Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ιταλίας: 61 χιλιοστά χωρίζουν Rosberg-Hamilton

Ελλάδα 5:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ιταλίας: 61 χιλιοστά χωρίζουν Rosberg-Hamilton

FORMULA 1

GP Ιταλίας: 61 χιλιοστά χωρίζουν Rosberg-Hamilton

FORMULA 1

Με συννεφιά, υγρασία, αυξημένη πιθανότητα βροχής και τη θερμοκρασία από 16 – 24 βαθμούς Κελσίου υποδέχτηκε το πάρκο της Μόντσα ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τον 13ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το φθινοπωρινό σκηνικό δεν πτόησε τους τιφόζι που κατέκλυσαν τις κερκίδες απαιτώντας νίκη και μόνο από τους Alonso-Raikkonen. Όλα αυτά εν μέσω έντονης φημολογίας για σαρωτικές αλλαγές στην ηγεσία της ομάδας.

Η Μόντσα είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli καθώς απέχει μόλις μισή ώρα με το αυτοκίνητο, από τα κεντρικά της εταιρείας στο Μιλάνο, εκεί όπου σχεδιάζονται τα φετινά ελαστικά της F1. Στην πίστα αυτή ασκούνται υψηλά πλευρικά φορτία ειδικά  στις διάσημες γρήγορες καμπές που έχει, όπως η Παραμπόλικα. Επίσης υπάρχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις στο διαμήκη άξονα κατά την επιβράδυνση αλλά και όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στη Μόντσα καθώς οι μεγάλες ευθείες καταλήγουν σε αργά σικέιν. Πέρα από τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ο σκελετός τους καταπονείται έντονα και από τα υψηλά κερμπ οι οδηγοί πατούν πάνω στα κερμπ στην προσπάθεια να βρουν την ταχύτερη αγωνιστική γραμμή και τα ελαστικά παίζουν ρόλο ανάρτησης απορροφώντας μέρος της σύγκρουσης με το κερμπ. Η Pirelli επέλεξε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, την σκληρή (πορτοκαλί χρώμα) και τη μέση (άσπρο χρώμα).

Advertisement
Advertisement

Στην πρώτη περίοδο δοκιμών όλοι χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα ειδικά στο πρώτο ημίωρο των 90 λεπτών της 1ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών είχε έντονο κυκλοφοριακό καθώς οι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν το έξτρα σετ σκληρής γόμας που έχουν στη διάθεσή τους αυτό το χρονικό διάστημα. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι οδηγοί επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις μερών του αγώνα, ανακάλυψαν δε πως η σκληρή γόμα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας απ’ ότι υπολόγιζαν. Στα αξιοσημείωτα το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο νικητής των δυο προηγούμενων αγώνων σε Ουγγαρία και Βέλγιο, Daniel Ricciardo με την μονάδα ισχύος της Renault που περιόρισε τη δραστηριότητά του στην πίστα σε μόλις 12 γύρους. Ο Kimi Raikkonen ήταν ο πρώτος που βγήκε εκτός στην Παραμπόλικα με πολλά χιλιόμετρα και πάτησε στο ασφαλτοστρωμένο πλέον κομμάτι διαφυγής.

Γεμάτη η κερκίδα στα φρένα για το πρώτο σικέιν μετά την μεγάλη ευθεία όπου σημειώνονται οι υψηλότερες τελικές ταχύτητες

Ο Σέρτζιο Sergio Perez ήταν ταχύτερος όλων στην ευθεία σημειώνοντας 348.2km/h τελικής ταχύτητας στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού πριν τα φρένα για τη στροφή 1. Ο Μεξικάνος στην πρώτη περίοδο μοιράστηκε την Force India με τον Daniel Juncadella. Στην Caterham συνεχίζοντας το παιχνίδι με τους οδηγούς έβαλαν στη θέση του Kobayashi που δεν έτρεξε στο Βέλγιο των Roberto Merhi. Ο νεαρός Ισπανός συμπλήρωσε 29 γύρους και ήταν ταχύτερος του έτερου οδηγού της ομάδας Marcus Ericsson. Όσον αφορά στους υπόλοιπους δοκιμαστές ο Charles Pic πήρε τη θέση του Grosjean στη Lotus και Van der Garde τη θέση του Sutil στη Sauber.

Ταχύτερος όλων ήταν ο Hamilton με τις McLaren να δείχνουν από νωρίς την πρόθεσή τους να πρωταγωνιστήσουν την Κυριακή.

Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.187s 25
2 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m26.810s 0.623s 27
3 Nico Rosberg Mercedes 1m26.995s 0.808s 26
4 Fernando Alonso Ferrari 1m27.169s 0.982s 23
5 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m27.228s 1.041s 30
6 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m27.271s 1.084s 27
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.493s 1.306s 27
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m27.687s 1.500s 13
9 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m27.741s 1.554s 33
10 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m28.112s 1.925s 23
11 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m28.114s 1.927s 21
12 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m28.148s 1.961s 20
13 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m28.150s 1.963s 21
14 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m28.300s 2.113s 30
15 Giedo van der Garde Sauber/Ferrari 1m28.429s 2.242s 19
16 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m28.487s 2.300s 12
17 Daniel Juncadella Force India/Mercedes 1m29.192s 3.005s 10
18 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m29.512s 3.325s 24
19 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m30.017s 3.830s 25
20 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m30.081s 3.894s 27
21 Charles Pic Lotus/Renault 1m30.125s 3.938s 23
22 Roberto Merhi Caterham/Renault 1m30.704s 4.517s 29
23 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m30.948s 4.761s 16

O Alonso σήμερα στην πίστα της Μόντσα

Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Hamilton που χρησιμοποιούσε σήμερα – επιδιορθωμένη – τη μονάδα ισχύος η οποία έπιασε φωτιά στην Ουγγαρία αντιμετώπισε πρόβλημα που περιόρισε τη δραστηριότητά του. Συγκεκριμένα δεν ενεργοποιούνταν η μονάδα ισχύος και οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να κάνουν reset σ’ όλα τα συστήματα. Ο Βρετανός έμεινε άπραγος πάνω από μια ώρα προτού στο τέλος βγει για μερικούς γρήγορους γύρους που τον έφεραν τελικά στη 2η θέση της κατάταξης με διαφορά μόλις 61 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το Rosberg. Ο Hamilton σε κάποιο σημείο διαμαρτύρονταν για υποστροφή λόγω μηχανικού και όχι αεροδυναμικού σεταρίσματος. Την ίδια στιγμή ο Rosberg που υστερούσε στο 2ο από τα τρία χρονομετρημένα μέρη της πίστας ακούστηκε να ζητά βοήθεια από τα στοιχεία τηλεμετρίας: “Βάλε την 5η στις Λέσμο” του είπαν από τα πιτ, εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις…

Advertisement

Αρκετοί οδηγοί διαμαρτύρονταν για μπλοκάρισμα στους πίσω τροχούς. Όπως ίσως γνωρίζετε στις ευθείες η τελική ταχύτητα ξεπέρασε σήμερα τα 350km/h και σε συνδυασμό με την απόσταση φρεναρίσματος όπου η ταχύτητα μειώνεται κατά 250km/h σε σύντομο χρονικό διάστημα ασκείται στο διαμήκη άξονα φόρτιση της τάξεως των 4.5g. Οι οδηγοί έχουν στα μονοθέσια ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε να επιτυγχάνουν τις υψηλότερες δυνατές τελικές ταχύτητες στην ευθεία, αυτό είναι το κλειδί στην επίτευξη ενός γρήγορου γύρου. Όμως έχει ως συνέπεια όταν φρενάρουν το πίσω μέρος που δεν πιέζεται από το αεροδυναμικό φορτίου προς τα κάτω να είναι νευρικό και ασταθές. Η συμπεριφορά διαφέρει ανάλογα και με το βάρος καυσίμου που υπάρχει στο τεπόζιτο.

Οι χρόνοι των Ferrari που πλασαρίστηκαν πίσω από τις Mercedes εντυπωσίασαν. Δεν αποκλείεται οι Ιταλοί να έπαιξαν παιχνίδι εντυπώσεων επιχειρώντας γύρους με άδεια ρεζερβουάρ. Όπως και να έχει θα φανεί αύριο αν η F14T μπορεί να καταταγεί στις 3 πρώτες σειρές της εκκίνησης σπάζοντας το σερί των μονοθεσίων με μονάδα ισχύος Mercedes. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Raikkonen ήταν ταχύτερος του Alonso. Ο Φινλανδός προέρχεται από μια πολύ καλή εμφάνιση στο Βέλγιο ενώ οι έντονες φήμες που θέλουν τον πρόεδρο της Ferrari, Luca di Montezemolo να παραμερίζει και τον Ross Brawn ν’ αναλαμβάνει τα ηνία της ομάδας, φέρουν την επόμενη μέρα για την Ιταλική ομάδα το Φινλανδό ως πρώτο βιολί στην αναγεννημένη Ferrari και τον Ισπανό στη McLaren. Παραμένει άγνωστο αν η σημερινή παρουσία του Flavio Briatore (μάνατζερ του Alonso) στα πάντοκ συνδέεται μ’ αυτό το θέμα.

Προβληματισμός για το Ricciardo καθώς η διαφορά του από την κορυφή ξεπερνά τα 7 δέκατα. Ο Αυστραλός μελετά τα δεδομένα τηλεμετρίας ενόψει της αυριανής μάχης με το χρονόμετρο.


Advertisement

Θα μπορούσε να γίνει ζημιά σε μια φάση που ο Button προσπαθούσε να περάσει τον Kvyat και ο Magnussen έβγαινε από τα πιτ στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ευτυχώς τελικά ο έμπειρος Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα και πήγε ευθεία.

Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1 Nico Rosberg Mercedes 1m26.225s 41
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.286s 0.061s 16
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.331s 0.106s 31
4 Fernando Alonso Ferrari 1m26.565s 0.340s 26
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m26.758s 0.533s 34
6 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m26.762s 0.537s 34
7 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m26.762s 0.537s 27
8 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m26.881s 0.656s 44
9 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m26.935s 0.710s 33
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m26.992s 0.767s 37
11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m27.079s 0.854s 42
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m27.227s 1.002s 39
13 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m27.476s 1.251s 37
14 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m27.840s 1.615s 33
15 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m27.929s 1.704s 33
16 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m28.029s 1.804s 35
17 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m28.659s 2.434s 34
18 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m28.700s 2.475s 42
19 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m28.786s 2.561s 29
20 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m29.085s 2.860s 29
21 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m29.178s 2.953s 32
22 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m29.275s 3.050s 37