Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ιαπωνίας: Ο Vettel έχει ραντεβού με την ιστορία!

Ελλάδα 10:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ιαπωνίας: Ο Vettel έχει ραντεβού με την ιστορία!

FORMULA 1

GP Ιαπωνίας: Ο Vettel έχει ραντεβού με την ιστορία!

FORMULA 1

Η θρυλική πίστα της Σουζούκα αποτελεί την επόμενη στάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 που αριθμεί 5 αγώνες για να ολοκληρωθεί.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Advertisement
Advertisement

Πρωταθλητές στη Σουζούκα έχουν αναδειχτεί στο παρελθόν ο Πικέ (1987), Σένα (1988), Προστ (1989), Σένα (1990), Σένα (1991), Χιλ (1996), Χάκινεν (1999), Σουμάχερ (2000, 2003), Αλόνσο (2006),  Φέτελ (2011).

Ο Φέτελ που προηγείται στο πρωτάθλημα με διαφορά 77 βαθμών από τον Αλόνσο έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει και μαθηματικά τον τίτλο στη Σουζούκα την Κυριακή, εφόσον κερδίσει και ο Ισπανός τερματίσει από την 9η θέση και κάτω. Δεν αποκλείεται λοιπόν ο 26χρονος Γερμανός ν’ αναδειχτεί για 2η φορά στην καριέρα του, πρωταθλητής στην Ιαπωνία.

Η F1 έχει στενούς δεσμούς με την Ιαπωνία. Μπορεί σήμερα να μην συμμετέχει στο πρωτάθλημα Ιάπωνας κατασκευαστής αλλά στο πρόσφατο παρελθόν υπήρχαν τρεις: Toyota, Bridgestone, Honda, με την τελευταία να έχει ήδη ανακοινώσει την επιστροφή της στο grid το 2015, όπου θα προμηθεύει με κινητήρες την McLaren.

Advertisement
Advertisement

Ο Καμούι Κομπαγιάσι ήταν ο τελευταίος Ιάπωνας που αγωνίστηκε στο θεσμό με τα χρώματα της Sauber πέρυσι. Ο νικητής του περσινού αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ είχε πάρει τον τίτλο στη Σουζούκα το 2011 τερματίζοντας 3ος: «Λατρεύω τη πίστα της Σουζούκα. Είναι η πιο όμορφη πίστα για μένα μαζί με Νόρσλαιφ και Μακάο. Είναι όνειρο να οδηγείς εκεί. Ξεκινώντας στην πρώτη αλληλουχία στροφών από το 1 έως το 5 πρέπει να φανταστείς ότι τα «S» συνδέονται και να βρεις μια ροή ώστε να περάσεις από κει με ρυθμό 240km/h στην κόψη του ξυραφιού ενώ νιώθεις συνέχεια τις φυγόκεντρες δυνάμεις. Επίσης υπάρχουν ανομοιομορφίες που δοκιμάζουν το σβέρκο σου. Η στροφή Spoon είναι πολύ γρήγορη και πρέπει να θεωρείς ότι έχει δυο κορυφές. Θέλει τόλμη για να πατήσεις νωρίτερα το γκάζι στην έξοδο εκεί. Μετά την ευθεία ακολουθεί η πολύ γρήγορη αριστερή 130R. Περνάς τέρμα αλλά δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη και ο χώρος διαφυγής σ’ αυτό το σημείο είναι φτωχός. Στο τελευταίο σικέιν περνάς με 2α αλλά είναι δύσκολο να δεις την κορυφή της στροφής. Το προσπέρασμα είναι πιο δύσκολο απ’ ότι φαίνεται σ’ αυτό το σημείο. Μπορεί να κάνεις λάθος στα φρένα και αν αυτός που προπορεύεται δε συναινέσει υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης».

Ο Φέτελ ήταν νικητής στη Σουζούκα το 2009, το 2010 και το 2012. Από τους υπόλοιπους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση μόνο οι Αλόνσο (2006), Ράικονεν (2005) και Μπάτον (2011) έχουν κερδίσει εκεί.

Advertisement

Η πίστα της Σουζούκα είναι από τις αγαπημένες των πιλότων λόγω της απαιτητικής της σχεδίασης. Το σχήμα της μοιάζει με στραπατσαρισμένο 8 και εκεί υπάρχουν θρυλικές στροφές όπως η περίφημη 130R. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, τη σκληρή και τη μέση γόμα συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε φέτος άλλες έξι φορές σε Μαλαισία, Μπαχρέιν, Ισπανία, Βρετανία, Βέλγιο και Ιταλία.

