GP Κίνας: Μπροστά ο Hamilton στα ελεύθερα της Παρασκευής (upd)
FORMULA 1GP Κίνας: Μπροστά ο Hamilton στα ελεύθερα της Παρασκευής (upd)
FORMULA 1Τον πρώτο λόγο στην πρώτη ημέρα δράσης στη Σαγκάη είχε ο Lewis Hamilton. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον teammate του στη Mercedes, Nico Rosberg, στο FP1 και τέσσερα δέκατα από τη Ferrari του Kimi Raikkonen στο FP2.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Με κρύο και συννεφιά υποδέχτηκε η Σαγκάη ομάδες, οδηγούς και μηχανικούς για τον 3ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών ήταν αναγνωριστική της κατάστασης του οδοστρώματος και της πίστας, όλοι χρησιμοποίησαν εκεί τη μέση γόμα της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο τη μέση και τη μαλακή γόμα. Με την εκτιμώμενη διαφορά ανάμεσά τους στα 1.2sec αναμένεται η μαλακή γόμα να χρησιμοποιηθεί στη μάχη της pole ενώ στον αγώνα των 56 γύρων λογικά θα μεγιστοποιηθεί η χρήση της μέσης γόμας.
Οι δυο Mercedes των Hamilton και Rosberg κυριάρχησαν στην 1η περίοδο δοκιμών με το πρωταθλητή να είναι ταχύτερος κινούμενος οριακά στο 1:39. Υπήρξαν στιγμές κατά τη διάρκεια του 90 λεπτου που οι Mercedes ήταν 2.5sec ταχύτερες από τον τρίτο προτού ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Sebastian Vettel μειώσει τη διαφορά στο δευτερόλεπτο. Για πρώτη φορά αμφότερες οι Manor/Marussia συμπλήρωσαν γύρους χωρίς πρόβλημα.
Αναλυτικά η κατάταξη της πρώτης περιόδου:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m39.033s | – | 21 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m39.574s | 0.541s | 21 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m40.157s | 1.124s | 18 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m40.661s | 1.628s | 27 |
5 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m41.012s | 1.979s | 18 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m41.029s | 1.996s | 21 |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m41.097s | 2.064s | 24 |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m41.112s | 2.079s | 23 |
9 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m41.303s | 2.270s | 23 |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m41.304s | 2.271s | 17 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m41.335s | 2.302s | 23 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m41.575s | 2.542s | 28 |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m41.845s | 2.812s | 19 |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m41.918s | 2.885s | 24 |
15 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m41.967s | 2.934s | 25 |
16 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m42.141s | 3.108s | 22 |
17 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m42.161s | 3.128s | 20 |
18 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m42.184s | 3.151s | 19 |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m45.379s | 6.346s | 18 |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m46.443s | 7.410s | 20 |
Στη δεύτερη περίοδο όπως ήταν λογικό η χρήση της μαλακής γόμας οδήγησε σε χρόνους κοντά στο 1:37 με το Hamilton να διατηρεί ξανά το προβάδισμα, καθώς ο Rosberg επικεντρώθηκε σε προσομοίωση ενός μέρους του αγώνα με τη μέση γόμα. Έτσι κάποια στιγμή λίγο πριν το τέλος βρέθηκαν ανάμεσα στις Mercedes οι Ferrari και ο Ricciardo με τη Red Bull που πίεσε για καλό χρόνο με τη μαλακή γόμα. Εντυπωσίασε ο Raikkonen με την προσπάθεια που τον έφερε στη 2η θέση, καθώς ήταν η πρώτη του με τη μαλακή γόμα. Ο Massa είχε μια έξοδο στα φρένα για τη στροφή 14 πρόκειται για το πιο βίαιο φρενάρισμα όλης της χρονιάς από τα 330km/h στα 85km/h. Υπολογίζεται πως η ενέργεια που ανακτάται σ’ αυτό το φρενάρισμα (KW) είναι αρκετή για την ετήσια λειτουργία ενός ψυγείου ενεργειακής κλάσης Α. Ο Daniil Kvyat είχε ένα πρόβλημα με τα φρένα και έμεινε στο ίδιο σημείο με το Massa ενώ προηγουμένως έβγαιναν καπνοί από τους αεραγωγούς των φρένων της RB11.
Αναλυτικά η κατάταξη της δεύτερης περιόδου:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m37.219s | – | 32 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m37.662s | 0.443s | 35 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m38.311s | 1.092s | 24 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m38.339s | 1.120s | 30 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m38.399s | 1.180s | 35 |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m38.737s | 1.518s | 10 |
7 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m38.850s | 1.631s | 27 |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m39.032s | 1.813s | 26 |
9 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m39.142s | 1.923s | 32 |
10 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m39.275s | 2.056s | 29 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m39.444s | 2.225s | 30 |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m39.743s | 2.524s | 27 |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m39.751s | 2.532s | 33 |
14 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m39.894s | 2.675s | 32 |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m39.971s | 2.752s | 28 |
16 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m40.151s | 2.932s | 28 |
17 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m40.423s | 3.204s | 7 |
18 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m40.868s | 3.649s | 24 |
19 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m42.973s | 5.754s | 27 |
20 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m44.564s | 7.345s | 8 |