Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Τουρκίας: 1-2 η Red Bull στο FP1

Ελλάδα 17:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Τουρκίας: 1-2 η Red Bull στο FP1

FORMULA 1

F1 GP Τουρκίας: 1-2 η Red Bull στο FP1

FORMULA 1

Max Verstappen και Alex Albon έκαναν το 1-2 στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Τουρκίας.

Advertisement
Advertisement

Σε μία σεζόν όπου συνήθως οι Παρασκευές ανήκουν στη Mercedes, οι οδηγοί της Red Bull Racing κινήθηκαν ταχύτερα όλων, σε μία περίοδο που όμως δεν ήταν αντιπροσωπευτική, λόγω της ολισθηρότητας του οδοστρώματος στο Istanbul Park.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Κωνσταντινούπολης φιλοξενεί τον δέκατο-τέταρτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με ηλιοφάνεια αλλά χαμηλές θερμοκρασίες. Αυτή του αέρα ήταν στους 14 βαθμούς Κελσίου ενώ εκείνη του οδοστρώματος στους 18.

Όμως με το οδόστρωμα να είναι μόλις δέκα ημερών και τους οργανωτές του αγώνα να το βρέχουν το πρωί, η πίστα ήταν νωπή σε πολλά σημεία και γενικά υπήρχε τόση απουσία πρόσφυσης που το πρώτο σχόλιο του Max Verstappen όταν βγήκε στην πίστα με την RB16 να φέρει πιεζοηλεκτρικούς αισθητήρες, ήταν πως ένιωσε λες και οδηγούσε σε πάγο!

Advertisement

Με τη συμπλήρωση πέντε λεπτών είχαμε καθεστώς κόκκινης σημαίας, για να επιδιορθωθεί το πρόβλημα με το bollard της εισόδου του pit lane το οποίο αποκολλήθηκε. Όπως συμβαίνει πάντα στις ελεύθερες δοκιμές, το χρονόμετρο συνέχισε να τρέχει ενώ είχαμε ξανά πράσινη σημαία, ένα δεκάλεπτο αργότερα.

Χρειάστηκε να φτάσουμε στα μισά της διαδικασίας για να δούμε μία… κανονικότητα στους χρόνους, με τους Max Verstappen, Valtteri Bottas, Charles Leclerc να κινούνται σε παραπλήσιους ρυθμούς, με χρόνους στο 1.42 και το 1.43.

Advertisement

Κάπου εκεί ο Pierre Gasly έκανε ένα εντυπωσιακό τετ α κε δίχως συνέπειες στη στροφή 1 ενώ η McLaren καλούσε τον Carlos Sainz στα pit, έχοντας δει μέσω τηλεμετρίας κάποια ανησυχητικά στοιχεία στην υβριδική μηχανή της Renault.

Είναι ενδεικτικό πως σε εκείνο το σημείο, οι χρόνοι ήταν 18 δευτερόλεπτα πάνω από το χρόνο της pole του 2011. Όταν οι προσομοιώσεις της Mercedes έλεγαν πως θα έπρεπε να είναι 4 δευτερόλεπτα κάτω!

Με τη συμπλήρωση μίας ώρας ο Bottas κατέβηκε τρία δευτερόλεπτα, στο 1.38.915 ενώ στιγμές μετά, είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Υπεύθυνος ήταν ο Sainz που είχε επιστρέψει στην πίστα αλλά αναγκάστηκε να παρκάρει τη McLaren του στην άκρη του δρόμου, παραπονούμενος για απώλεια της ηλεκτρονικής υποβοήθησης του τιμονιού.

Ο Verstappen ανέκτησε τα ηνία με επίδοση στο 1.37.151, σε ένα σημείο που οι καλύτεροι χρόνοι γίνονταν με τα ελαστικά σκληρής γόμας. Και οι επόμενοι που πέρασαν στην κορυφή, ήταν οι οδηγοί της Ferrari, ενδεικτικό του γεγονότος πως σταδιακά στην πίστα στρωνόταν το απαιτούμενο λάστιχο.

Οι πιρουέτες συνεχίζονταν, με τον Bottas στη στροφή 9, τον Daniil Kvyat στη στροφή 12, τον Nicholas Latifi να τους μιμείται, την ώρα που το φινάλε ανήκε στους «ταύρους».

Ο Verstappen κατέβηκε στο 1.35.077 εκτοπίζοντας από την κορυφή τον teammate του, Alex Albon που είχε προσωρινά βρεθεί εκεί, με τις Ferrari και AlphaTauri να εναλλάσσονται στις επόμενες θέσεις. Από το Top-6, μόνο οι Gasly και Kvyat είχαν τη μέση γόμα.

Όσο για τις Mercedes, o Bottas ήταν ένατος ενώ ο Lewis Hamilton που την Κυριακή μπορεί να κατακτήσει και μαθηματικά τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο του, ήταν μόλις δέκατος-πέμπτος.

Αναλυτικά η κατάταξη:

turkey-2020-rd14-fp1-times-a1000short

Διαβάστε επίσης:
F1 Vlog για όσα έγιναν στο GP Εμίλια Ρομάνια (video)

O No1 μηχανικός του Hamilton μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

O Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes F1, Ron Meadows, αποκλειστικά στο NewsAuto!