Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Μαϊάμι: Ο ιπτάμενος Ολλανδός

Ελλάδα 7:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Μαϊάμι: Ο ιπτάμενος Ολλανδός

FORMULA 1

Το έκανε και πάλι! Ο Μαξ Φερστάπεν μας έδωσε έναν ακόμη εκπληκτικό γύρο σε κατατακτήριες φέτος κερδίζοντας τις McLaren και παίρνοντας την τρίτη του pole μέσα στη σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Ήταν μία ακόμη εξαιρετικά οριακή μάχη. Για ακόμη μία φορά όλα θα κρίνονταν στην τελευταία προσπάθεια του Q3 μεταξύ των McLaren και του Φερστάπεν. Και για 3η φορά φέτος ο Ολλανδός βγήκε νικητής.

Μπορεί ο τελευταίος γύρος του Ολλανδού να μην ήταν τέλειος. Ωστόσο ήταν αρκετά καλός για να του δώσει την pole. Ο Μαξ πέρασε σχεδόν… ντριφτάροντας από τα Esses πριν την τεχνική στροφή 7. Στον δεύτερο τομέα ο Φερστάπεν ήταν ταχύτερος από οποιαδήποτε άλλη φορά στη διάρκεια του τριημέρου. Και στον τελευταίο τομέα οδήγησε καθαρά για να πάρει το προνόμιο της πρώτης θέσης στην αυριανή εκκίνηση.

Από την άλλη οι οδηγοί της McLaren υστέρησαν και πάλι την κρίσιμη στιγμή. Ο Νόρις είχε την ευκαιρία για την pole αλλά έκανε ένα αψυχολόγητο λάθος στην είσοδο της στροφής 17 και θα ξεκινήσει αύριο δεύτερος. Ακόμη χειρότερα τα πήγε ο Πιάστρι ο οποίος επέτρεψε τελικά στο καταπληκτικό Αντονέλι να πάρει την 3η θέση, μπροστά του.

Advertisement
Advertisement

Λόγω της βροχής και των πολλών απροόπτων το Sprint είχε ολοκληρωθεί αρκετά πιο αργά από ότι είχαν προγραμματίσει οι διοργανωτές. Αυτό άλλαξε όλον τον προγραμματισμό της FIA με αποτέλεσμα οι κατατακτήριες να ξεκινήσουν 15 λεπτά αργότερα.

Η πίστα είχε στεγνώσει πλήρως. Ωστόσο η βροχή είχε ξεπλύνει το στρωμένο από την Παρασκευή ελαστικό στο οδόστρωμα. Κατά συνέπεια τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν αρκετά χαμηλά στο ξεκίνημα της διαδικασίας.

Q1: Μπορτολέτο και Ντούχαν περνάνε

Ο Πιάστρι έθεσε τον πήχη στο 1:27.3 μετά τις πρώτες προσπάθειες. Δεύτερος ήταν ο Φερστάπεν ο οποίος είναι ο μόνος από τους δύο οδηγούς της Red Bull που πήρε το αναβαθμισμένο πάτωμα στο Μαϊάμι. Ο Ολλανδός ήταν και πάλι ταχύτερος όλων στον πρώτο τομέα αλλά ο Πιάστρι κυριάρχησε στους άλλους δύο.

Advertisement

Σύντομα όλοι οι οδηγοί θα έβγαιναν με φρέσκια μαλακή γόμα. Με την εξέλιξη της πρόσφυσης στην πίστα να είναι πολύ μεγάλη, οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς. Ο poleman του Sprint, Κίμι Αντονέλι ανέβηκε πρώτος με 7 λεπτά να απομένουν.

Στο τέλος ο Φερστάπεν πήρε την πρώτη θέση, μπροστά από τους Νόρις και Πιάστρι. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Χούλκενμπεργκ (έκανε λάθος στην τλεευταία στροφή), Αλόνσο, Γκασλί, Στρολ και Μπέρμαν. Εξαιρετικές επιδόσεις από τους Μπορτολέτο και Ντούχαν.

