Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

FORMULA 1

GP Ίμολα: Και μετά το χάος… Verstappen!

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ο Max Verstappen πανηγύρισε στην Ίμολα την πρώτη φετινή του νίκη, σε έναν επεισοδιακό αγώνα που είχε ανατροπές, ατυχήματα, ακόμα και διακοπή!

O Lewis Hamilton τον ακολούθησε σε έναν αγώνα που κάποια στιγμή φάνταζε χαμένος ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η McLaren του Lando Norris.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Είκοσι-τέσσερις ώρες νωρίτερα ο Hamilton είχε πανηγυρίσει την pole position, o Sergio Perez είχε κερδίσει μία θέση στην πρώτη σειρά του grid (για πρώτη φορά στην καριέρα του) ενώ ο Verstappen εκκινούσε τρίτος, έχοντας κάνει λάθος στον τελευταίο γύρο του στις κατατακτήριες.

Ενώ αναμέναμε με ενδιαφέρον το παιχνίδι στρατηγικής αφού ο Μεξικανός εκκινούσε με τη μαλακή γόμα και οι γύρω του με τη μέση, η βροχή άλλαξε τα δεδομένα. Οι ουρανοί άνοιξαν περίπου 40 λεπτά πριν την εκκίνηση και τελικά, όταν ήρθε η ώρα του αγώνα, όλοι φορούσαν είτε full wet ελαστικά, είτε ενδιάμεσα.

Η έναρξη του αγώνα ήταν επεισοδιακή. Επιλέγοντας δεύτερη σχέση στο κιβώτιο όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Verstappen εκτινάχθηκε από την τρίτη θέση, στην πρώτη. Ο Hamilton προσπάθησε να πλασαριστεί δίπλα του και τα μονοθέσιά τους ακούμπησαν, με τον Βρετανό να χάνει ένα μικρό κομμάτι από την αεροτομή του και να περνά βίαια πάνω από τα κερμπ.

Πίσω τους, η επαφή Nikita Mazepin-Nicholas Latifi, έστειλε τη Williams στον τοίχο, προκαλώντας καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Όμως ακόμα και πίσω από αυτό, δεν έλειψαν τα απρόοπτα.

O Perez είχε έξοδο αλλά επέστρεψε στην πίστα, ωστόσο προσπέρασε δύο μονοθέσια, πράγμα που υπό το καθεστώς safety car απαγορεύεται. Έτσι έλαβε εκ των υστέρων ποινή 10 δευτερολέπτων.

Πιο πίσω κι ενώ προσπαθούσε να ζεστάνει τα ελαστικά του, ο Mick Schumacher έχασε τον έλεγχο της Haas και κατέληξε στον τοίχο της εξόδου από το pit lane. Μάλιστα, καθώς αυτό έκλεισε μετά το ατύχημά του (για να καθαριστεί η έξοδος από τα θραύσματα), χρειάστηκε να κάνει δύο γύρους με πληγωμένη VF-21.

Στο τέλος του έκτου γύρου αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Hamilton προσπάθησε να ανακτήσει τα ηνία αλλά ο Verstappen ήλεγξε την απειλή. Κι από εκεί και πέρα, απέκτησε εντυπωσιακό ρυθμό, ανοίγοντας διαφορά 5 δευτερολέπτων.

Πίσω τους ο Leclerc είχε ανέβει τρίτος, μπροστά από τον Perez που έπρεπε να εκτίσει και την ποινή του. Ακολουθούσαν οι δύο McLaren, με τον Norris να έχει καλύτερο ρυθμό κι όταν δόθηκε εντολή να περάσει μπροστά από τον Ricciardo, αμέσως άρχισε να ανοίγει διαφορά.

Φτάνοντας στο γύρο 27/63, ο Ricciardo έχασε θέση και από τη Ferrari του Carlos Sainz, παρότι ο Ισπανός είχε δύο εξόδους εκτός πίστας. Μπροστά, η διαφορά Verstappen-Hamilton είχε μειωθεί κάτω από τα τρία δευτερόλεπτα και ήρθε η ώρα της σκακιέρας στρατηγικής.

Στο γύρο 28 ο Verstappen δοκίμασε το undercut και έβαλε ελαστικά μέσης γόμας. Αμέσως μετά, τον ακολούθησε στο pit lane o Leclerc.

