F1, Βαρκελώνη, τελευταία μέρα: Ταχύτερος ο Vettel, έμεινε η Mercedes!
FORMULA 1F1, Βαρκελώνη, τελευταία μέρα: Ταχύτερος ο Vettel, έμεινε η Mercedes!
FORMULA 1Ο Sebastian Vettel το πρωί είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει και αυτός το σύστημα ασφαλείας Halo που προωθεί η FIA και ήταν θετικός στα σχόλιά του. Ο Γερμανός πρωταθλητής με τη Ferrari επανέλαβε σήμερα το πρωί την επίδοση που είχε πετύχει την προηγούμενη βδομάδα χρησιμοποιώντας όμως αυτή τη φορά την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli με το κόκκινο σιρίτι.
TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Την προηγούμενη φορά ο Γερμανός οδηγός με την SF16-H είχε χρησιμοποιήσει την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli με το μωβ σιρίτι που κάνει ντεμπούτο φέτος στη F1 και αναμένεται να την δούμε για πρώτη φορά σε αγώνα στο Μονακό.
Τρία δέκατα πιο αργός από το Vettel στην 2η θέση της πρωινής κατάταξης βρέθηκε ο Carlos Sainz με την Toro Rosso. Ο γιος του παγκόσμιου πρωταθλητή στα Ράλι χρησιμοποίησε την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli με το μωβ σιρίτι για να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο του.
Ο Hamilton σήμερα το πρωί συμπλήρωσε 69 γύρους προτού η W07 για πρώτη φορά στις φετινές δοκιμές εξέλιξης τον αφήσει λόγο μηχανικού προβλήματος. Το πρόβλημα βρίσκονταν στη μετάδοση όπως δημοσιοποίησε η Γερμανική ομάδα. Η W07 από τη στιγμή που πάτησε πίστα παρουσίασε πρόβλημα για πρώτη φορά. Παρά το πρόβλημα βέβαια ο Hamilton ολοκλήρωσε περισσότερους γύρους απ’ τους άλλους οδηγούς το πρωί.
Τελικά το απόγευμα και παρότι τρεις οδηγοί επιχείρησαν γρήγορους γύρους με την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli τελικά ο Vettel παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων. Έτσι οι Ferrari ήταν ταχύτερες τις πέντε από τις οκτώ μέρες δοκιμών που έγιναν φέτος. Μια μέρα ταχύτερη ήταν η Force India, μια μέρα ήταν ταχύτερη η Mercedes και μια μέρα ήταν ταχύτερη η Williams. Είναι γεγονός όμως πως η Mercedes δεν τοποθέτησε καθόλου στο μονοθέσιο της την πολύ μαλακή και την πάρα πολύ μαλακή γόμα.
Τελικά η Manor κατάφερε να συμπληρώσει 58 γύρους το απόγευμα με τον Haryanto στο τιμόνι ο οποίος ήταν ταχύτερος του Rosberg. Βέβαια ο Γερμανός έκανε προσομοίωση αγώνα με τη μέση γόμα ενώ ο 22χρονος Ινδονήσιος με υβριδική μηχανή ίδια με του Rosberg πέτυχε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα ταχύτερο χρόνο από την εργοστασιακή Mercedes. Αυτό ήταν ένα από τα περίεργα της τελευταίας μέρας δοκιμών.
Πολύ συζήτηση γίνεται στα πάντοκ για το νέο σύστημα της FIA, το Halo. Ο Hamilton το χαρακτήρισε «την χειρότερη μετατροπή στην ιστορία της F1» και ο Hulkenberg το βρήκε «απαίσιο». Άλλοι οδηγοί όμως όπως ο Vettel και ο Ricciardo στέκονται περισσότερο στην έξτρα προστασία που προσφέρει από πιθανά ιπτάμενα θραύσματα που θα βρεθούν στην πορεία του οδηγού.
Από την πλευρά του ο Vettel συνεχίζοντας τις εμπρηστικές δηλώσεις που ξεκίνησε ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne για το νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών που εν τέλει δεν αναβάλλεται ως την Ισπανία αλλά θα εφαρμοστεί από την Αυστραλία: «Νομίζω ότι τον τελευταίο καιρό στερούμαστε ηγεσίας και σωστών αποφάσεων. Έχει προκληθεί χάος να συζητούν και ν’ αλλάζουν λίγο πριν το ξεκίνημα της σεζόν τη μορφή των δοκιμών. Είναι σημαντικό, το άθλημα να παραμείνει άθλημα και οι ταχύτεροι οδηγοί να είναι μπροστά. Αυτό είναι το DNA της F1 όσο θυμάμαι. Θα προκληθεί χάος προσπαθώντας να το αλλάξουμε αυτό».
Οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν. Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι προγραμματισμένος για τις 20 Μαρτίου.
Συνολικά οι χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι | Ελαστικά |
1 | S. Vettel | Ferrari | 1:22.852 | 142 | S.Softs |
2 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:23.134 | 133 | U.Softs |
3 | F. Massa | Williams | 1:23.644 | 129 | S.Softs |
4 | S. Pérez | Force India | 1:23.721 | 60 | S.Softs |
5 | L. Hamilton | Mercedes | 1:24.133 | 69 | Mediums |
6 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:24.427 | 123 | Softs |
7 | J. Button | McLaren | 1:24.714 | 121 | U.Softs |
8 | J. Palmer | Renault | 1:24.859 | 90 | S.Softs |
9 | M. Ericsson | Sauber | 1:25.031 | 132 | Softs |
10 | R. Grosjean | Haas | 1:25.255 | 66 | Softs |
11 | E. Gutiérrez | Haas | 1:25.422 | 25 | S.Softs |
12 | R. Haryanto | Manor | 1:25.899 | 58 | U.Softs |
13 | N. Rosberg | Mercedes | 1:26.140 | 70 | Mediums |