Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Γερμανίας: Εντός έδρας θρίαμβος για Rosberg (updated)

Ελλάδα 8:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Γερμανίας: Εντός έδρας θρίαμβος για Rosberg (updated)

FORMULA 1

GP Γερμανίας: Εντός έδρας θρίαμβος για Rosberg (updated)

FORMULA 1

Την πρώτη του νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του πανηγύρισε στην πίστα του Χόκενχαϊμ ο Nico Rosberg. Ο οδηγός της Mercedes είχε τα ηνία σε όλο τον αγώνα, με τους Valtteri Bottas (Williams) και Lewis Hamilton (Mercedes) να τον πλαισιώνουν στο βάθρο.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο 29χρονος Γερμανός έγραψε ιστορία κερδίζοντας για πρώτη φορά με Mercedes στην πίστα που κατασκεύασε η Γερμανική εταιρεία το 1939.

O σημερινός αγώνας τα είχε όλα: Συγκρούσεις, ανατροπές, δράματα, φωτιά, υπερβολές, επαφές, προσπεράσματα, λάθη, τετακέ, αυτοκίνητο ασφαλείας έγινε κυριολεκτικά χαμός.

Advertisement
Advertisement

Ο μόνος που δεν έμπλεξε σ’ όλα αυτά ήταν ο νικητής Rosberg, ο Γερμανός με την Mercedes διατήρησε το προβάδισμα στην εκκίνηση και έστριψε πρώτος. Μετέπειτα δεν απειλήθηκε από κανέναν και ακολουθώντας στρατηγική 2 πιτ στοπ επιλέγοντας πολύ μαλακή, μαλακή, μαλακή γόμα ήλεγξε το ρυθμό και πήρε την καρό σημαία, γράφοντας ιστορία.

Πίσω του δόθηκε συγκλονιστική μάχη ανάμεσα στους Bottas και Hamilton για τη 2η θέση. Ο Βρετανός πιλότος με την δεύτερη Mercedes εκκινούσε 20ος γιατί άλλαξε κιβώτιο και έδωσε τον υπέρ πάντων αγώνα με στρατηγική 3 πιτ στοπ μεγιστοποιώντας τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας για να κερδίσει τελικά 17 θέσεις και να διεκδικεί και την 18η στο φινάλε. Ο Χάμιλτον πολλούς οδηγούς τους βρήκε 2η φορά στο διάβα του και τους ξαναπέρασε.

Advertisement

Η εκκίνηση έκρυβε δράμα με τους Massa και Magnussen να συγκρούονται. Ο Βραζιλιάνος εκκινούσε 3ος, ο Δανός 4ος και στην πρώτη στροφή χτύπησαν. Η Williams ανατράπηκε και βρέθηκε να σέρνεται με τις ρόδες στον αέρα. Ευτυχώς απεφεύχθησαν τα χειρότερα.

Όμως οι στιγμές που πέρασαν μέχρι ν’ απαντήσει ο Massa ότι είναι «Όλα Οκ» πρέπει να φάνηκαν αιώνας στην οικογένειά του. Ο Βραζιλιάνος απογειώθηκε μετά την επαφή με το Magnussen, έκανε μια πλήρη περιστροφή και βρέθηκε να σέρνεται αναποδογυρισμένος, ως τη στιγμή που μια ανωμαλία του εδάφους δημιούργησε μοχλό και τον επανέφερε στα ίσα.

Advertisement

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και αποφάσισαν πως δεν υπήρχε υπαιτιότητα κανενός. Ο Massa όμως θεωρεί υπεύθυνο το Magnussen: «Ήμουν μπροστά, έστριβα μπροστά του. Πρέπει να προσέξει αυτός που έπεται. Σ’ αυτή τη στροφή δεν μπορεί να στρίψουν πλάι – πλάι 3 μονοθέσια και υποχώρησα για να μην συγκρουστώ με τον Bottas. Ως συνήθως προκάλεσε το ατύχημα αυτός που προέρχεται από το GP2».

Από την πλευρά του ο Magnussen αντιδρώντας σ’ όσα είπε ο Massa, τόνισε: «Σίγουρα αν υπήρχε χώρος δεν θα είχα πέσει πάνω του. Δεν έχω δει τα replay για να είμαι σίγουρος. Λυπάμαι για ότι δημιουργήθηκε έκανα το καλύτερο δυνατό για να τον αποφύγω αλλά δεν είχα που να πάνω. Δεν προσπαθούσα κάτι εναντίον του Felipe είναι ατυχία που συγκρουστήκαμε». Ο Magnussen κατάφερε να συνεχίσει και τερμάτισε στην 9η θέση του αγώνα τελικά.

Advertisement

Ο αλυτάρχης έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια και μετά ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ρυθμό. Μέχρι το παράθυρο του 1ου πιτ στοπ που άνοιξε μετά το 10ο γύρο ο μόνος που ακολουθούσε το Rosberg ήταν ο Bottas. Οι δυο τους ολοκλήρωσαν τον αγώνα με 2 πιτ στοπ μεγιστοποιώντας τη χρήση της μαλακής γόμας.

