GP Ιταλίας: Ο Hamilton στην pole (updated)
FORMULA 1GP Ιταλίας: Ο Hamilton στην pole (updated)
FORMULA 1Ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές της Μόντσα. Όμως ο Nico Rosberg εκκινεί αύριο δίπλα του και σίγουρα δεν θα είναι εύκολο το φρενάρισμα από τα 300km/h για τους δυο τους για την πρώτη στροφή.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Με τη θερμοκρασία στους 25 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και στους 44 βαθμούς στο οδόστρωμα και τις κερκίδες κατάμεστες από θεατές ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP στο πάρκο της Μόντσα.
Στις ελεύθερες δοκιμές που διεξήχθησαν νωρίτερα ταχύτερος όλων ήταν ο Lewis Hamilton με δεύτερο τον Alonso καθώς η Mercedes του πρωτοπόρου στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, Nico Rosberg παρουσίασε πρόβλημα στο κιβώτιο οριοθετώντας την προσπάθεια του Γερμανού.
Το ξεκίνημα του 18λεπτου για τη μάχη της 16αδας βρήκε τους περισσότερους οδηγούς, θεατές καθώς προβληματίζονταν για τη χρήση της μέσης ή της σκληρής γόμας. Τελικά ξεκίνησαν με τη σκληρή. Αρκετά παράπονα υπήρχαν για την απόδοση των φρένων ειδικά από το Χάμιλτον. Ο Alonso βγαίνοντας σημείωσε το ταχύτερο πέρασμα όμως όχι για πολύ. Οι Mercedes και η Williams του Massa αμέσως κατέβασαν με το Hamilton να είναι ταχύτερο όλων. Bottas και Magnussen ακολούθησαν το παράδειγμά τους όλοι με μονάδα ισχύος Mercedes. Ο Massa στη 2η προσπάθειά του πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο βελτιώνοντας την επίδοση του Χάμιλτον κατά 43 χιλιοστά. Ο Rosberg απάντησε κατεβάζοντας άλλα 35 χιλιοστά διαφορές ελάχιστες αλλά ενδεικτικές της έντασης της μάχης. Μετά την προσπάθειά του ο Rosberg ρώτησε αν ήταν αρκετή για να έρθει η απάντηση από το Hamilton που κατέβασε άλλα 130 χιλιοστά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πρώτα 6 μονοθέσια στη δεκάδα είχαν μονάδα ισχύος Mercedes, εκτός των εργοστασιακών βρίσκονταν εκεί Williams και McLaren.
Ο Nico Hulkenberg ήταν ο πρώτος που έβαλε τη μέση γόμα προσπαθώντας να φέρει τη Force India όσο πιο ψηλά γίνεται. Οι δυο Lotus δεν κατάφεραν να προκριθούν και έμειναν εκτός πίσω από τις Caterham και Marussia. Οι χρόνοι των Kobayashi, Bianchi ήταν πολύ κοντά σ’ αυτούς των Lotus.
Η αντίστροφη μέτρηση των 15 λεπτών του Q2 ξεκίνησε και όλοι αναρωτιόντουσαν ποια μονοθέσια πλην των Sauber και Toro Rosso θα αποκλειστούν από τη 10αδα. Ο λόγος που αναφερόμαστε σ’ αυτά είναι φυσικά η υστέρηση των μονάδων ισχύος της Ferrari και της Renault έναντι των Mercedes. Φυσικά στο Q2 η χρήση της μέσης γόμας ήταν μονόδρομος. Θυμίζουμε πως κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 3 σετ μέσης και 3 σετ σκληρής γόμας για κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Οι πρώτες αναλύσεις στρατηγικής δείχνουν πως ο αγώνας των 53 γύρων λογικά θα βγει μ’ ένα πιτ στοπ. Η λογική έλεγε ότι δε θα συνεχίσουν οι Force India. Τρία λεπτά πριν τη λήξη ο Perez ήταν 7ος, ο Raikkonen 10ος και ο Magnussen 11ος. Με τους τιφόζι να τον ενθαρρύνουν ο Iceman ξεκίνησε πρώτος τη 2η του προσπάθεια. Ένα λάθος όμως στην είσοδο του 2ου σικέιν τον ανάγκασε να την εγκαταλείψει. Ο Rosberg παρότι δε το χρειάζονταν βγήκε και βελτίωσε την επίδοσή του. Το ίδιο και ο Magnussen αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μείνει εκτός 10αδας ο Raikkonen. Τη θέση του στη 10αδα πήρε ένα ακόμη μονοθέσιο με μονάδα ισχύος Mercedes, η Force India του Perez.
