GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα της Παρασκευής
FORMULA 1GP Ισπανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα της Παρασκευής
FORMULA 1Μετά από ανάπαυλα τριών εβδομάδων, η Formula 1 ήρθε στην Ευρώπη για δυο αγώνες μέσα στο Μάιο, αρχής γενομένης από το Ισπανικό Grand Prix που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην πίστα της Καταλωνίας.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Εκεί όπου φιλοξενήθηκαν φέτος δυο περίοδοι χειμερινών δοκιμών εξέλιξης με το Rosberg να είναι ταχύτερος όλων τότε με χρόνο 1:22.792. Βέβαια αυτό το Σαββατοκύριακο δεν υπάρχει στη διάθεση των ομάδων ούτε η μαλακή, ούτε η πολύ μαλακή γόμα της Pirelli αλλά η μέση και η σκληρή. Τούτου δοθέντος δεν περιμένουμε σε καμία περίπτωση οι χρόνοι να φτάσουν σε τέτοια επίπεδα. Η θερμοκρασία αέρα σήμερα ήταν στους 24 βαθμούς Κελσίου με το οδόστρωμα στους 33 βαθμούς.
Οι Mercedes, Ferrari, Williams, Lotus, McLaren, Red Bull έχουν νέα αεροδυναμικά πακέτα για τα μονοθέσια τους ως είθισται στο ξεκίνημα του Ευρωπαϊκού μέρους της F1. Η πίστα του Μοντμελό είναι μια από τις πιο απαιτητικές όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων λόγω των γρήγορων καμπών που διαθέτει. Το ελαστικό που ταλαιπωρείται περισσότερο σ’ αυτή τη δεξιόστροφη πίστα είναι το εμπρός αριστερό.
Στο FP1 έλαβαν μέρος 3 δοκιμαστές ο Jolyon Palmer στη θέση του Grosjean στη Lotus, o Raffaele Marciello στη θέση του Ericsson στη Sauber και η Suzie Wolff στη θέση του Bottas στη Williams. Η δράση ξεκίνησε νωρίς καθώς αρκετοί αποφάσισαν ν’ εκμεταλλευτούν το έξτρα σετ ελαστικών που υπάρχει διαθέσιμο αποκλειστικά για το πρώτο ημίωρο του FP1.
Όπως αναμένονταν Mercedes και Ferrari κατέλαβαν τις τέσσερις πρώτες θέσεις. Η διαφορά ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes ήταν ελάχιστη μόλις επτά εκατοστά ταχύτερος ο Rosberg. Απογοητευτική για την προσπάθεια αναβάθμισης που γίνεται στη Ferrari ήταν η διαφορά ενός και πλέον δευτερολέπτου ανάμεσα στην W06 και την SF15T. Στην αρχή της περιόδου ο Raikkonen ακούστηκε ενοχλημένος να εγκαλεί τους μηχανικούς του ζητώντας την προσοχή τους. Αργότερα διαμαρτύρονταν και για υπερβολική ζέστη στην έδρα του καθίσματός του.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene θέλοντας να θυμίσει το θάνατο του αείμνηστου Gilles Villeneuve στις δοκιμές του Βέλγικού GP σα σήμερα πριν 33 χρόνια φορούσε μια μπλούζα με τον αριθμό 27 που είναι ταυτισμένος με το Villeneuve. Μετά την ολοκλήρωση του FP1 ο Rosberg κλήθηκε στο γραφείο των αγωνοδικών ( Gary Connelly, Tim Mayer, Alan Jones) καθώς αποφάσισε να μπει στα πιτ καθυστερημένα και πάτησε στην διαχωριστική γραμμή. Του δόθηκε μια προειδοποίηση (reprimand).