Q2: Σοκ για Χάμιλτον

Advertisement

Οι Πιάστρι και Νόρις πήραν τις δύο πρώτες θέσεις μετά τις αρχικές προσπάθειές τους στην δεύτερη περίοδο. Τρίτος ήταν ο Αντονέλι, με τον Φερστάπεν τέταρτο. Εξαιρετικές ήταν οι προσπάθειες των οδηγών της Williams με τους Άλμπον-Σάινθ να είναι στο 5-6 με πέντε λεπτά να απομένουν. Και οι δύο θα περνούσαν εύκολα στο Q3.

Όπως χθες ο Φερστάπεν έτσι και ο Χάμιλτον στο Q2 σήμερα έδειξε ότι η μαλακή γόμα μπορεί να δώσει και δεύτερο γρήγορο γύρο στο Μαϊάμι. Ο χρόνος του Λιούις με αυτήν ήταν πολύ κοντά σε εκείνον του Λεκλέρ με την φρέσκια γόμα. Το ερώτημα ήταν το ποιος οδηγός θα προετοίμαζε καλύτερα τα soft πριν τους κρίσιμους γύρους.

Σίγουρα αυτός δεν ήταν ο Χάμιλτον. Ο Βρετανός έκανε χειρότερο χρόνο με την φρέσκια γόμα από ότι με την χρησιμοποιημένη. Έτσι, ο 3ος στο Sprint, Χάμιλτον έμεινε εκτός Q3 για πρώτη φορά στη σεζόν. Μαζί του αποκλείστηκαν και οι Χατζάρ, Μπορτολέτο, Ντούχαν και Λόσον (είχε πρόβλημα με την παροχή από την μπαταρία).

Q3: Οριακή μάχη

Advertisement

Έπειτα από τις πρώτες προσπάθειες οι Φερστάπεν, Νόρις και Πιάστρι πέτυχαν σχεδόν πανομοιότυπους χρόνους. Ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος του Νόρις για μόλις τρία χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ ο Πιάστρι απείχε ακόμη 14 χιλιοστά!

Το μοτίβο ήταν και πάλι το ίδιο. Ο Μαξ κυριαρχούσε στον πρώτο τομέα και οι McLaren στους άλλους δύο. Βέβαια ο Πιάστρι δεν είχε τον ιδανικό δεύτερο τομέα στην πρώτη του προσπάθεια. Ο Όσκαρ έδειχνε να έχει το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τους τρεις οδηγούς πριν τις τελευταίες προσπάθειες.

Ο Φερστάπεν αντιμετώπισε υπερστροφή στην στροφή 1. Ωστόσο κατάφερε να κρατήσει το μονοθέσιο και να κάνει έναν mega lap (απίστευτο το πέρασμά του από τα Esses αλλά και τις αργές στροφές του δεύτερου τομέα) για να ανέβει πρώτος.

Ο Πιάστρι είχε έναν κακό γύρο ενώ ο Νόρις μπήκε στον τρίτο τομέα μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Μαξ. Αλλά για ακόμη μία φορά ο Λάντο έκανε λάθος την κρίσιμη στιγμή. Μπλόκαρε τον εσωτερικό τροχό πριν την 17 και ανέβηκε άτσαλα στο κερμπ της εσωτερικής. Αυτό τον καταδίκασε στην δεύτερη θέση εκκίνησης για αύριο.

Τρίτος ήταν ο Αντονέλι ο οποίος εξέθεσε τόσο τον τέταρτο Πιάστρι όσο και τον πέμπτο Ράσελ. Εκπληκτικό το 6-7 των Williams με τους Σάινθ και Άλμπον να αφήνουν πίσω τους τον Λεκλέρ. Οι Οκόν και Τσουνόντα συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.