Ο Hamilton που εκκινούσε 20ος βρέθηκε σύντομα στη 10αδα αλλά μετά τα πράγματα δυσκόλεψαν. Δυσκολεύτηκε να περάσει το Ricciardo, είχε επαφή με το Raikkonen, κοπάνησε το Button σπάζοντας μέρος της εμπρός αεροτομής αλλά τελικά κατάφερε ν’ αναρριχηθεί στην 3η θέση ακολουθώντας στρατηγική 3 πιτ στοπ. Στο φινάλε μάλιστα πίεσε το Bottas για τη 2η θέση.

Αναφερόμενος στη σύγκρουσή του με το Button ο Hamilton είπε: «Είχα μια επαφή με το Jenson νόμισα ότι με άφησε να περάσω σ’ αυτό το σημείο, ήταν λάθος εκτίμηση».

Εύγλωττα αντέδρασε ο Button: «Γιατί ν’ αφήσω κάποιον να περάσει; Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε αλλά αρκετοί οδηγοί υιοθετούσαν αυτή τη γραμμή για να έχουν καλύτερη έξοδο από τη στροφή. Νομίζω πως το πρόβλημα του Lewis είναι ότι προσδοκούσε να τον αφήσω να περάσει. Δε νομίζω ότι είμαι ο μόνος τον οποίο χτύπησε σήμερα. Είναι περίεργο γιατί δεν περιμένεις όταν έχει τόσο ταχύτερο μονοθέσιο να βρεθεί σε τόσες πολλές συγκρούσεις. Με χτύπησε στην πίσω ρόδα δεν έχω κάτι άλλο να πω. Έκανα τον αγώνα μου θα ήταν βαρετό αν τον αφήναμε όλοι περάσει».

Στην αρχή του αγώνα ο Raikkonen που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα ήταν το κινητό εμπόδιο που όλοι τζαρτζάριζαν για να προσπεράσουν. Ο Φινλανδός πρωταθλητής, σκιά του παλιού του εαυτού δεν μπόρεσε ν’ αντιδράσει ακόμη και με την πολύ μαλακή γόμα που έβαλε μετά. Ακούστηκε μάλιστα να διαφωνεί και να κοντράρεται με τους μηχανικούς του στα πιτ απαιτώντας νωρίτερα από το προγραμματισμένο αλλαγή ελαστικών.

Συνολικά η εικόνα της Ferrari ήταν απογοητευτική, ο Alonso ακολούθησε στρατηγική 3 πιτ στοπ υποχρεωτικά στο φινάλε ενώ η εμμονή των Ιταλών να τον κρατούν στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά, δείχνει ότι υπολόγιζαν λαθεμένα ότι θα μπορούσε να φτάσει μ’ αυτά ως το φινάλε. Έτσι ο Ισπανός βρέθηκε να χάνει 3 sec στο γύρο για τουλάχιστον τέσσερις γύρους, πριν χάσει τελικά και τη μάχη της 4ης θέσης από το Vettel. Του έμεινε η χαρά ότι κέρδισε τελικά το Ricciardo που εκκινούσε μεν μπροστά του από την 5η θέση αλλά μετά την εκκίνηση λόγω της σύγκρουσης έπεσε πολύ πίσω στην 15η θέση.

Μετά το τέλος  ο Raikkonen θέλοντας να εξηγήσει τι συνέβη με τον αγώνα του αποσαφήνισε: «Νομίζαμε πως θα ήταν σωστή επιλογή η μαλακή γόμα, αλλά με χτύπησαν δυο φορές και στο τέλος βρέθηκα ανάμεσα σε δυο μονοθέσια και έσπασε μέρος της εμπρός αεροτομής. Το κάθετο πλαϊνό αποκολλήθηκε. Αυτό δε βοηθούσε, καθώς το εμπρός αριστερά ελαστικό φθείρονταν υπέρμετρα τα άλλα ελαστικά ήταν εντάξει εκτός από το εμπρός αριστερό. Δε μπορέσαμε να διανύσουμε την απόσταση που σχεδιάζαμε με την πολύ μαλακή γόμα και χάσαμε σε απόδοση λόγω της ζημιάς στο μονοθέσιο».

Αναφερόμενος στο στρίμωγμα που του έκαναν οι Alonso και Vettel ο Raikkonen είπε: «Ήταν ΟΚ αλλά όταν είσαι στη μέση δεν μπορείς να πας πουθενά. Κατέληξα λίγο ζουλιγμένος. Όχι πολύ αλλά έπαθε ζημιά η αεροτομή, δεν μπορούσα να το αποφύγω κάνοντας αριστερά».

