο. Σ’ αυτό το σημείο ήταν εμφανές πως στη Mercedes αντιδρώντας στην πίεση της Ferrari του Vettel αποφάσισαν ν’ αλλάξουν τακτική. Έτσι ο Hamilton βγήκε στην πίστα με τη μέση γόμα και άρχισε να πιέζει όσο μπορούσε για να μειώσει τη διαφορά από τον Vettel που μετά το pit stop είχε ξεπεράσει τα 24sec. Ο Hamilton ήταν λοιπόν σε στρατηγική 3 πιτ στοπ ενώ την ίδια στιγμή ο Rosberg μπήκε στα pit στον 27ο γύρο έβαλε και πάλι τη σκληρή γόμα με σαφή πρόθεση να την διατηρήσει μέχρι το τέλος.

Ο Rosberg άρχισε μετά την αλλαγή ελαστικών να κινείται πολύ γρήγορα μαζεύοντας 1 sec στο γύρο σε σχέση με τον Vettel παρότι ο Γερμανός είχε τη μέση γόμα. Υπέθετε κανείς σ’ αυτό το σημείο πως ο Rosberg θα ολοκλήρωνε τον αγώνα με 2 pit stop και θα έπρεπε να μαζέψει 10 sec ώστε να βρεθεί εμπρός από το Vettel όταν ο οδηγός της Ferrari θα έβαζε τη σκληρή γόμα όπως υποχρεούνταν. Σ’ αυτό το σημείο του αγώνα η εμμονή της Mercedes με τη σκληρή γόμα από τον 6ο μέχρι τον 25ο γύρο στο Hamilton φάνταζε στρατηγικό λάθος.

Advertisement

Τη στιγμή που ο Vettel με τη Ferrari οδηγούσε την κούρσα και έχτιζε την πρώτη του νίκη με τη Ferrari, ο Alonso μιλούσε στους δημοσιογράφους για την εγκατάλειψη της McLaren – Honda που ήρθε όπως σωστά μαντεύετε λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος. Την ίδια στιγμή ο Button με την άλλη McLaren γύριζε σε ρυθμό 3 sec πιο αργό από τους πρωτοπόρους. Στον 35ο γύρο ο Rosberg ρωτήθηκε από το δικό του μηχανικό αγώνα (Tony Roos) αν μπορεί να βελτιώσει κατά 2 δέκατα το ρυθμό του καθώς αυτό θα ήταν κρίσιμο για να περάσει το Vettel στο τέλος του αγώνα. Ο Γερμανός αντέδρασε άμεσα κάνοντάς το, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να προσέχει τη σκληρή γόμα με την οποία θεωρητικά θα έπρεπε να συμπληρώσει 29 γύρους.

Η αντίδραση της Ferrari ήταν να καλέσει το Vettel στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, ο Γερμανός έβαλε τη σκληρή γόμα και είχε να κάνει 18 γύρους μ’ αυτή μέχρι το τέλος. Ο Vettel κατάφερε να βγει ακριβώς μπροστά από το Rosberg και έχοντας φρέσκα ελαστικά πήρε το πλεονέκτημα έναντι του συμπατριώτη του. Σ’ αυτό το σημείο φάνηκε πως ο Vettel είχε καταφέρει να εξασφαλίσει τη 2η θέση και πήγαινε για την νίκη. Ο Hamilton ρωτούσε με αγωνία τι ρυθμό χρειάζονταν για να απειλήσει το Vettel. Ο Βρετανός μπήκε στα πιτ αμέσως μετά και έβαλε τη σκληρή γόμα που είναι σαφώς πιο αργή. Εδώ η στρατηγική της Mercedes δημιούργησε μεγάλα ερωτηματικά και έντονο εκνευρισμό στον Hamilton.

Ο πρωταθλητής ακούστηκε να διαμαρτύρεται ότι ήταν λάθος απόφαση η χρήση της πιο αργής γόμας και προφανώς η απάντηση της Mercedes για το ρυθμό του Rosberg με τη σκληρή γόμα δεν τον έπεισε. Την ίδια στιγμή ο Vettel σημείωσε ταχύτερο γύρο κινούμενος 1.2sec ταχύτερα από το Rosberg. Ο Hamilton αντέδρασε σημειώνοντας με τη σειρά του και αυτός ταχύτερο γύρο (1:43.1) αλλά με τη διαφορά από το Vettel στα 13.7 sec ήταν σαφές πως στη Mercedes είχαν βάλει αυτογκόλ. Ο Hamilton ακούγονταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος στην ενδοεπικοινωνία καθώς καταλάβαινε ότι είχε χάσει τον αγώνα από αδικαιολόγητα λάθος στρατηγική. Την ίδια στιγμή ο Vettel στο δρόμο για την πρώτη του νίκη με τη Ferrari ήταν επίπονα ακριβής στο γυρολόγιό του γυρνώντας στο 1:44 σταθερά.

Advertisement

Στη Mercedes συνεχίζοντας τα «θολά σενάρια» έβαλαν στο Rosberg τη μέση γόμα στον 42ο γύρο για να πάει μέχρι το τέλος. Ο Γερμανός είχε κρατήσει το δεύτερο σετ σκληρής γόμας για μόλις 15 γύρους ενώ το προηγούμενο για 21! Σημειώστε πως ο Vettel έκανε 22 γύρους με τη μέση γόμα! Ο Rosberg αξιοποιώντας την ταχύτητα της μέσης γόμας έκανε ταχύτερο πέρασμα αγώνα στο 1:42 αλλά φυσικά αυτό δεν είχε καμιά αξία, καθώς οι Mercedes με το μπες βγες στα pit έχαναν με το παραπάνω ό,τι κέρδιζαν στην πίστα.

