F1 GP Λας Βέγκας: Οι καθοριστικοί γύροι (+video)
FORMULA 1
Στο φετινό GP του Βέγκας οι πρώτοι γύροι υπήρξαν καθοριστικοί. Όχι μόνο για την απόλυτη επικράτηση του Μαξ αλλά και για την συγκλονιστική ανατροπή, λίγες ώρες μετά τον τερματισμό.
Καθώς τα μονοθέσια παρατάσσονταν στο grid του Βέγκας για την εκκίνηση, ο Μαξ Φερστάπεν είχε μόνο ένα πράγμα στο μυαλό του. Το πώς θα βρεθεί στην εσωτερική της στροφής 1 πριν από τον Νόρις ο οποίος ξεκινούσε μπροστά του.
WHAT CAR
Οι συνθήκες δεν ήταν υπέρ του Ολλανδού. Βλέπετε ο Νόρις είχε και ταχύτερο μονοθέσιο από την Red Bull και ξεκινούσε 8 μέτρα πιο μπροστά του στην πίστα. Αλλά ο Μαξ είναι γνωστό ότι δεν επηρεάζεται εύκολα από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ήταν πλήρως επικεντρωμένος στο να κάνει την καλύτερη δυνατή εκκίνηση.
Παράλληλα ο Νόρις τοποθετούσε λάθος το μονοθέσιο στο gridbox του. Η MCL39 του Λάντο κοιτούσε ευθεία και όχι πλαγίως προς την εσωτερική της στροφής. Αυτό είναι ένα λάθος που έχει κάνει επανειλημμένα ο Λάντο στις εκκινήσεις του. Δεν στοχεύει -όπως θα όφειλε- στην εσωτερική της πρώτης στροφής ώστε να εξασφαλιστεί σε περίπτωση που η εκκίνησή του δεν είναι καλή.
Η λογική μίας τέτοιας αμυντικής στάσης στην εκκίνηση είναι απολύτως προφανής. Με ελαφρώς στραμμένο το μονοθέσιο στην εσωτερική πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, δεν θα χρειαστεί κίνηση με το τιμόνι λίγα δευτερόλεπτα αργότερα για την οποίαν ο οδηγός θα πρέπει να πληρώσει τίμημα στην επιτάχυνσή του.
Απόλυτος έλεγχος
Αλλά ο Λάντο έχει δείξει πολλάκις ότι δεν τον απασχολούν αυτές οι… λεπτομέρειες. Και σήμερα το πλήρωσε, χάνοντας την πρώτη θέση στην πρώτη στροφή από τον Μαξ. Ο Ολλανδός και ξεκίνησε καλύτερα από εκείνον και ήταν ήδη τοποθετημένος στην εσωτερική. Ενώ ο Φερστάπεν επέλεγε την 4η σχέση στο κιβώτιο ο Νόρις ήταν ακόμη στην τρίτη.
Καταλαβαίνοντας ο Νόρις ότι ο Φερστάπεν ερχόταν, έκλεισε απότομα στην εσωτερική. Αλλά ήταν αργά. Ο Νόρις καθυστέρησε το φρενάρισμά του όσο μπορούσε για την πρώτη στροφή, ο Μαξ δεν τσίμπησε και η νίκη είχε κριθεί στο σημείο.
Και το γράφουμε αυτό επειδή ο καθαρός αέρας στο Βέγκας αξίζει χρυσάφι. Από την στιγμή που ο Μαξ πέρασε πρώτος, δεν κοίταξε σε κανένα σημείο πίσω. Έλεγξε τον ρυθμό του και την φθορά του εμπρός δεξιά ελαστικού και όσο καλά κι αν οδήγησαν μετέπειτα οι Ράσελ και Νόρις, δεν θα τον προβλημάτιζαν ποτέ.
Ο Ράσελ είχε, μάλιστα, ξανά θέμα με το τιμόνι της W16 του. Και αυτό παρά το ότι οι άνθρωποι της ομάδα είχαν αλλάξει όλο το σύστημα με την άδεια της FIA πριν την εκκίνηση. Στην πορεία του αγώνα ο Τζορτζ -ο οποίος είχε περάσει και εκείνος τον Λάντο στην εκκίνηση- θα έπρεπε να περιοριστεί στο τρίτο σκαλί του podium.
Ήταν ένα αναμφίβολα καλό αποτέλεσμα για την Mercedes. Μία εξαιρετική εμφάνιση την οποία ολοκλήρωσε η 5η θέση του Αντονέλι ο οποίος είχε ξεκινήσει από την ουρά του grid. Βέβαια κανείς δεν γνώριζε την στιγμή του τερματισμού ότι το 3-5 της Mercedes θα γινόταν 2-3 σε λίγες ώρες.
Απίστευτη παράλειψη
Όπως μάθατε πρώτοι από το newsauto.gr αμέσως μετά τον τερματισμό προέκυψε θέμα με τη νομιμότητα των McLaren. Τελικά οι Νόρις και Πιάστρι αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα χάνοντας την 2η και 4η θέση αντίστοιχα.
Τις επιπλοκές που αυτό δημιουργεί στο πρωτάθλημα μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ. Στο παρόν άρθρο θα σημειώσουμε μόνο το εξής: Είναι απίστευτο το πως μια ομάδα σαν τη McLaren έκανε ένα τόσο σοβαρό λάθος.
Σίγουρα το παιχνίδι της F1 παίζεται στα χιλιοστά. Και οι πλάκες στα πατώματα των Νόρις και Πιάστρι βρέθηκαν παράτυπες κατά μόλις 0,12 και 0,26 χιλιοστόμετρα αντίστοιχα. Ακόμη κι έτσι, όμως, είναι απορίας άξιο το πώς οι άνθρωποι της ομάδας δεν υπολόγισαν κάποιο περιθώριο λάθους στο σετάρισμα του αυτοκινήτου.
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς προέκυψε στους πρώτους γύρους όταν τα μονοθέσια ήταν φορτωμένα με καύσιμα. Στους πρώτους γύρους του αγώνα, λοιπόν, δεν σφραγίστηκε μόνο ο νικητής αλλά και ο αποκλεισμός των δύο άμεσων αντιπάλων του για το πρωτάθλημα.
Επειδή τώρα ο Φερστάπεν έχει τις περισσότερες ελπίδες από ποτέ φέτος για τον τίτλο. Μπορεί ο Νόρις να έχει ακόμη τον έλεγχο της κατάστασης θεωρητικά. Αρκεί, όμως, πλέον ένα μικρό στραβοπάτημα δικό του ή της McLaren για να ολοκληρωθεί η ανατροπή που συντελείται τους τελευταίους τρεις μήνες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP Λας Βέγκας: Ανεξαρτήτως συνθηκών (+video)
F1 GP Λας Βέγκας: Υπό διερεύνηση οι Νόρις-Πιάστρι!
Επιβεβαίωση newsauto: Αποκλείστηκαν οι δύο McLaren!