GP Ιταλίας: O Hamilton στην pole!
FORMULA 1GP Ιταλίας: O Hamilton στην pole!
FORMULA 1Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 34 βαθμούς Κελσίου και αυτή στον αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου με συννεφιά και άπνοια υποδέχτηκε σήμερα η Μόντσα οδηγούς και ομάδες.
Του Τάκη Πουρναράκη
WHAT CAR
Ο Lewis Hamilton στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου διατήρησε το προβάδισμα που είχε την Παρασκευή έναντι των αντιπάλων του. Ο χρόνος του Hamilton ήταν 3 δέκατα πιο αργός από αυτόν που είχε πετύχει την Παρασκευή, ενώ ο Vettel κατάφερε έστω και για 35 χιλιοστά του δευτερολέπτου να κινηθεί πιο γρήγορα από το Rosberg και να μπει ανάμεσα στις Mercedes. Ο Rosberg βέβαια υποχρεώθηκε λόγω ενός αδιευκρίνιστου προβλήματος να επιστρέψει στην παλιά μονάδα ισχύος της Mercedes που δεν είναι τόσο ισχυρή. Ο Γερμανός όμως απέφυγε την ποινή γιατί δεν έχει εξαντλήσει το φετινό όριο μονάδων ισχύος (5). Στα πρωινά ελεύθερα είχαμε επτά μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes και τρία με μονάδα ισχύος Ferrari στη δεκάδα, καθώς ο Ericsson με την Sauber πλασαρίστηκε στην 9η θέση. Ο μόνος με μονάδα ισχύος Mercedes που ήταν εκτός δεκάδος ήταν ο Hulkenberg. Ο Ricciardo υποχρεώθηκε να φορέσει το πιο καλό του χαμόγελο όταν τον ενημέρωσαν από τη Renault πως η ολοκαίνουργια μονάδα ισχύος που χρησιμοποιούσε παρουσίασε αστοχία και πρέπει ν’ αντικατασταθεί. Σίγουρα είναι μια άσχημη μέρα για τη Red Bull που πρόπερσι κατάφερε να κερδίσει στη Μόντσα με το Vettel.
Το ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών στο Q1 βρήκε κάποιους οδηγούς να επιχειρούν με τη μέση γόμα της Pirelli. Οι τιφόζι έκαναν αισθητή την παρουσία τους στις κερκίδες επευφημώντας τους Vettel και Raikkonen που θα αγωνίζονται και το 2016 με τα χρώματα της Scuderia Ferrari. Σύμφωνα με την ανάλυση των μηχανικών της Mercedes για να επιτευχθεί ο ταχύτερος γύρος με τη μέση γόμα αυτή θα έπρεπε να έρθει σταδιακά στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας και ο γρήγορος γύρος να είναι ο 4ος στη σειρά. Δράμα στις ομάδες της Red Bull καθώς οι μηχανικοί έδιναν αγώνα δρόμου για να χρονομετρηθούν οι Ricciardo (RBR) και Verstappen (Toro Rosso). Για την Αυστραλό τα κατάφεραν αλλά ο νεαρός Δανός δεν πρόλαβε. Σαν να μην έφτανε αυτό βγαίνοντας στην πίστα, δεν είχαν σφίξει καλά οι μηχανικοί το κάλυμμα του κινητήρα με αποτέλεσμα αυτό να αυτονομηθεί και να γεμίσει η πίστα συντρίμμια. Ο Hamilton ήταν ταχύτερος όλων ενώ μόνο Mercedes και Ferrari κατάφεραν να προκριθούν στο Q2 με μέση γόμα χωρίς να χρησιμοποιήσουν την πιο γρήγορη μαλακή γόμα.
Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι McLaren, Manor και ο Verstappen που δεν πρόλαβε να χρονομετρηθεί.
Στο ξεκίνημα του Q2 καθώς είχε πέσει κατά 7 βαθμούς η θερμοκρασία οδοστρώματος, όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα της Pirelli. Στην πρώτη προσπάθεια επωφελούμενος και από την αυξημένη απόδοση της αναβαθμισμένης μονάδας ισχύος ο Hamilton έσπασε το φράγμα του 1:24 κινούμενος 8 δέκατα ταχύτερα από το Rosberg. Ο Vettel κατάφερε να μπει ανάμεσά τους όντας 5 δέκατα πιο αργός από το Hamilton. O Raikkonen προς έκπληξη πολλών ήταν ακόμη ταχύτερος από το Vettel κατά ενάμισι δέκατο.