Από την πλευρά του ο Vettel που για 2ο συνεχή αγώνα βρέθηκε να μάχεται με τον Alonso για την 4η θέση σημείωσε: «Ήταν απολαυστική η σημερινή μάχη με τον Alonso ίσως συνεχίσαμε από εκεί που σταματήσαμε στο Σίλβερστον! Το πρώτο μισό του αγώνα ήταν πολύ διασκεδαστικό και κάποια στιγμή, βρεθήκαμε πολύ κοντά με τις δύο Ferrari, κατάφερα όμως να μείνω μπροστά τους. Στα δεύτερα pit stop τα πράγματα ήταν οριακά και ο Fernando με πέρασε, πράγμα που με έφερε ξανά σε μειονεκτική θέση. Αποφασίσαμε να είμαστε λίγο πιο επιθετικοί προς το τέλος και να εξασφαλίσουμε πως θα ανακτήσουμε τη θέση και θα κάνουμε και διαφορά. Ήταν ζωτικής σημασίας καθώς δεν είχαμε πολλά περιθώρια στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου στα τελικά στάδια του αγώνα. Νομίζω πως πήραμε τα μέγιστα σήμερα. Δυστυχώς ο Daniel δεν κατάφερε να περάσει κι εκείνος τον Fernando στο τέλος».

Ο Daniel Ricciardo βρέθηκε στο φινάλε να πιέζει ασφυκτικά τον Alonso χωρίς να καταφέρει τελικά να τον περάσει: «Ήταν φανταστικός, ένας από τους πιο απολαυστικούς αγώνες της καριέρας μου. Προφανώς όχι ο πρώτος γύρος, καθώς ήμουν στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή. Ήμουν στην εξωτερική όταν έγινε το ατύχημα. Έπρεπε να το αποφύγω και αυτό με έριξε πολύ πίσω στην κατάταξη, δεν ξέρω καν σε ποια θέση. Από εκεί και μετά, είπα μέσω ασυρμάτου: “Ήρθε η ώρα να κάνουμε μία εντυπωσιακή αντεπίθεση, να κάνουμε εαυτούς υπερήφανους”. Νομίζω πως πετύχαμε αυτόν το στόχο, έδωσα πολλές μάχες και δεν άφησα καμία ευκαιρία να πάει χαμένη. Ο Fernando είναι γνωστός για τη μαχητική του οδήγηση και δεν θα προτιμούσα να μονομαχήσω με κάποιον άλλο. Είχα τα ελαστικά μαλακής γόμας ενώ εκείνος φρέσκο σετ πολύ μαλακής αλλά έδωσα τον υπέρ πάντων αγώνα και… παρά τρίχα»!

Καρδιοχτύπησαν στην Toro Rosso βλέποντας το μονοθέσιο του Kvyat που είχε πρόβλημα στο κιβώτιο να παίρνει φωτιά. Ο νεαρός Ρώσος άργησε να βγει από το μονοθέσιο, όπως άργησε και να ενεργοποιηθεί και το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης. Ευτυχώς όλα καλά.

Αρκετή ώρα αφότου κατέβηκε από το βάθρο και έπεσαν οι παλμοί, ο Rosberg δήλωσε: «Ουάου, φανταστική μέρα μετά από τόσα σπουδαία γεγονότα μέσα στη βδομάδα. Ήρθα εδώ ελπίζοντας να κερδίσω και τα κατάφερα. Το ασημί μου βέλος ήταν κυρίαρχο χάρη στην ομάδα, τους ευχαριστώ. Πριν τον αγώνα ανησυχούσα μήπως χωρίς τη συνδεδεμένη ανάρτηση (FRIC) δε θα έχουμε τόση διαφορά. Αλλά ήμασταν και πάλι οι ταχύτεροι. Ήταν οριακά τα ελαστικά με τη στρατηγική των 2 πιτ στοπ στο τέλος της διάρκειας ζωής τους. Είμαι πολύ χαρούμενος για λογαριασμό της Mercedes. Είναι η πρώτη νίκη εδώ και πάρα πολλά χρόνια στη Γερμανία. Ευχαριστώ για τη στήριξη εδώ στο Χοκενχάιμ οι οπαδοί ήταν εκπληκτικοί μαζί μου. Στο ξεκίνημα έκαναν μέχρι και κύμα ήταν φανταστικό. Τώρα ανυπομονώ για την Ουγγαρία».

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:
1. Nico Rosberg          Mercedes               1h33m42.914s
2. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes      +20.789s
3. Lewis Hamilton        Mercedes               +22.530s
4. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault       +44.014s
5. Fernando Alonso       Ferrari                +52.467s
6. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault       +52.549s
7. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes   +1m04.178s
8. Jenson Button         McLaren-Mercedes       +1m24.711s
9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes        -1 γύρο
10. Sergio Perez          Force India-Mercedes   -1 γύρο
11. Kimi Raikkonen        Ferrari                -1 γύρο
12. Pastor Maldonado      Lotus-Renault          -1 γύρο
13. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault     -1 γύρο
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari         -1 γύρο
15. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari       -1 γύρο
16. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault       -2 γύρους
17. Max Chilton           Marussia-Ferrari       -2 γύρους
18. Marcus Ericsson       Caterham-Renault       -2 γύρους