Στο γύρο 29 τους μιμήθηκε ο Hamilton αλλά το pit stop του κράτησε 4 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Φερστάπεν. Και τελικά, δεν έμεινε και πολύ εκεί…

O πρωταθλητής έχασε τον έλεγχο στη στροφή Τόζα και παρότι φάνηκε να κολλά στην αμμοπαγίδα, τελικά κατάφερε να ξεκολλήσει και να βάλει πλώρη για το pit lane, με σπασμένη την εμπρός αεροτομή.

Τυχερός στην ατυχία του, είδε άμεσα την ένδειξη «Safety Car» και υπεύθυνος για αυτό ήταν ο teammate του, Valtteri Bottas, που συγκρούστηκε με τον George Russell.

Οι δυο τους μάχονταν για την ένατη θέση, με τον Βρετανό, παραδόξως να είναι ταχύτερος. Η Williams ανοίχτηκε στα δεξιά για να περάσει, ο Φινλανδός ακολούθησε τη στεγνή αγωνιστική γραμμή και κινήθηκε επίσης ανεπαίσθητα δεξιά κι αυτό έφερε τους δεξιούς τροχούς του Russell στο βρεγμένο γρασίδι.

Από εκεί και πέρα, ακολούθησε το χάος. Ο Βρετανός έχασε τον έλεγχο, έπεσε πάνω στη Mercedes και αμφότεροι εγκατέλειψαν. Ο ένας έριξε την ευθύνη στον άλλο, ο Russell έσπευσε να ζητήσει το λόγο από τον Bottas που ήταν ακόμα μέσα στο μονοθέσιό του και ο Φινλανδός απάντησε με υψωμένο το μεσαίο δάκτυλο.

Με την πίστα γεμάτη θραύσματα, ήρθε διακοπή αγώνα, που κράτησε μισή ώρα. Ο Verstappen είχε τα ηνία, με τους Norris, Sainz, Leclerc να ακολουθούν και τον Hamilton ένατο.

Η εκκίνηση δόθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και εκεί δεν είχαμε αλλαγές στην κορυφή. Όμως οι McLaren είχαν τη μαλακή γόμα ελαστικών, που ήταν αμφίβολο το αν θα άντεχε μέχρι τέλους αφού απέμεναν 37 γύροι.

Ο Yuki Tsunoda είχε έξοδο χάνοντας τις δέκα θέσεις που με κόπο είχε κερδίσει ενώ λίγο μετά, τον μιμήθηκε και ο Perez που έπεσε δέκατος-τέταρτος. Έτσι, περνώντας την Aston Martin του Lance Stroll και τη McLaren του Ricciardo, ανέβηκε πέμπτος.

Ο Sir Lewis άρχισε να πιέζει τις Ferrari και στον γύρο 50/63 πέρασε τον Sainz που παρότι είχε δύο εξόδους νωρίτερα, βρισκόταν πολύ ψηλά στην κατάταξη.

Πέντε περάσματα μετά, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε και τη Ferrari του Leclerc και επέστρεψε στις θέσεις του βάθρου. Με τον Norris, σχεδόν σε απόσταση βολής. Τον πέρασε στον γύρο 50.

Όμως ο Verstappen ήταν ήδη 20 δευτερόλεπτα μακριά και έτσι πήρε, οδηγώντας με άνεση στους τελευταίους γύρους, μία πολύ σημαντική νίκη.

Ο Hamilton έκανε εντυπωσιακή επιστροφή αν σκεφτεί κανείς πως είχε κολλήσει στην αμμοπαγίδα και ελαχιστοποίησε τη ζημιά. Κέρδισε άλλωστε και τον ένα βαθμό που χαρίζει ο ταχύτερος γύρος!

Όσο για τον Norris, παρότι είχε κάποια τεχνικά προβλήματα στην πορεία του αγώνα, κατάφερε να εξασφαλίσει μία θέση στο βάθρο – ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Ακολούθησαν οι δύο Ferrari, η McLaren του Ricciardo, η Aston Martin του Stroll, η AlphaTauri του Gasly, η Alfa Romeo του Kimi Raikkonen και η Alpine του Ocon.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Διαβάστε επίσης:

Fernando Alonso, o… «Νονός»

F1 GP Ίμολα: Pole Position #99 για τον Hamilton!

Εν αμφιβόλω το Grand Prix Καναδά!

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto