Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ιαπωνίας: Περίπατος για Hamilton!

Ελλάδα 2:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Ιαπωνίας: Περίπατος για Hamilton!

FORMULA 1

GP Ιαπωνίας: Περίπατος για Hamilton!

FORMULA 1

Για 7η φορά φέτος σε 14 αγώνες στο βάθρο ανέβηκαν οι Hamilton, Rosberg, Vettel. Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και είναι σίγουρο πως θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η Σουζούκα έδωσε έναν πολύ βαρετό αγώνα σε εξέλιξη μ’ ένα εντελώς προβλέψιμο αποτέλεσμα. Κρίμα το πρωινό ξύπνημα Κυριακάτικα…

Advertisement
Advertisement


Του Τάκη Πουρναράκη

Μ’ ένα ολόλαμπρο ήλιο υποδέχτηκε η πίστα της Σουζούκα ομάδες οδηγούς και φιλάθλους σήμερα για τον 14ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.
Η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 27 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 37 βαθμούς Κελσίου.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Hamilton να εκκινεί καλύτερα από το Rosberg και να παίρνει προβάδισμα στην πρώτη στροφή. O Γερμανός έδωσε μάχη προσπάθησε να κρατηθεί δίπλα στην Mercedes του Βρετανού από την εξωτερική και βγήκε εκτός πορείας προσωρινά με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Vettel και Bottas που ακολουθούσαν. Πιο πίσω οι Massa, Ricciardo ακούμπησαν με αποτέλεσμα να χρειαστούν αμφότεροι αλλαγή ελαστικών. Ο Βραζιλιάνος εν συνεχεία είχε επαφή και με τον Perez που προσπαθώντας να τον αποφύγει απογείωσε το Sainz. Ο Massa άλλαξε και ρύγχος, οι δυο βρέθηκαν στις δυο τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Μπροστά ο Hamilton άρχισε να χτίζει μια διαφορά ασφαλείας με ρυθμό τρία δέκατα στο γύρο. Αρχικά έβγαλε το Vettel εκτός ζώνης DRS και εν συνεχεία μεγάλωνε τη διαφορά. Πιο πίσω ο Rosberg πίεζε ασφυκτικά το Bottas για να περάσει.  Ζήτησε και πήρε έγκριση να επιλέξει την πιο επιθετική χαρτογράφηση της μονάδας ισχύος αλλά πολύ σύντομα οι μηχανικοί της Mercedes τον προειδοποίησαν να κόψει καθότι ανέβηκαν οι θερμοκρασίες.

Advertisement
Advertisement

GP GIAPPONE F1/2015  © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Την ίδια στιγμή πιο πίσω ο Alonso ακούγονταν απελπισμένος καθώς δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για να υπερασπιστεί τη θέση του. Τελικά μπήκε στο 10ο γύρο στα pit για ελαστικά. Η πρόβλεψη της Pirelli για την πιο γρήγορη στρατηγική στη Σουζούκα ήταν εκκίνηση με μέση γόμα, διατήρησή της στην πρώτη αλλαγή (16ο – 18ο γύρο) και σκληρή γόμα στο δεύτερο pit stop (33ο -35ο γύρο). O Bottas μπήκε στον 12ο γύρο για αλλαγή ελαστικών διατήρησε τη μέση γόμα και προσπάθησε να πετύχει το «undercut» για να βρεθεί μπροστά από το Vettel. Δεν τα κατάφερε ο Γερμανός έβαλε τη σκληρή γόμα στη Ferrari στον 14ο γύρο και βγήκε μπροστά του. Το παράδειγμά του ακολούθησε στον επόμενο γύρο ο Raikkonen. Στον 16ο γύρο μπήκε και ο Rosberg βγαίνοντας βρέθηκε στην 4η θέση πίσω από Hamilton, Vettel, Bottas όπως ήταν από αρχή. Ο Hamilton ήταν ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στα pit στον 17ο γύρο. Ο Βρετανός είχε την πολυτέλεια να καθυστερήσει καθώς είχε φτιάξει μια σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Σε αντίθεση με τους Vettel και Rosberg ο Hamilton όπως και ο Bottas διατήρησε τη μέση γόμα και επέστρεψε επικεφαλής του αγώνα με τη διαφορά του από το Vettel στα 6 δευτερόλεπτα.

27 9d1
Απογοήτευσε για έναν ακόμη αγώνα ο Rosberg. Ο Γερμανός έχασε το προβάδισμα στην εκκίνηση και μετά δεδομένης της ταχύτητας της WO6 άργησε απελπιστικά να περάσει τους Bottas, Vettel.

Advertisement

Με μια παρατεταμένη επίθεση ο Hamilton ανέβασε τη διαφορά ενώ την ίδια στιγμή ο Rosberg περνούσε τον Bottas. Πολύ σύντομα ο Γερμανός έφτασε το Vettel και κατάφερε να του πάρει τη 2η θέση μπαίνοντας νωρίτερα στα pit (30ο γύρο). Ο Rosberg όπως και ο Vettel μετά το δεύτερο πιτ στοπ διατήρησαν τη σκληρή γόμα.

27 9d2
Προς απογοήτευση των τιφόζι ο Rosberg στρίβει μπροστά από το Vettel που βγαίνει από το 2ο pit stop του.

Advertisement

Το παράδειγμά τους ακολούθησε και ο Hamilton μπήκε στον 32ο γύρο έβαλε όπως υποχρεούνταν τη σκληρή γόμα και διατήρησε το προβάδισμά του. Απλά πίσω του πλέον βρίσκονταν ο Rosberg και όχι ο Vettel. Ο Βρετανός διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς του για αυξημένη θερμοκρασία στο κόκπιτ της W06. “Όλα υπό έλεγχο” ήταν η απάντηση των μηχανικών της Mercedes που ταυτόχρονα είχαν το νου τους στο Rosberg.

Ο Γερμανός στους τελευταίους γύρους δέχονταν επίθεση από το Vettel με τη Ferrari που ήθελε ν’ ανακτήσει τη 2η θέση. Πολύ σύντομα όμως ο οδηγός της Ferrari έκοψε ρυθμό δείχνοντας συμβιβασμένος με την 3η θέση. Κάπου εκεί έπεσε η καρό σημαία αφήνοντας μια γεύση ανικανοποιήτου σε θεατές και τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό πως στις 8 πρώτες θέσεις βρίσκονταν 6 μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes. Επιπλέον δεν υπήρξε καμία μάχη για θέση ανάμεσα στους 5 πρώτους, το μόνο που συνέβη ήταν πως ο Rosberg έχασε 3 θέσεις στην εκκίνηση από δικιά του υστέρηση και τις ανέκτησε εύκολα στην πορεία του αγώνα.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Hamilton συνεχάρη τους μηχανικούς του: «Φανταστική δουλειά παιδιά. Είναι σπουδαίο που επέστρεψα στις νίκες χάρη στη σκληρή δουλειά όλων μας. «Μοναδική προσπάθεια Lewis» ήταν η απάντηση της Mercedes.

Advertisement

«Έκανα ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να κρατηθώ μπροστά από το Rosberg» είπε ο Vettel: «Προφανώς έπρεπε να σταματήσουμε νωρίτερα, εκ των υστέρων όλοι είναι σοφοί, δεν περιμέναμε ότι θα μπορέσει να πάει τόσο γρήγορα στον πρώτο γύρο αφότου βγήκε από τα πιτ».

27 9d3
O Hamilton πανηγυρίζει τη νίκη του στη Σουζούκα. Ήταν η 41η νίκη του Βρετανού μ’ αυτή ισοφάρισε το ρεκόρ του αείμνηστου Άιρτον Σένα.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά
1 Lewis Hamilton Mercedes 1΄28:06.508s
2 Nico Rosberg Mercedes 18.964s
3 Sebastian Vettel Ferrari 20.850s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 33.768s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 36.746s
6 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 55.559s
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m12.298s
8 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m13.575s
9 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m35.315s
10 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1 γύρος
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 1 γύρος
12 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 γύρος
13 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 γύρος
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 γύρος
15 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 γύρος
16 Jenson Button McLaren/Honda 1 γύρος
17 Felipe Massa Williams/Mercedes 2 γύρους
18 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 2 γύρους
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 3 γύρους
20 Felipe Nasr Sauber/Ferrari Εγκατέλειψε

Βαθμολογία κατασκευαστών:

Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Mercedes 506
2 Ferrari 337
3 Williams/Mercedes 208
4 Red Bull/Renault 139
5 Force India/Mercedes 77
6 Lotus/Mercedes 60
7 Toro Rosso/Renault 44
8 Sauber/Ferrari 26
9 McLaren/Honda 17
10 Marussia/Ferrari 0

Βαθμολογία οδηγών:

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 277
2 Nico Rosberg 229
3 Sebastian Vettel 218
4 Kimi Raikkonen 119
5 Valtteri Bottas 111
6 Felipe Massa 97
7 Daniel Ricciardo 73
8 Daniil Kvyat 66
9 Romain Grosjean 44
10 Sergio Perez 39
11 Nico Hulkenberg 38
12 Max Verstappen 32
13 Felipe Nasr 17
14 Pastor Maldonado 16
15 Carlos Sainz 12
16 Fernando Alonso 11
17 Marcus Ericsson 9
18 Jenson Button 6
19 Roberto Merhi 0
20 Will Stevens 0
21 Alexander Rossi 0