GP Ιταλίας: 61 χιλιοστά χωρίζουν Rosberg-Hamilton
FORMULA 1GP Ιταλίας: 61 χιλιοστά χωρίζουν Rosberg-Hamilton
FORMULA 1Με συννεφιά, υγρασία, αυξημένη πιθανότητα βροχής και τη θερμοκρασία από 16 – 24 βαθμούς Κελσίου υποδέχτηκε το πάρκο της Μόντσα ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τον 13ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Το φθινοπωρινό σκηνικό δεν πτόησε τους τιφόζι που κατέκλυσαν τις κερκίδες απαιτώντας νίκη και μόνο από τους Alonso-Raikkonen. Όλα αυτά εν μέσω έντονης φημολογίας για σαρωτικές αλλαγές στην ηγεσία της ομάδας.
Η Μόντσα είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli καθώς απέχει μόλις μισή ώρα με το αυτοκίνητο, από τα κεντρικά της εταιρείας στο Μιλάνο, εκεί όπου σχεδιάζονται τα φετινά ελαστικά της F1. Στην πίστα αυτή ασκούνται υψηλά πλευρικά φορτία ειδικά στις διάσημες γρήγορες καμπές που έχει, όπως η Παραμπόλικα. Επίσης υπάρχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις στο διαμήκη άξονα κατά την επιβράδυνση αλλά και όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στη Μόντσα καθώς οι μεγάλες ευθείες καταλήγουν σε αργά σικέιν. Πέρα από τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ο σκελετός τους καταπονείται έντονα και από τα υψηλά κερμπ οι οδηγοί πατούν πάνω στα κερμπ στην προσπάθεια να βρουν την ταχύτερη αγωνιστική γραμμή και τα ελαστικά παίζουν ρόλο ανάρτησης απορροφώντας μέρος της σύγκρουσης με το κερμπ. Η Pirelli επέλεξε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, την σκληρή (πορτοκαλί χρώμα) και τη μέση (άσπρο χρώμα).
Στην πρώτη περίοδο δοκιμών όλοι χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα ειδικά στο πρώτο ημίωρο των 90 λεπτών της 1ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών είχε έντονο κυκλοφοριακό καθώς οι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν το έξτρα σετ σκληρής γόμας που έχουν στη διάθεσή τους αυτό το χρονικό διάστημα. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι οδηγοί επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις μερών του αγώνα, ανακάλυψαν δε πως η σκληρή γόμα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας απ’ ότι υπολόγιζαν. Στα αξιοσημείωτα το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο νικητής των δυο προηγούμενων αγώνων σε Ουγγαρία και Βέλγιο, Daniel Ricciardo με την μονάδα ισχύος της Renault που περιόρισε τη δραστηριότητά του στην πίστα σε μόλις 12 γύρους. Ο Kimi Raikkonen ήταν ο πρώτος που βγήκε εκτός στην Παραμπόλικα με πολλά χιλιόμετρα και πάτησε στο ασφαλτοστρωμένο πλέον κομμάτι διαφυγής.
Ο Σέρτζιο Sergio Perez ήταν ταχύτερος όλων στην ευθεία σημειώνοντας 348.2km/h τελικής ταχύτητας στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού πριν τα φρένα για τη στροφή 1. Ο Μεξικάνος στην πρώτη περίοδο μοιράστηκε την Force India με τον Daniel Juncadella. Στην Caterham συνεχίζοντας το παιχνίδι με τους οδηγούς έβαλαν στη θέση του Kobayashi που δεν έτρεξε στο Βέλγιο των Roberto Merhi. Ο νεαρός Ισπανός συμπλήρωσε 29 γύρους και ήταν ταχύτερος του έτερου οδηγού της ομάδας Marcus Ericsson. Όσον αφορά στους υπόλοιπους δοκιμαστές ο Charles Pic πήρε τη θέση του Grosjean στη Lotus και Van der Garde τη θέση του Sutil στη Sauber.
Ταχύτερος όλων ήταν ο Hamilton με τις McLaren να δείχνουν από νωρίς την πρόθεσή τους να πρωταγωνιστήσουν την Κυριακή.
Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m26.187s | – | 25 |
2 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m26.810s | 0.623s | 27 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m26.995s | 0.808s | 26 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m27.169s | 0.982s | 23 |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m27.228s | 1.041s | 30 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m27.271s | 1.084s | 27 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m27.493s | 1.306s | 27 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m27.687s | 1.500s | 13 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m27.741s | 1.554s | 33 |
10 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m28.112s | 1.925s | 23 |
11 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m28.114s | 1.927s | 21 |
12 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m28.148s | 1.961s | 20 |
13 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m28.150s | 1.963s | 21 |
14 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m28.300s | 2.113s | 30 |
15 | Giedo van der Garde | Sauber/Ferrari | 1m28.429s | 2.242s | 19 |
16 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m28.487s | 2.300s | 12 |
17 | Daniel Juncadella | Force India/Mercedes | 1m29.192s | 3.005s | 10 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m29.512s | 3.325s | 24 |
19 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m30.017s | 3.830s | 25 |
20 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m30.081s | 3.894s | 27 |
21 | Charles Pic | Lotus/Renault | 1m30.125s | 3.938s | 23 |
22 | Roberto Merhi | Caterham/Renault | 1m30.704s | 4.517s | 29 |
23 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m30.948s | 4.761s | 16 |
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Hamilton που χρησιμοποιούσε σήμερα – επιδιορθωμένη – τη μονάδα ισχύος η οποία έπιασε φωτιά στην Ουγγαρία αντιμετώπισε πρόβλημα που περιόρισε τη δραστηριότητά του. Συγκεκριμένα δεν ενεργοποιούνταν η μονάδα ισχύος και οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να κάνουν reset σ’ όλα τα συστήματα. Ο Βρετανός έμεινε άπραγος πάνω από μια ώρα προτού στο τέλος βγει για μερικούς γρήγορους γύρους που τον έφεραν τελικά στη 2η θέση της κατάταξης με διαφορά μόλις 61 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το Rosberg. Ο Hamilton σε κάποιο σημείο διαμαρτύρονταν για υποστροφή λόγω μηχανικού και όχι αεροδυναμικού σεταρίσματος. Την ίδια στιγμή ο Rosberg που υστερούσε στο 2ο από τα τρία χρονομετρημένα μέρη της πίστας ακούστηκε να ζητά βοήθεια από τα στοιχεία τηλεμετρίας: “Βάλε την 5η στις Λέσμο” του είπαν από τα πιτ, εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις…
Αρκετοί οδηγοί διαμαρτύρονταν για μπλοκάρισμα στους πίσω τροχούς. Όπως ίσως γνωρίζετε στις ευθείες η τελική ταχύτητα ξεπέρασε σήμερα τα 350km/h και σε συνδυασμό με την απόσταση φρεναρίσματος όπου η ταχύτητα μειώνεται κατά 250km/h σε σύντομο χρονικό διάστημα ασκείται στο διαμήκη άξονα φόρτιση της τάξεως των 4.5g. Οι οδηγοί έχουν στα μονοθέσια ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε να επιτυγχάνουν τις υψηλότερες δυνατές τελικές ταχύτητες στην ευθεία, αυτό είναι το κλειδί στην επίτευξη ενός γρήγορου γύρου. Όμως έχει ως συνέπεια όταν φρενάρουν το πίσω μέρος που δεν πιέζεται από το αεροδυναμικό φορτίου προς τα κάτω να είναι νευρικό και ασταθές. Η συμπεριφορά διαφέρει ανάλογα και με το βάρος καυσίμου που υπάρχει στο τεπόζιτο.
Οι χρόνοι των Ferrari που πλασαρίστηκαν πίσω από τις Mercedes εντυπωσίασαν. Δεν αποκλείεται οι Ιταλοί να έπαιξαν παιχνίδι εντυπώσεων επιχειρώντας γύρους με άδεια ρεζερβουάρ. Όπως και να έχει θα φανεί αύριο αν η F14T μπορεί να καταταγεί στις 3 πρώτες σειρές της εκκίνησης σπάζοντας το σερί των μονοθεσίων με μονάδα ισχύος Mercedes. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Raikkonen ήταν ταχύτερος του Alonso. Ο Φινλανδός προέρχεται από μια πολύ καλή εμφάνιση στο Βέλγιο ενώ οι έντονες φήμες που θέλουν τον πρόεδρο της Ferrari, Luca di Montezemolo να παραμερίζει και τον Ross Brawn ν’ αναλαμβάνει τα ηνία της ομάδας, φέρουν την επόμενη μέρα για την Ιταλική ομάδα το Φινλανδό ως πρώτο βιολί στην αναγεννημένη Ferrari και τον Ισπανό στη McLaren. Παραμένει άγνωστο αν η σημερινή παρουσία του Flavio Briatore (μάνατζερ του Alonso) στα πάντοκ συνδέεται μ’ αυτό το θέμα.
Θα μπορούσε να γίνει ζημιά σε μια φάση που ο Button προσπαθούσε να περάσει τον Kvyat και ο Magnussen έβγαινε από τα πιτ στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ευτυχώς τελικά ο έμπειρος Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα και πήγε ευθεία.
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | ||
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m26.225s | – | 41 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m26.286s | 0.061s | 16 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m26.331s | 0.106s | 31 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m26.565s | 0.340s | 26 |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m26.758s | 0.533s | 34 |
6 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m26.762s | 0.537s | 34 |
7 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m26.762s | 0.537s | 27 |
8 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m26.881s | 0.656s | 44 |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m26.935s | 0.710s | 33 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m26.992s | 0.767s | 37 |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m27.079s | 0.854s | 42 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m27.227s | 1.002s | 39 |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m27.476s | 1.251s | 37 |
14 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m27.840s | 1.615s | 33 |
15 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m27.929s | 1.704s | 33 |
16 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m28.029s | 1.804s | 35 |
17 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m28.659s | 2.434s | 34 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m28.700s | 2.475s | 42 |
19 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m28.786s | 2.561s | 29 |
20 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m29.085s | 2.860s | 29 |
21 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m29.178s | 2.953s | 32 |
22 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m29.275s | 3.050s | 37 |