Η αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου στο Q3 για τη μάχη της πρώτης θέσης βρήκε μόνο ένα μονοθέσιο με κινητήρα Ferrari στη 10αδα αυτό που οδηγεί ο Alonso. Σίγουρα αυτό ήταν απογοητευτικό για τους Ιταλούς, παρότι υπήρχαν και δυο μονοθέσια με μονάδα ισχύος Renault στη 10αδα. Ήταν κάτι παραπάνω από σαφής η διαφορά των μονάδων ισχύος της Mercedes με επτά μονοθέσια στην πρώτη δεκάδα. Ο Rosberg στην πρώτη του προσπάθεια επανέλαβε την επίδοση του Q2, 1:24.552. O Bottas τον ακολούθησε χάνοντας μόνο στο 3ο κομμάτι ενώ ο Hamilton εντυπωσίασε γράφοντας 1:24.1. Ο Rosberg επανήλθε για την τελευταία του προσπάθεια με νέο σετ μέσης γόμας. Όμως αυτή δεν ήταν ικανή να εκθρονίσει τον ΧHamilton από την 1η θέση. Όπως ήταν αναμενόμενο οι τρεις πρώτες σειρές στην εκκίνηση είναι Mercedes, Williams, McLaren. Έβδομος ο Alonso κρατήθηκε εμπρός από τις Red Bull και το Sergio Perez.
Το μεγάλο θέμα που υπάρχει είναι φυσικά η εκκίνηση στον αυριανό αγώνα. Η απόσταση από την πρώτη σειρά ως τα φρένα είναι αρκετή για να ξεπεράσουν τα 250km/h τα μονοθέσια και το πλασάρισμα για την 1η στροφή θα είναι ζόρικη υπόθεση.
Μιλώντας σχετικά ο poleman Lewis Hamilton τόνισε: «Έχουμε το ελεύθερο ν’ αγωνιζόμαστε. Αυτή η απόφαση πάρθηκε την προηγούμενη εβδομάδα δεν αλλάζει κάτι λοιπόν».
Από την πλευρά του ο Rosberg υπερθεμάτισε: «Δεν έχει αλλάξει αυτό από το ξεκίνημα της σεζόν. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο δεν αλλάζει τίποτα».
Ο Rosberg είχε πρόβλημα στο FP3 με το κιβώτιο, ο Hamilton είχε παράπονα με την απόδοση των φρένων ενώ χτες στο FP2 το μονοθέσιο του δεν έπαιρνε μπροστά λόγω προβλήματος στα ηλεκτρονικά. Πάντως ο Βρετανός δε φαίνεται να πτοείται από τέτοια: «Μου έχει προκύψει πρόβλημα μερικές φορές φέτος. Είμαι αισιόδοξος πως τα έχουν επιλύσει οι μηχανικοί. Δεν είναι τρόπος αυτός να σκέφτεσαι πριν τον αγώνα».
Αναλυτικά η κατάταξη:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.109s | – |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.383s | 0.274s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m24.697s | 0.588s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.865s | 0.756s |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m25.314s | 1.205s |
6 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m25.379s | 1.270s |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m25.430s | 1.321s |
8 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m25.436s | 1.327s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.709s | 1.600s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m25.944s | 1.835s |
11 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m26.110s | – |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m26.157s | – |
13 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m26.279s | – |
14 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m26.588s | – |
15 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m26.692s | – |
16 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m27.520s | – |
17 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m27.632s | – |
18 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m27.671s | – |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m27.738s | – |
20 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m28.247s | – |
21 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m26.070s | – |
22 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m28.562s | – |
Ο Daniil Kvyat έχει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση και γι’ αυτό έπεσε στην 21 θέση. Η ποινή επιβλήθηκε γιατί η Toro Rosso στην περίπτωσή του χρησιμοποίησε την 6η φετινή μονάδα ισχύος. Θυμίζουμε πως οι κανονισμοί προβλέπουν φέτος μέχρι 5 μονάδες ισχύος.