Advertisement

Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Πωλ Χέμπερι σημείωσε: «Η Σουζούκα είναι μια πίστα όπου παρατηρούμε ασυνήθιστα μεγάλες τιμές φθοράς αλλά και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών. Αυτό οφείλεται στο τραχύ οδόστρωμα αλλά και στις μεγάλες φορτίσεις που ασκούνται στα ελαστικά. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να φέρουμε εδώ τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας. Δεν υπάρχουν μόνο γρήγορες καμπές εδώ αλλά επιπλέον και σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Είναι μια πίστα με υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά όσον αφορά στα πλευρικά φορτία και σχετικά χαμηλές όσον αφορά στην ελκτική πρόσφυση. Αυτό συμβαίνει γιατί η χάραξη της πίστας δημιουργεί μια συνεχή ροή από τη μια στροφή στην άλλη. Η στρατηγική θα παίξει σημαντικό ρόλο, πέρυσι είδαμε δυο πιτ στοπ, όλοι οι οδηγοί ενθουσιάζονται εδώ λόγω της υψηλής ταχύτητας. Στη Σουζούκα μετρά η ‘ωμή’ ταχύτητα, φέραμε αυτές τις γόμες για να έχουν οι οδηγοί την ευκαιρία να ικανοποιήσουν τους απίστευτους Ιάπωνες οπαδούς».

λειδί για μια ανταγωνιστική εμφάνιση είναι η αεροδυναμική απόδοση ενώ απαιτείται και πολύ καλή ισορροπία κρατήματος στο μονοθέσιο. Ο κινητήρας επίσης επιβάλλεται σε μεγάλη καταπόνηση. Λόγω χάραξης με τη μια στροφή να διαδέχεται την άλλη σε συνεχή ροή, η πίστα της  Σουζούκα, μήκους 5.807km έχει μικρές σχετικά απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης αλλά υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Το πρώτο μισό του γύρου είναι ως επί το πλείστον ένα σερί συνεχόμενων στροφών. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία των ελαστικών καθώς δεν υπάρχει κάποια μεγάλη ευθεία για να μπορέσουν να κρυώσουν. Το ελαστικό που καταπονείται περισσότερο είναι το εμπρός αριστερό.

Τα pit stop στη Suzuka δεν μεταφράζονται σε μεγάλες χρονικές απώλειες λόγω του μικρού pit lane των 395 m, που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική του αγώνα. Η 130R (στροφή 15) είναι η ταχύτερη του πρωταθλήματος – με 310 χλμ/ώρα και έβδομη σχέση και πλευρική επιτάχυνση 3,1G. Είναι το μέγιστο φορτίο που καλείται ν’ αντιμετωπίσει η δομή των ελαστικών όλη τη χρονιά. Τα υψηλά επίπεδα καταπόνησης των ελαστικών μπορεί να προκαλέσουν τυπικές φθορές εάν το μονοθέσιο δεν είναι σωστά σεταρισμένο. Αυτό το φαινόμενο είναι αποτέλεσμα τοπική υπερθέρμανσης, κυρίως στον ώμο του ελαστικού, καθώς κάμπτεται. Η πλειοψηφία των οδηγών πέρσι χρησιμοποίησε στρατηγική δύο pit stop. Μόνο τρεις επέλεξαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με τη σκληρότερη γόμα – από χαμηλή θέση εκκίνησης– αλλά αυτή η στρατηγική αποδείχτηκε χρήσιμη για να βελτιώσουν τις θέσεις τους κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Φέτελ κέρδισε από pole position, σε έναν αγώνα όπου το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στον πρώτο γύρο.

Advertisement

Στην τηλεόραση
Το Ιαπωνικό GP θα διεξαχθεί στις 09:00 το πρωί της Κυριακής 13/10 και θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΟΤΕ. Επίσης η Δημόσια Τηλεόραση θα μεταδώσει το GP της Ιαπωνίας  στις 15:00 μετά το μεσημέρι. Μια ώρα νωρίτερα μπορείτε να παρακολουθήσετε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ενδιαφέροντα θέματα από τη F1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

GP Ιαπωνίας
 
Μήκος διαδρομής: 5807m
Ρεκόρ γύρου: 1:31.540 Ράικονεν, McLaren, 2005
Μέση ταχύτητα γύρου: 237 km/h
Τέρμα γκάζι: 71% του γύρου
Αλλαγές σχέσεων: 45 στο γύρο.
Γύροι: 53
Απόσταση: 307.471km
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας
Αριθμός στροφών: 18 (8 αριστερές, 10 δεξιές)