GP Ιαπωνίας: Ταχύτερες οι Mercedes!
FORMULA 1GP Ιαπωνίας: Ταχύτερες οι Mercedes!
FORMULA 1Rosberg και Hamilton σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους στις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών του Ιαπωνικού GP.
TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Ο καιρός σήμερα έκανε τα δικά του στην πίστα της Σουζούκα με τη μέρα να ξεκινά ηλιόλουστη και τα σύννεφα σιγά – σιγά να κάνουν την εμφάνισή τους αμέσως μετά. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 29 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 44 βαθμούς.
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ταχύτερος όλων ήταν ο Nico Rosberg με τη Mercedes. Ο Γερμανός που έχασε το προβάδισμα στην βαθμολογία στον προηγούμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη θέλει όσο τίποτε να περάσει ξανά μπροστά στην Σουζούκα. Πρόκειται για μια πίστα όπου δεν έχει κερδίσει ποτέ. Από την Pirelli στη διάθεση όλων των ομάδων βρίσκεται η σκληρή και η μέση γόμα. Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών χρησιμοποιήθηκε η σκληρή γόμα με το πορτοκαλί σιρίτι. Δεδομένου πως η μέση γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να διατηρεί τη βέλτιστη απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα χαμηλών θερμοκρασιών σε αντίθεση με τη σκληρή γόμα που έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες γίνεται αντιληπτή η μικρή διαφορά σε χρόνους ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη περίοδο.
Ο 17χρονος Max Verstappen έκανε το ντεμπούτο του με την Toro Rosso παίρνοντας για αυτή την περίοδο τη θέση του Vergne. Συμπλήρωσε 22 γύρους όχι ανέφελους καθώς είχε κάποια προβλήματα με το κράτημα και τελικά με αστοχία του κινητήρα. Το ταχύτερο πέρασμά του ήταν αξιόλογο καθώς τον έφερε στην 12η θέση μόλις 4.5 δέκατα πιο πίσω από τον έτερο πιλότο της ομάδας Daniil Kvyat.
Παρότι η σχέση του Alonso με τη Ferrari δεν είναι στα καλύτερά της καθώς οι φήμες πως ο Ισπανός μιλά με τους επικεφαλής της Honda για πιθανή μετακίνησή του στη McLaren, ο πρωταθλητής έφερε την F14T στην 3η θέση όντας 1.2sec ταχύτερος από το Raikkonen. Ο Φινλανδός που ήταν 5ος πιστεύει πως έχει βρει το σετάρισμα που του ταιριάζει στην F14T και αυτό θα τον βοηθήσει να είναι ανταγωνιστικός. Ο Raikkonen έχει κερδίσει στη Σουζούκα το 2005 με τα χρώματα της McLaren.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο τοπικός ήρωας Kamui Kobayashi που έμεινε εκτός στην πρώτη περίοδο γιατί η Caterham επέλεξε να οδηγήσει ο νεαρός Ισπανός Roberto Merhi, βρέθηκε στις μπαριέρες από τον πρώτο κιόλας γύρο στη στροφή 4. Ο Ιάπωνας έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου στην είσοδο της αριστερής στροφής. Τον ίδιο δρόμο στη στροφή 18 ακολούθησε ο Ricciardo που βρέθηκε στην αμμοπαγίδα και από κει στα προστατευτικά λάστιχα. Ο Αυστραλός είχε σημειώσει εκείνη τη στιγμή τον ταχύτερο χρόνο. Ενόσω οι άνθρωποι ασφαλείας απομάκρυναν το μονοθέσιο είχε βγει κόκκινη σημαία στην πίστα χωρίς να σταματήσει το χρονόμετρο. Ο τρίτος που βρέθηκε εκτός ήταν ο Gituerrez με τη Sauber που έχασε την εμπρός αεροτομή στη Spoon πηγαίνοντας ευθεία στην είσοδο με μεγάλη ταχύτητα.
Στο τέλος άρχισε να ψιχαλίζει στη Σουζούκα οπότε αυτό επηρέασε την προσπάθεια των οδηγών.
Αναλυτικά οι χρόνοι της 1ης περιόδου:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m35.461s | – | 27 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m35.612s | 0.151s | 26 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m36.037s | 0.576s | 19 |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m36.576s | 1.115s | 25 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m37.187s | 1.726s | 19 |
6 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m37.327s | 1.866s | 24 |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m37.466s | 2.005s | 27 |
8 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m37.649s | 2.188s | 24 |
9 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m37.686s | 2.225s | 26 |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m37.714s | 2.253s | 26 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m38.012s | 2.551s | 22 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m38.157s | 2.696s | 22 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m38.324s | 2.863s | 10 |
14 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m38.582s | 3.121s | 9 |
15 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m38.851s | 3.390s | 21 |
16 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m39.046s | 3.585s | 19 |
17 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m39.097s | 3.636s | 26 |
18 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m39.318s | 3.857s | 18 |
19 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m40.031s | 4.570s | 18 |
20 | Roberto Merhi | Caterham/Renault | 1m41.472s | 6.011s | 24 |
21 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m41.580s | 6.119s | 10 |
22 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m41.757s | 6.296s | 15 |
Αναλυτικά οι χρόνοι της 2ης περιόδου:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m35.078s | – | 28 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m35.318s | 0.240s | 27 |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m36.279s | 1.201s | 24 |
4 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m36.409s | 1.331s | 28 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m36.436s | 1.358s | 24 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m36.529s | 1.451s | 19 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m36.637s | 1.559s | 26 |
8 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m36.714s | 1.636s | 31 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m36.943s | 1.865s | 27 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m37.186s | 2.108s | 3 |
11 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m37.219s | 2.141s | 19 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m37.504s | 2.426s | 16 |
13 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m37.563s | 2.485s | 31 |
14 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m37.700s | 2.622s | 18 |
15 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m37.786s | 2.708s | 8 |
16 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m37.798s | 2.720s | 27 |
17 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m38.010s | 2.932s | 25 |
18 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m38.365s | 3.287s | 9 |
19 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m39.069s | 3.991s | 22 |
20 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m39.306s | 4.228s | 20 |
21 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m39.333s | 4.255s | 24 |
22 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m42.760s | 7.682s | 3 |