Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα της Παρασκευής

Ελλάδα 14:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα της Παρασκευής

FORMULA 1

GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα της Παρασκευής

FORMULA 1

Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων, η Formula 1 ήρθε στην Ευρώπη για δυο αγώνες μέσα στο Μάιο, αρχής γενομένης από το Ισπανικό Grand Prix που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Καταλωνίας.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Εκεί όπου φιλοξενήθηκαν φέτος δυο περίοδοι χειμερινών δοκιμών εξέλιξης με το Rosberg να είναι ταχύτερος όλων τότε με χρόνο 1:22.792. Βέβαια αυτό το Σαββατοκύριακο δεν υπάρχει στη διάθεση των ομάδων ούτε η μαλακή, ούτε η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli αλλά η μέση και η σκληρή. Τούτου δοθέντος δεν περιμένουμε σε καμία περίπτωση οι χρόνοι να φτάσουν σε τέτοια επίπεδα. Η θερμοκρασία αέρα σήμερα ήταν στους 24 βαθμούς Κελσίου με το οδόστρωμα στους 33 βαθμούς.

Οι Mercedes, Ferrari, Williams, Lotus, McLaren, Red Bull έχουν νέα αεροδυναμικά πακέτα για τα μονοθέσια τους ως είθισται στο ξεκίνημα του Ευρωπαϊκού μέρους της F1. Η πίστα του Μοντμελό είναι μια από τις πιο απαιτητικές όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων λόγω των γρήγορων καμπών που διαθέτει. Το ελαστικό που ταλαιπωρείται περισσότερο σ’ αυτή τη δεξιόστροφη πίστα είναι το εμπρός αριστερό.

Advertisement
Advertisement

Στο FP1 έλαβαν μέρος 3 δοκιμαστές ο Jolyon Palmer στη θέση του Grosjean στη Lotus, o Raffaele Marciello στη θέση του Ericsson στη Sauber και η Suzie Wolff στη θέση του Bottas στη Williams. Η δράση ξεκίνησε νωρίς καθώς αρκετοί αποφάσισαν ν’ εκμεταλλευτούν το έξτρα σετ ελαστικών που υπάρχει διαθέσιμο αποκλειστικά για το πρώτο ημίωρο του FP1.

Πολλά παράπονα από το Raikkonen για την ισορροπία κρατήματος της Ferrari

Όπως αναμένονταν Mercedes και Ferrari κατέλαβαν τις τέσσερις πρώτες θέσεις. Η διαφορά ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes ήταν ελάχιστη μόλις επτά εκατοστά ταχύτερος ο Rosberg. Απογοητευτική για την προσπάθεια αναβάθμισης που γίνεται στη Ferrari ήταν η διαφορά ενός και πλέον δευτερολέπτου ανάμεσα στην W06 και την SF15T. Στην αρχή της περιόδου ο Raikkonen ακούστηκε ενοχλημένος να εγκαλεί τους μηχανικούς του ζητώντας την προσοχή τους. Αργότερα διαμαρτύρονταν και για υπερβολική ζέστη στην έδρα του καθίσματός του.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene θέλοντας να θυμίσει το θάνατο του αείμνηστου Gilles Villeneuve στις δοκιμές του Βέλγικού GP σα σήμερα πριν 33 χρόνια φορούσε μια μπλούζα με τον αριθμό 27 που είναι ταυτισμένος με το Villeneuve. Μετά την ολοκλήρωση του FP1 ο Rosberg κλήθηκε στο γραφείο των αγωνοδικών ( Gary Connelly, Tim Mayer, Alan Jones) καθώς αποφάσισε να μπει στα πιτ καθυστερημένα και πάτησε στην διαχωριστική γραμμή. Του δόθηκε μια προειδοποίηση (reprimand).