Ο Vettel στην επόμενη προσπάθειά του κινήθηκε ταχύτερα από το Raikkonen, ο Hamilton κατέβασε ακόμη μισό δευτερόλεπτο καθώς πέντε οδηγοί έσπασαν το το φράγμα του 1:24. Ο Ricciardo λόγω και της ποινής που είχε από την αλλαγή στη μονάδα ισχύος επέλεξε να μη συμμετέχει καθόλου στο Q2. Το ίδιο συνέβη και με τους άλλους οδηγούς με μονάδα ισχύος Renault δηλαδή τους Sainz και Kvyat. Μαζί τους τελικά αποκλείστηκαν οι Maldonado και Nasr. Ο Raikkonen στη 2η προσπάθειά του ήταν και πάλι ταχύτερος του Vettel αυτό ξεσήκωσε τους τιφόζι στην κερκίδα. Συνολικά επτά μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes και τρία με Ferrari βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα εξασφαλίζοντας την είσοδό τους στο Q3.
H πρώτη προσπάθεια του Q3 έφερε το Rosberg ακόμη πιο κάτω στην κατάταξη καθώς εκτός από τις Ferrari τον πέρασε και ο Massa. O Hamilton παρέμεινε ταχύτερος με διαφορά 3 δέκατα από τους Vettel και Raikkonen που πέτυχαν ίδια επίδοση, ο Γερμανός υπερείχε κατά 5 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Στη δεύτερη προσπάθεια με το τρίτο και τελευταίο σετ μαλακής γόμας ο Vettel ξεκίνησε πρώτος από τους κορυφαίους, ενώ ο Hulkenberg είχε μείνει θεατής λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος της Mercedes. Τελικά ο Raikkonen κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από το Vettel και να καταταγεί 2ος, η καλύτερη επίδοση του Φινλανδού από την εποχή που επέστρεψε στη Ferrari. Ο Iceman είχε να βρεθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης για τη Ferrari από το Μονακό του 2009. Ο Vettel περιορίστηκε στην 3η θέση εμπρός από το Rosberg, όλα δείχνουν πως αύριο θα έχουμε μια σκληρή μονομαχία ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari στη Μόντσα για τη νίκη.
Από το 1993 είχε να πετύχει κάποιος επτά συνεχόμενες pole position. Τότε το είχε πετύχει ο σημερινός εκπρόσωπος της Renault και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Alain Prost. O Hamilton που ισοφάρισε και αυτό το ρεκόρ έχει πάρει τις 11 από τις 12 pole φέτος, έχασε από το Rosberg μόνο στην Ισπανία.
Ο πρόεδρος του Gruppo Fiat Sergio Marchionne (σ.σ: συνοδεύεται από τον αγωνιστικό διευθυντή της Ferrari, Maurizio Arrivabene) έχει κάθε λόγο να χαμογελάει μετά την πολύ καλή εντός έδρας εμφάνιση για τη Ferrari. Για να είμαστε δίκαιοι αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την περσινή αποκαρδιωτική εικόνα των κόκκινων μονοθεσίων που βρίσκονταν στην 7η και 11η θέση της εκκίνησης. Θυμίζουμε πως πέρυσι τέτοια εποχή επικρατούσε αναβρασμός στη Ferrari με απομακρύνσεις στελεχών αλλά και του εμβληματικού προέδρου Luca di Montezemolo από τον Marchionne.
Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η διαφορά των 3 δεκάτων ανάμεσα στις δυο Mercedes δεδομένου πως ο Hamilton είχε την αναβαθμισμένη και ισχυρότερη μονάδα ισχύος ενώ ο Rosberg λόγω προβλήματος έβαλε την παλιότερη έκδοση. Αναβαθμισμένες είναι επίσης και οι Ferrari που εντυπωσίασαν με την ταχύτητά τους. Αναρωτιέται κανείς αν θα είχαν βρεθεί συνολικά μπροστά από τις Mercedes αν η αναβάθμιση της μονάδας ισχύος της γερμανικής εταιρείας είχε καθυστερήσει για έναν αγώνα.
Συνολικά η αυριανή κατάταξη μετά και τις ποινές λόγω αλλαγές μονάδων ισχύος είναι:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m23.397s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 0.234s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0.288s |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.306s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 0.543s |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 0.730s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1.229s |
8 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1.657s |
9 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1.920s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2.817s |
11 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1.128s |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1.501s |
13 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 4.334s |
14 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 4.515s |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 2.221s |
16 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 2.399s |
17 | Jenson Button | McLaren/Honda | 2.661s |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 2.757s |
19 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | – |
20 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | – |
*Άλλαξαν μονάδα ισχύος και πήραν ποινή οι Sainz, Kvyat, Button, Alonso, Verstappen, Ricciardo.