Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Γιατί αστόχησε το ελαστικό στη Ferrari του Vettel;

Ελλάδα 14:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γιατί αστόχησε το ελαστικό στη Ferrari του Vettel;

FORMULA 1

Γιατί αστόχησε το ελαστικό στη Ferrari του Vettel;

FORMULA 1

O αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery μιλώντας χτες στα πάντοκ για την αστοχία του πίσω δεξιά ελαστικού την απέδωσε σε εκτεταμένη φθορά.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο Βρετανός μάνατζερ είπε χαρακτηριστικά: “Στην περίπτωση του ελαστικού που κλάταρε στο Vettel, αυτό είχε φθαρεί οριακά. Όταν ένα ελαστικό φτάνει στα όρια της φθοράς τότε υπάρχει πρόβλημα. Νομίζαμε πως η στρατηγική των ομάδων θα ήταν δυο ή τρία πιτ στοπ έτσι έκαναν οι περισσότεροι. Στη Ferrari νόμιζαν πως θα τα κατάφερναν με ένα“.

Ο Hembery παραδέχτηκε πως η Pirelli είχε πει πριν τον αγώνα στις ομάδες ότι θεωρητικά το ανώτατο όριο χρήσης των ελαστικών ήταν οι 40 γύροι όμως τόνισε πως όλοι γνωρίζουν καλά πως αυτό αποτελεί ένδειξη και όχι εγγύηση καθώς εξαρτάται από τις συνθήκες αγώνα και άλλες παραμέτρους. Χτες ήταν η πρώτη φορά στο φετινό πρωτάθλημα που ο Sebastian Vettel δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί. Τα προβλήματα για το Γερμανό πρωταθλητή είχαν ξεκινήσει από την Παρασκευή όπου δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό καθώς δεν είχε σετάρει όπως ήθελε το μονοθέσιο. Το Σάββατο έκανε λάθος στον τελευταίο γύρο του Q3 στην τελευταία στροφή έχασε όπως ο ίδιος παραδέχτηκε τουλάχιστον 2 δέκατα και βρέθηκε στην 9η θέση της εκκίνησης. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Vettel να κερδίζει κάποιες θέσεις και μετά την ποινή του Μπότας και την εγκατάλειψη του Ricciardo βρέθηκε 4ος.

Advertisement
Advertisement

Στη Ferrari γνώριζαν πως δεν είχαν ανώτερο ρυθμό από τους προπορευόμενους συνδυασμούς οπότε αποφάσισαν να ρισκάρουν υιοθετώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου. Αξίζει να σημειωθεί πως οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν τουλάχιστον 2 πιτ στοπ. Ο Vettel εκκίνησε όπως υποχρεούνταν με τη μαλακή γόμα και στον 14ο γύρο έβαλε τη μέση γόμα με στόχο να πάει μέχρι το τέλος μ’ αυτή να συμπληρώσει δηλαδή άλλους 29 γύρους (σ.σ: ο αγώνας μειώθηκε κατά ένα γύρο, καθώς χρειάστηκε 2ος γύρος σχηματισμού). Η διαφορά στο ρυθμό ανάμεσα στις δυο γόμες ήταν περίπου 1.5sec στο γύρο και ένα επιπλέον πιτ στοπ είχε χρονική επιβάρυνση της τάξεως των 30 sec.  Αν ο Vettel έβαζε για άλλους 14 γύρους τη μαλακή γόμα θα έχανε 30 sec με το δεύτερο πιτ στοπ θα ήταν όμως 20 sec πιο γρήγορος στην πίστα,  άρα στη Ferrari προσπαθούσαν να κερδίσουν 10 sec υιοθετώντας επιθετική στρατηγική. Επιπλέον όμως προσδοκούσαν να κερδίσουν θέσεις όταν οι άλλοι θα έμπαιναν στα πιτ και πόνταραν πως θα τις διατηρήσουν καθώς η τελική ταχύτητα της SF 15T ήταν καλή. Κλειδί στην  αστοχία του ελαστικού ήταν η πίεση που άσκησε ο Grosjean  στο Vettel στους τελευταίους γύρους για να πάρει την 3η θέση. Ο Γερμανός αναγκάστηκε με τη σειρά του να πιέσει και αυτό επιτάχυνε την φθορά του ελαστικού.

Έκπληκτοι δηλώνουν στην Pirelli από την απόφαση της Ferrari να κάνει μόνο ένα πιτ στοπ με το Vettel τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν τουλάχιστον 2

Έκπληκτοι δηλώνουν στην Pirelli από την απόφαση της Ferrari να κάνει μόνο ένα πιτ στοπ με το Vettel τη στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν τουλάχιστον 2

Ο Vettel μετά το τέλος του αγώνα ήταν έξαλλος και τα έβαλε με την Pirelli.  Από την πλευρά της Ιταλικής εταιρείας βγήκε επίσημη ανακοίνωση που αναφέρει: “Το Νοέμβριο του 2013 η Pirelli ζήτησε να υπάρχει κανονισμός όσον αφορά στο μέγιστο αριθμό γύρων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο σετ ελαστικών, στο πλαίσιο πολλών παραμέτρων που αφορούν στην σωστή χρήση των ελαστικών. Το αίτημα αυτό δεν έγινε αποδεκτό. Στην πρόταση μας λέγαμε η πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών (prime tyre) να χρησιμοποιείται μέχρι το 50% της απόστασης ενός αγώνας και η πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων γομών (option tyre) να χρησιμοποιείται μέχρι το 30% της απόστασης ενός αγώνα. Αν αυτά είχαν εφαρμοστεί στον χθεσινό αγώνα του Σπα τότε η μέγιστη χρήση της μέσης γόμας θα είχε περιοριστεί στους 22 γύρους“.

Η λογική που επικράτησε και δεν υιοθετήθηκε η συγκεκριμένη πρόταση ήταν ότι αφαιρείται το πλεονέκτημα από κάποιον που μπορεί να φτιάξει ένα μονοθέσιο το οποίο φθείρει πολύ λίγο τα ελαστικά και να επωφεληθεί κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ. Ούτως ή άλλως ο κανονισμός που υποχρεώνει τους οδηγούς να χρησιμοποιούν και τις δυο γόμες σε κάθε αγώνα είναι για να διασφαλιστεί μια τουλάχιστον επίσκεψη στα πιτ.