Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ισπανίας: O Hamilton στην pole

Ελλάδα 7:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ισπανίας: O Hamilton στην pole

FORMULA 1

GP Ισπανίας: O Hamilton στην pole

FORMULA 1

Την 35η pole position της καριέρας του αλλά και τέταρτη φετινή, πανηγύρισε στην πίστα της Βαρκελώνης ο Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes πλαισιώθηκε από τον Nico Rosberg, με τα «ασημί βέλη» να κάνουν το 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές του ισπανικού Grand Prix.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Με καλοκαιρινό καιρό (26 βαθμούς Κελσίου στον αέρα, 40 στο οδόστρωμα), κατάμεστες κερκίδες και εξαιρετική ατμόσφαιρα υποδέχτηκε σήμερα ομάδες πιλότους και μηχανικούς η πίστα της Καταλονίας.

Στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές κυριάρχησαν οι Mercedes με το Nico Rosberg να είναι ταχύτερος (1.25.8). Χτες ταχύτερος και στις δυο περιόδους ήταν ο Χάμιλτον που μετά από 3 συνεχόμενες νίκες υπολείπεται 4 βαθμούς του teammate του. Το πλησιέστερο μονοθέσιο στις Mercedes ήταν η Ferrari του Alonso 1.3sec πίσω.

Advertisement
Advertisement

Οι αγωνοδίκες επέβαλαν στην Toro Rosso ποινή 30 χιλιάδων ευρώ για επικίνδυνη απελευθέρωση του Vergne χτες από τα πιτ. Ο Γάλλος πήρε εντολή να φύγει χωρίς να έχει ασφαλίσει ο πίσω δεξιά τροχός που αυτονομήθηκε μόλις το μονοθέσιο άρχισε να κινείται.  Επιπλέον στο Γάλλο επιβλήθηκε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα αύριο.

Το ξεκίνημα των δοκιμών με την αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου βρήκε το Maldonado σε πολύ δύσκολη θέση. Ο πιλότος της Lotus βγαίνοντας από τα πιτ και έχοντας τη σκληρή γόμα της Pirelli (σ.σ: η σκληρή και η μέση στη διάθεση όλων των ομάδων) γλίστρησε στο πρώτο σικέιν βρέθηκε εκτός γραμμής στη καμπή Renault αλλά έμεινε στο γκάζι εκτός πίστας πάνω στο βαμμένο τσιμέντο με αποτέλεσμα να σπάσει η πρόσφυση του πίσω μέρους. Ο Maldonado προσπάθησε ν’ αντιδράσει αλλά ήταν αδύνατο η Lotus διέγραψε μια μεγαλοπρεπέστατη τροχιά με το πλάι και χτύπησε στον τοίχο. Εκεί τελείωσαν οι δοκιμές για τον οδηγό από τη Βενεζουέλα. Η διαδικασία διεκόπη μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια και όταν  ξανάρχισε ο Rosberg έδωσε τον τόνο με τη Mercedes σημειώνοντας χρόνο 1:26.7 με τη σκληρή γόμα. Επίδοση 1.4 sec ταχύτερη από το δεύτερο Valtteri Bottas. Η σκληρή γόμα προτού ζεσταθεί δεν κράταγε όσο θα ήθελαν οι πιλότοι με αποτέλεσμα θεαματικές πλαγιολισθήσεις. Δεδομένου όμως πως αύριο στον αγώνα θέλουν να χρησιμοποιήσουν όσο περισσότερο γίνεται τη μέση γόμα, ήταν μονόδρομος στο Q1 η χρήση της σκληρής καθότι στη διάθεση κάθε πιλότου βρίσκονται 3 σετ από κάθε γόμα για κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα.

Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια εκτός του Maldonado που δεν πήρε χρόνο οι τέσσερις πιλότοι των δυο μικρών ομάδων Marussia και Caterham με τον Chilton να ξεχωρίζει. Ο Adrian Sutil πλήρωσε ακόμη μια φορά το τίμημα του βάρους του.

Advertisement

Οι Grosjean και Magnussen κατάφεραν να πετύχουν χρόνο πρόκρισης την ύστατη στιγμή με τη μέση γόμα. Το ίδιο επιχείρησε και ο Raikkonen που στο ξεκίνημα του γρήγορου γύρου στα φρένα για την πρώτη στροφή από 330km/h στα 120km/h παραλίγο να πέσει πάνω σε μια Toro Rosso (Kvyat).

