F1: Είναι πολλά τα λεφτά, Sergio…
FORMULA 1F1: Είναι πολλά τα λεφτά, Sergio…
FORMULA 1Για μια ακόμη χρονιά, χάρη στην ιστορία της η Ferrari θα λάβει το μεγαλύτερο μερίδιο από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της F1. Η Συμφωνία Ομόνοιας που έχουν υπογράψει μεταξύ τους οι ομάδες της F1 δεν είναι ότι πιο αναλογικό ή δίκαιο μπορούσε να είναι.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Με βάση αυτή κάθε χρόνο η FOM μοιράζει τα χρήματα που αναλογούν σε κάθε ομάδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της προηγούμενης χρονιάς. Για να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό ας υποθέσουμε πως τα κανάλια που μεταδίδουν τη F1 στη χώρα μας (ΕΡΤ, Cosmote) έδωσαν πέρυσι 100 ευρώ για το δικαίωμα προβολής των αγώνων. Απ’ αυτά ένα μέρος καλύπτει τα έξοδα της FOM ένα σημαντικό μέρος πάει στην τσέπη των μετόχων και περίπου το 48% μοιράζεται στις ομάδες. Για τις πιο μικρές ομάδες της F1 αυτό αποτελεί και το πιο σημαντικό έσοδο καθώς οι χορηγοί τους δε δίνουν μεγάλα ποσά.
Φέτος οι ομάδες θα μοιραστούν 940 εκ. δολάρια, 3.5% λιγότερα ή 33 εκ. δολάρια λιγότερα από πέρυσι. Η μείωση προκύπτει από αυξημένα έξοδα στο marketing και από τη μείωση των αγώνων κατά 1, από 21 σε 20 το 2016. Οι 10 ομάδες θα μοιραστούν λοιπόν αυτά τα χρήματα όχι όμως 94 εκατομμύρια η κάθε ομάδα. Η ποσόστωση που προκύπτει για τον καθέναν εξαρτάται από την απόδοσή του την προηγούμενη χρονιά, την προϊστορία του στο σπορ (τίτλοι, διακρίσεις, χρόνια συμμετοχής) αλλά και ειδικές συμφωνίες.
Χρήματα από τηλεοπτικά δικαιώματα:
Ferrari 180 εκ. δολάρια
Mercedes 171 εκ. δολάρια
Red Bull Racing 161 εκ. δολάρια
McLaren 97 εκ. δολάρια
Williams 79 εκ. δολάρια
Force India 72 εκ. δολάρια
Toro Rosso 59 εκ. δολάρια
Renault 52 εκ. δολάρια
Sauber 49 εκ. δολάρια
Haas 19 εκ. Δολάρια
Ο Τσέις Κάρι (CEO της F1), ο Βλαντιμίρ Πούτιν (πρόεδρος της Ρωσίας) και ο Μπέρνι Έκλεστον (πρόεδρος της F1) στο Ρώσικο GP πριν λίγες μέρες.
Εύκολα καταλαβαίνει κανείς το λόγο που οι μεγάλες ομάδες παραμένουν μεγάλες και οι μικρές δεν έχουν ελπίδα να μεγαλώσουν. Αυτό ακριβώς είναι το μοντέλο που έχει οδηγήσει την απήχηση της F1 σε αδιέξοδο σήμερα. Οι Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren έχουν ειδική συμφωνία με βάση τους βαθμούς στους κατασκευαστές. Η Ferrari λαμβάνει χρήματα λόγω συνεχούς παρουσίας στο άθλημα και η Williams λόγω επιτυχιών. Όμως η Force India που ήταν στην 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών πέρυσι λαμβάνει 108 εκ ευρώ λιγότερα από τη Ferrari που ήταν 3η.