Αναλυτικά η κατάταξη του FP1:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m26.828s | – | 28 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m26.898s | 0.070s | 27 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m27.806s | 0.978s | 21 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m27.832s | 1.004s | 16 |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m28.132s | 1.304s | 27 |
6 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m28.529s | 1.701s | 23 |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m28.785s | 1.957s | 7 |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m28.831s | 2.003s | 21 |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m29.075s | 2.247s | 9 |
10 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m29.140s | 2.312s | 14 |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m29.409s | 2.581s | 20 |
12 | Raffaele Marciello | Sauber/Ferrari | 1m29.630s | 2.802s | 15 |
13 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m29.676s | 2.848s | 21 |
14 | Susie Wolff | Williams/Mercedes | 1m29.708s | 2.880s | 22 |
15 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m29.813s | 2.985s | 22 |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m29.817s | 2.989s | 22 |
17 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m30.096s | 3.268s | 19 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m30.110s | 3.282s | 7 |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m32.471s | 5.643s | 22 |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m32.647s | 5.819s | 20 |
To ξεκίνημα του FP2 βρήκε τους περισσότερους οδηγούς να προβληματίζονταιαπό τους στροβιλισμούς του δυνατού αέρα. Ο Ρικιάρντο ήταν θεατής ενόσω οι μηχανικοί της Red Bull προσπαθούσαν ν’ αλλάξουν τη μονάδα ισχύος της RB11 ενώ για τους υπόλοιπους ήταν ώρα να δοκιμάσουν τη μέση γόμα της Pirelli που είναι σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρείας 1 sec πιο γρήγορη από τη σκληρή, άρα αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές αναμένεται να μεγιστοποιηθεί η χρήση της.
Στα ευτράπελα της περιόδου η αποκόλληση του καλύμματος στην Lotus του Γκροζάν ο οποίος χρειάστηκε να επιστρέψει στα πιτ ενώ βγήκε η κόκκινη σημαία μέχρις ότου καθαριστεί η πίστα. Μυθική επικοινωνία Ράικονεν με τους μηχανικούς του: «Θέλετε να συνεχίσω να κάνω γύρους γιατί δεν έχει νόημα αυτό…».
Η χρήση της μέσης γόμας ήταν περισσότερο για την αξιολόγηση της αντοχής της μετά από αρκετούς γύρους. Από τους τέσσερις πρώτους μόνο ο Φέτελ πίεσε για χρόνο. Όσον αφορά στη McLaren είναι ορατή μια βελτίωση στην απόδοση ειδικά στο χρόνο του Μπάτον καθώς ο Αλόνσο είχε πρόβλημα φόρτισης/λειτουργίας του ERS. Ο Ρικιάρντο βγήκε μόλις τα τελευταία λεπτά στην πίστα την ώρα που οι υπόλοιποι ολοκλήρωναν την αξιολόγηση της μέσης γόμας σε συνθήκες αγώνα. Τα παράπονα για έλλειψη πρόσφυσης ήταν πολλά αυτό μάλλον αυξάνει τις πιθανότητες να χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Τελικά ταχύτερος όλων ήταν ο πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον ο οποίος είχε κερδίσει και πέρυσι στην Ισπανική πίστα όπως και στους τρεις από τους τέσσερις φετινούς αγώνες. Ο Ρόσμπεργκ δεν επιχείρησε γρήγορο γύρο ενώ ο Ράικονεν είχε πολλά προβλήματα πρόσφυσης. Ενδεικτικό του ότι κανείς δεν πίεσε με τη μέση γόμα για χρόνο πλην του Vettel είναι στη Mercedes έχουν παρόμοια επίδοση με το FP1 παρότι εκεί χρησιμοποιήθηκε η πιο αργή σκληρή γόμα. Ο Rosberg στο FP2 αντιμετώπισε πρόβλημα στα κατεβάσματα στο κιβώτιο.
Αναλυτικά η κατάταξη του FP2:
Θέση | Οδηγός | Μονοθέσιο | Χρόνια | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m26.852s | – | 26 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m27.260s | 0.408s | 37 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m27.616s | 0.764s | 35 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m27.780s | 0.928s | 36 |
5 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m27.943s | 1.091s | 25 |
6 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m28.017s | 1.165s | 32 |
7 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m28.494s | 1.642s | 31 |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m28.525s | 1.673s | 39 |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m28.674s | 1.822s | 31 |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m28.712s | 1.860s | 36 |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m28.723s | 1.871s | 28 |
12 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m29.086s | 2.234s | 14 |
13 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m29.098s | 2.246s | 4 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m29.217s | 2.365s | 34 |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m29.333s | 2.481s | 37 |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m29.361s | 2.509s | 34 |
17 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m29.601s | 2.749s | 38 |
18 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m29.707s | 2.855s | 35 |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m31.929s | 5.077s | 30 |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m32.751s | 5.899s | 23 |