Ξεκινώντας η δεύτερη περίοδο η χρήση της μέσης γόμας ήταν μονόδρομος με τις Mercedes  να μονομαχούν, το Hamilton να ψαλιδίζει τη διαφορά αλλά το Rosberg να μένει μπροστά. Πίσω τους ο Ricciardo ήταν στα 4 δέκατα από το Χάμιλτον δείχνοντας πως είναι ο μόνος που μπορεί να τους ακολουθήσει. Οι ισορροπίες δυνάμεων δείχνουν να μεταβάλλονται οι Mercedes αυξάνουν τη διαφορά, η Red Bull προσπαθεί ν’ ακολουθήσει, η Ferrari κάνει βήματα προς τα πίσω και όσο για τις υπόλοιπες ομάδες δε φαίνονται καν στο βάθος του ορίζοντα. Μεγάλη απογοήτευση ειδικά από τη McLaren που ξεκίνησε τη χρονιά με δυο πιλότους στο βάθρο αλλά και τη Williams που φάνταζε φαβορί στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Force India, οι Toro Rosso, η ΜcLaren του Magnussen και η Sauber του Gutierrez. Μόλις 83 χιλιοστά του δευτερολέπτου έδωσαν στον Αλόνσο την πρόκριση στη 10αδα έναντι του Hulkenberg. Οι θεατές που κατέκλυζαν τις κερκίδες περίμεναν κάτι περισσότερο από τον Ισπανό όμως η Ferrari δεν τον βοηθούσε.

Advertisement

Στο ξεκίνημα του Q3 και ενώ οι Mercedes είχαν βγει για την πρώτη τους προσπάθεια, ο Vettel έμεινε μέσα στο pit lane από μετάδοση. Βγήκε αργά στην πίστα και τελικά εγκατέλειψε στην ανηφόρα της καμπής Renault. Παραλίγο μάλιστα να τον πάρει σβάρνα ο Hamilton που βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο. Μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο οι αγωνοδίκες διέκοψαν τη διαδικασία. Ο Γερμανός διέσχισε τρέχοντας μέρος της πίστας υπό τις επευφημίες των θεατών.  Όταν η διαδικασία ξεκίνησε εκ νέου ο Χάμιλτον για πρώτη φορά σήμερα κινήθηκε ταχύτερα από το Rosberg. Πίσω τους μόνο ο Ricciardo με ελάχιστη διαφορά ενώ ο Alonso απογοήτευσε με την ταχύτητά του παρότι 4ος. Απέμεναν πια κάτι λιγότερο από δυο λεπτά όταν ξεκίνησαν να κάνουν την πρώτη τους προσπάθεια στο Q3 οι υπόλοιποι 6 πιλότοι. Ο Raikkonen εξάντλησε τα όρια της Ferrari, ρίχνοντας 4 δέκατα στον Alonso αλλά οι Mercedes απογειώθηκαν κατεβάζοντας 8 δέκατα επιπλέον. Αυτό το πέτυχαν χρησιμοποιώντας φρέσκο σετ ελαστικών. Ο Hamilton παρέμεινε επικεφαλής, ο Ricciardo διατήρησε την 3η θέση ενώ οι Ferrari είδαν τους Bottas και Grosjean να κινούνται ταχύτερα. Έτσι βρέθηκαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Ο Alonso δεν πρόλαβε στο φινάλε να κάνει άλλη προσπάθεια.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Lewis Hamilton Mercedes 1m25.232s
2. Nico Rosberg Mercedes 1m25.400s  +0.168s
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m26.285s  +1.053s
4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m26.632s  +1.400s
5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.960s  +1.728s
6. Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.104s  +1.872s
7. Fernando Alonso Ferrari 1m27.140s  +1.908s
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m27.335s  +2.103s
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m27.402s  +2.170s
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m27.602
11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m27.685s  +1.597s
12. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m28.002s  +1.914s
13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m28.039s  +1.951s
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m28.280s  +2.192s
15. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m28.476
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m28.563s  +1.799s
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m29.586s  +2.822s
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m30.177s  +3.413s
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m30.312s  +3.548s
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m30.375s  +3.611s
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault

Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 14:10 απευθείας από τον Alpha.

Advertisement