GP Ισπανίας: Ταχύτερος ο Hamilton στα ελεύθερα
FORMULA 1GP Ισπανίας: Ταχύτερος ο Hamilton στα ελεύθερα
FORMULA 1Με καλό καιρό, κόσμο στις κερκίδες και άπνοια υποδέχτηκε η πίστα της Καταλονίας ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τον πέμπτο αγώνα του πρωταθλήματος. Ο οδηγός της Mercedes σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στις πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Το Μοντμελό αποτελεί τον πιο συνήθη τόπο δοκιμών εξέλιξης για τις ομάδες της F1, παρά ταύτα δεν έγιναν φέτος εκεί χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Έτσι δεν υπήρχαν στη διάθεση των ομάδων στοιχεία τηλεμετρίας και δεδομένα για τα νέα μονοθέσια. Θα περίμενε λοιπόν κανείς όλοι να σπεύσουν από την πρώτη κιόλας περίοδο να συμπληρώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό γύρων. Πράγμα το οποίο δεν έγινε! Στη διάθεση των πιλότων βρίσκονται αυτό το τριήμερο από την Pirelli η μέση και η σκληρή γόμα, όλοι χρησιμοποίησαν την πιο σκληρή (πορτοκαλί χρώμα) στην πρώτη περίοδο.
Ο χρόνος του Lewis Hamilton που ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη περίοδο υπολείπεται 6.3sec από την περσινή επίδοση που έδωσε στο Nico Rosberg την pole position. Μένει να δούμε πόσο θα βελτιωθούν μέχρι αύριο το απόγευμα οι χρόνοι. Ο Button με τη McLaren εντυπωσίασε σημειώνοντας ανταγωνιστική επίδοση, ήταν μάλιστα πρώτος για αρκετή ώρα προτού κινηθεί πιο γρήγορα το τελευταίο 5λεπτο ο Χάμιλτον. Πιο πίσω ο Ricciardo έδειξε πως οι αναβαθμίσεις της RB10 δουλεύουν τη στιγμή που ο Vettel έχανε πολύτιμο χρόνο στην πίστα λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος. Ο Γερμανός έμεινε στο μέσο της διαδρομής ενώ είχε συμπληρώσει μόλις 4 γύρους. Όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων ο Vettel έμεινε από ένα βραχυκύκλωμα σε ηλεκτρική καλωδίωση. Έχασε και ολόκληρη τη δεύτερη περίοδο γιατί δεν ήταν εύκολο ν’ αλλαχθεί το εν λόγω κύκλωμα. Θέμα αντιμετώπισε και ο Rosberg με τη μονάδα ισχύος της Mercedes που περιόρισε σημαντικά την παρουσία του στην πίστα.
Ανάμεικτα συναισθήματα για τη Ferrari που στο ξεκίνημα της περιόδου χρησιμοποίησε μπογιά αεροπορικού τύπου στο μονοθέσιο του Raikkonen ώστε να απεικονιστεί η ροή αέρα στην πίσω αεροτομή. Τα κόκκινα μονοθέσια έδειξαν να πατάνε καλά στην πίστα όμως η διαφορά του ενός δευτερολέπτου από τη Mercedes του Hamilton είναι μεγάλη.
Ο δοκιμαστής της Sauber, Giedo van der Garde που οδηγούσε στη θέση του Gutierrez καρδιοχτύπησε στο τέλος της ευθείας όταν ένιωσε κινούμενος με 330km/h ότι τα φρένα δεν έπιασαν. Υπήρξε αστοχία, στιγμιαία και ο 29χρονος Ολλανδός απέφυγε οριακά την επαφή με τα προστατευτικά. Ένα ακόμη ευτράπελο συνέβη στη Force India του Perez, ο Μεξικάνος είδε τον αριστερό του καθρέπτη να σπάει λόγω αεροδυναμικής πίεσης και να κρέμεται χτυπώντας στο αμάξωμα και στο κόκπιτ. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για να τον αφαιρέσει. Οδηγούσε μάλιστα κρατώντας τον καθρέπτη για δυο km.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι 21 πιλότοι πλην του Vettel ήταν πιο δραστήριοι συμπληρώνοντας μεγαλύτερο αριθμό γύρων. Πρόβλημα σημαντικό στα φρένα για το Grosjean, επικίνδυνη απελευθέρωση του Verhne από τα πιτ με αποτέλεσμα να φύγει η πίσω δεξιά του ρόδα αλλά και πολλές προσπάθειες για να βρουν τον κατάλληλο ρυθμό αγώνα με τη μέση γόμα ήταν τα χαρακτηριστικά του δεύτερου 90λεπτου. Ο Χάμιλτον ήταν ξανά ο ταχύτερος, ο Ricciardo προσπάθησε να βάλει και τα χιλιόμετρα του Vettel, στη Ferrari παίζουν κρυφτούλι καθώς σε καμία περίπτωση δεν επιχείρησαν σήμερα γρήγορο γύρο. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος έφτασαν στους 24 και 40 βαθμούς Κελσίου αντίστοιχα. Το τονίζουμε αυτό καθότι η μέση γόμα της Pirelli είναι κατασκευασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (105 βαθμούς low working range) απ’ ότι η σκληρή γόμα (115 βαθμούς high working range) και πιθανότατα θα είναι η επιλογή των ομάδων για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Αναλυτικά η κατάταξη της πρώτης περιόδου:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.023s | 17 |
2. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:27.891s +0.868s | 26 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:27.973s +0.950s | 21 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:28.128s +1.105s | 23 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:28.168s +1.145s | 9 |
6. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:28.337s +1.314s | 19 |
7. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:28.423s +1.400s | 27 |
8. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:28.744s +1.721s | 34 |
9. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:28.779s +1.756s | 18 |
10. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:28.791s +1.768s | 13 |
11. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:28.792s +1.769s | 24 |
12. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:28.828s +1.805s | 17 |
13. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:28.859s +1.836s | 24 |
14. | Felipe Nasr | Williams-Mercedes | 1:29.272s +2.249s | 15 |
15. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:29.688s +2.665s | 16 |
16. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:29.820s +2.797s | 22 |
17. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:29.444s +2.421s | 21 |
18. | G van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:30.440s +3.417s | 21 |
19. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:30.748s +3.725s | 19 |
20. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:30.942s +3.919s | 4 |
21. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:30.997s +3.974s | 2 |
22. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:31.421s +4.398s | 22 |
Αναλυτικά η κατάταξη της δεύτερης περιόδου:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.524s | 33 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.973s +0.449s | 36 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:26.509s +0.985s | 38 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:27.121s +1.597s | 33 |
5. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:27.296s +1.772s | 33 |
6. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:27.788s +2.264s | 37 |
7. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:27.811s +2.287s | 29 |
8. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:27.824s +2.300s | 31 |
9. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:27.866s +2.342s | 42 |
10. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:28.049s +2.525s | 35 |
11. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:28.074s +2.550s | 31 |
12. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:28.246s +2.722s | 30 |
13. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:28.284s +2.760s | 33 |
14. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:28.698s +3.174s | 33 |
15. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:29.105s +3.581s | 24 |
16. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:29.129s +3.605s | 34 |
17. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:29.463s +3.939s | 26 |
18. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:29.991s +4.467s | 26 |
19. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:31.148s +5.624s | 28 |
20. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:31.338s +5.814s | 38 |
21. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:31.586s +6.062s | 39 |
22. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | Δεν σημείωσε χρόνο |
Το GP Ισπανίας θα μεταδοθεί Live από τον Alpha στις 14.10 της Κυριακής αλλά και από τον OTE TV.