Το πέσιμο της καρώ σημαίας βρήκε το Vettel να πανηγυρίζει έξαλλα την πρώτη του νίκη με τη Ferrari που έγινε ακόμη πιο γλυκιά καθώς κέρδισε στα ίσα τις Mercedes είναι ο πρώτος που τα καταφέρνει στην υβριδική εποχή της F1, καθώς πέρυσι οι νίκες του Ricciardo είχαν συνδυαστεί με προβλήματα ή συγκρούσεις στο γερμανικό στρατόπεδο. Σήμερα οι Mercedes έχασαν στα ίσα χωρίς να έχουν κάποιο πρόβλημα πέρα από τη στρατηγική τους που γέννησε πολλά ερωτηματικά. Μια ήττα για τα ασημί βέλη που είναι αρκετά οδυνηρή καθώς είναι εντός έδρας για το βασικό χορηγό της ομάδας, την Petronas.

Η προηγούμενη νίκη της Ferrari ήταν στην Ισπανία το 2013 με τον Αλόνσο στην Ιταλική ομάδα είχαν να πανηγυρίσουν 22 μήνες από το μεσαίο σκαλί του βάθρου.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων στο pit lane για τη στρατηγική της Mercedes, ο Toto Wolff, διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας υπεραμύνθηκε: “Μετά τον αγώνα είναι εύκολο να μιλήσει κανείς για σωστή ή λάθος στρατηγική. Δεν τα πήγαμε καλά είναι όμως μια μεγάλη μέρα για τη F1, ακούστε τον ενθουσιασμό του κοινού, ελπίζω να σταματήσουν πλέον οι συζητήσεις για τεχνητή εξίσωση στην απόδοση των μονάδων ισχύος”.

Από την πλευρά του ο νικητής, Sebastian Vettel, δήλωσε: «Μάλλον οι Mercedes είχαν περισσότερα προβλήματα απ’ ό,τι περίμεναν. Δεν είχαμε εμείς όσα περιμέναμε, γι’ αυτό τους κερδίσαμε στα ίσα. Η επόμενη πίστα στην Κίνα είναι τελείως διαφορετική και θα έχει χαμηλότερη θερμοκρασία. Νομίζω πως οι Mercedes αυτή τη στιγμή έχουν ένα μικρό θέμα με τη ζέστη. Εκτιμώ όμως πως θα είναι ξανά δυνατοί στην Κίνα. Συνήθως αυτοί δίνουν το ρυθμό σήμερα απλά εκμεταλλευτήκαμε την αδυναμία τους. Μου έλειψε το μεσαίο σκαλί του βάθρου και η σαμπάνια οπότε είναι σπουδαίο που επανήλθα μετά από μια δύσκολη χρονιά όπου δεν μπορούσα να οδηγήσω όπως ήθελα το μονοθέσιο. Φέτος το ζύγισμα του μονοθεσίου μου ταιριάζει όπως και στον Κίμι περισσότερο από πέρυσι. Η στρατηγική μας ήταν προφανώς άριστη, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα. Όταν ξαναμπήκαν οι οδηγοί της Mercedes εκπλαγήκαμε όλοι μας. Όπως είχαμε δει από την Παρασκευή δεν πήγαιναν και τόσο καλά με τη μέση γόμα. Καθόλη τη διάρκεια του αγώνα ήλεγχα το ρυθμό και ήμουν σε θέση να προστατεύσω τα ελαστικά».

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Τελικά αποτελέσματα:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Διαφορά

1 Sebastian Vettel Ferrari 1h41m05.793s
2 Lewis Hamilton Mercedes 8.569s
3 Nico Rosberg Mercedes 12.310s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 53.822s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m10.409s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m13.586s
7 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m39.085s
8 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 γύρο
9 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 γύρο
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 γύρο
11 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1 γύρο
12 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 γύρο
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 γύρο
14 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1 γύρο
15 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 3 γύρους
Pastor Maldonado Lotus/Mercedes Εγκατέλειψαν
Jenson Button McLaren/Honda Εγκατέλειψαν
Fernando Alonso McLaren/Honda Εγκατέλειψαν
Marcus Ericsson Sauber/Ferrari Εγκατέλειψαν
Will Stevens Marussia/Ferrari Δεν αγωνίστηκε

Βαθμολογία οδηγών:

Θέση

Οδηγός

Βαθμοί

1 Lewis Hamilton 43
2 Sebastian Vettel 40
3 Nico Rosberg 33
4 Felipe Massa 20
5 Kimi Raikkonen 12
6 Felipe Nasr 10
7 Valtteri Bottas 10
8 Daniel Ricciardo 9
9 Nico Hulkenberg 6
10 Max Verstappen 6
11 Carlos Sainz 6
12 Marcus Ericsson 4
13 Daniil Kvyat 2
14 Sergio Perez 1
15 Romain Grosjean 0
15 Jenson Button 0
17 Roberto Merhi 0

Βαθμολογία κατασκευαστών:

Θέση

Ομάδα

Βαθμοί

1 Mercedes 76
2 Ferrari 52
3 Williams/Mercedes 30
4 Sauber/Ferrari 14
5 Toro Rosso/Renault 12
6 Red Bull/Renault 11
7 Force India/Mercedes 7
8 Lotus/Mercedes 0
8 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0