Ο Arrivabene με το 27 στο νάρθηκα που φορά στο χέρι μετά το χτύπημα

Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Nico Rosberg Mercedes 1m26.828s 28
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.898s 0.070s 27
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m27.806s 0.978s 21
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.832s 1.004s 16
5 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m28.132s 1.304s 27
6 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m28.529s 1.701s 23
7 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m28.785s 1.957s 7
8 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m28.831s 2.003s 21
9 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m29.075s 2.247s 9
10 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m29.140s 2.312s 14
11 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m29.409s 2.581s 20
12 Raffaele Marciello Sauber/Ferrari 1m29.630s 2.802s 15
13 Jolyon Palmer Lotus/Mercedes 1m29.676s 2.848s 21
14 Susie Wolff Williams/Mercedes 1m29.708s 2.880s 22
15 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m29.813s 2.985s 22
16 Jenson Button McLaren/Honda 1m29.817s 2.989s 22
17 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m30.096s 3.268s 19
18 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m30.110s 3.282s 7
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m32.471s 5.643s 22
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m32.647s 5.819s 20

To ξεκίνημα του FP2 βρήκε τους περισσότερους οδηγούς να προβληματίζονταιαπό τους στροβιλισμούς του δυνατού αέρα. Ο Ρικιάρντο ήταν θεατής ενόσω οι μηχανικοί της Red Bull προσπαθούσαν ν’ αλλάξουν τη μονάδα ισχύος της RB11 ενώ για τους υπόλοιπους ήταν ώρα να δοκιμάσουν τη μέση γόμα της Pirelli που είναι σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας 1 sec πιο γρήγορη από τη σκληρή, άρα αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές αναμένεται να μεγιστοποιηθεί η χρήση της.

Τα νέα χρώματα της McLaren είναι πιο σκούρα, στη φωτογραφία ο Alonso με τη σκληρή γόμα της Pirelli στην πίστα

Advertisement

Στα ευτράπελα της περιόδου η αποκόλληση του καλύμματος στην Lotus του Γκροζάν ο οποίος χρειάστηκε να επιστρέψει στα πιτ ενώ βγήκε η κόκκινη σημαία μέχρις ότου καθαριστεί η πίστα. Μυθική επικοινωνία Ράικονεν με τους μηχανικούς του: «Θέλετε να συνεχίσω να κάνω γύρους γιατί δεν έχει νόημα αυτό…».

Η χρήση της μέσης γόμας ήταν περισσότερο για την αξιολόγηση της αντοχής της μετά από αρκετούς γύρους. Από τους τέσσερις πρώτους μόνο ο Φέτελ πίεσε για χρόνο. Όσον αφορά στη McLaren είναι ορατή μια βελτίωση στην απόδοση ειδικά στο χρόνο του Μπάτον καθώς ο Αλόνσο είχε πρόβλημα φόρτισης/λειτουργίας του ERS. Ο Ρικιάρντο βγήκε μόλις τα τελευταία λεπτά στην πίστα την ώρα που οι υπόλοιποι ολοκλήρωναν την αξιολόγηση της μέσης γόμας σε συνθήκες αγώνα. Τα παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης ήταν πολλά αυτό μάλλον αυξάνει τις πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Τελικά ταχύτερος όλων ήταν ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον ο οποίος είχε κερδίσει και πέρυσι στην Ισπανική πίστα όπως και στους τρεις από τους τέσσερις φετινούς αγώνες. Ο Ρόσμπεργκ δεν επιχείρησε γρήγορο γύρο ενώ ο Ράικονεν είχε πολλά προβλήματα πρόσφυσης. Ενδεικτικό του ότι κανείς δεν πίεσε με τη μέση γόμα για χρόνο πλην του Vettel είναι στη Mercedes έχουν παρόμοια επίδοση με το FP1 παρότι εκεί χρησιμοποιήθηκε η πιο αργή σκληρή γόμα. Ο Rosberg στο FP2 αντιμετώπισε πρόβλημα στα κατεβάσματα στο κιβώτιο.

Advertisement

Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:

Θέση Οδηγός Μονοθέσιο Χρόνια Διαφορά Γύροι
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.852s 26
2 Sebastian Vettel Ferrari 1m27.260s 0.408s 37
3 Nico Rosberg Mercedes 1m27.616s 0.764s 35
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.780s 0.928s 36
5 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m27.943s 1.091s 25
6 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m28.017s 1.165s 32
7 Jenson Button McLaren/Honda 1m28.494s 1.642s 31
8 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m28.525s 1.673s 39
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m28.674s 1.822s 31
10 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m28.712s 1.860s 36
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m28.723s 1.871s 28
12 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m29.086s 2.234s 14
13 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m29.098s 2.246s 4
14 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m29.217s 2.365s 34
15 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m29.333s 2.481s 37
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m29.361s 2.509s 34
17 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m29.601s 2.749s 38
18 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m29.707s 2.855s 35
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m31.929s 5.077s 30
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m32.751s 5.899s 23