Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Ιταλίας: Ο καλός, ο κακός και οι μέτριοι

Ελλάδα 23:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(77) "F1 GP Ιταλίας: Ο καλός, ο κακός και οι μέτριοι"
    

F1 GP Ιταλίας: Ο καλός, ο κακός και οι μέτριοι

FORMULA 1

Στην Μόντσα η RB21 ήταν απλά καλή. Και αυτό αρκούσε στον Φερστάπεν. Οι διαβόητοι papaya rules επέστρεψαν δυστυχώς, ενώ η Ferrari έπειτα από 16 αγώνες νιώθει άνετα στην μετριότητά της.

Advertisement
Advertisement

Μετά από την φανταστική pole του Σαββάτου, ο Μαξ Φερστάπεν θα έπρεπε ήδη να αισθάνεται ικανοποιημένος. Είχε καταφέρει για ακόμη μία φορά στην καριέρα του να κερδίσει ταχύτερα μονοθέσια στον έναν γρήγορο γύρο.

Λογικά οι McLaren θα ήταν κατά πολύ ανώτερες στον αγώνα από ότι η Red Bull. Ίσως ακόμη και η Ferrari να απειλούσε τον Ολλανδό. Έτσι σκέφτονταν οι περισσότεροι. Όχι, όμως, ο Μαξ. Ο Ολλανδός δεν είχε κάτι άλλο στο μυαλό του από το πώς θα έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία.

Και αυτό όχι απλά επειδή μιλάμε για έναν σπάνιο racer. Ο Φερστάπεν είχε αρκετά στοιχεία στην διάθεσή του από την RB21 που του έδιναν αισιοδοξία για τον αγώνα. Το αναβαθμισμένο πάτωμα έφερε πίσω την χαμένη μετά την Ίμολα ισορροπία στην συμπεριφορά της RB21. Και το μονοθέσιο μπορούσε έπειτα από καιρό να κρατήσει ελαστικό σε μεγάλα stints.

Advertisement
Advertisement

Ιδίως στην πρόσφατα ασφαλτοστρωμένη επιφάνεια της Μόντσα, η RB21 μπορούσε να φέρει τον Μαξ πολύ πιο κοντά στις McLaren από ότι σε άλλους αγώνες. Και φυσικά ο Ολλανδός δεν θα άφηνε μια τέτοια ευκαιρία να του ξεφύγει. Παρά το ότι έχασε την εκκίνηση από τον Νόρις, ο Μαξ αντεπιτέθηκε, πήρε την πρωτοπορία και έπειτα απλά… χάθηκε μπροστά.

Μπορεί η τελική διαφορά των σχεδόν 20 δευτερολέπτων από τις McLaren να μην είναι πλήρως αντιπροσωπευτική καθώς η βρετανική ομάδα πήγε την στρατηγική της στα άκρα ελπίζοντας σε κάποιο Safety Car. Ωστόσο ο Μαξ κυριάρχησε πραγματικά, με ένα πρώτο stint για σεμινάριο.

Και καθώς έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία στον ταχύτερο αγώνα που έγινε ποτέ στην ιστορία του σπορ, ποιο μονοθέσιο, λέτε, ήταν μπροστά του έτοιμο να δεχτεί γύρο; Η RB21 του Γιούκι Τσουνόντα…

Ο κακός

Advertisement

Είχαμε συνηθίσει τον Μαξ στον ρόλο του κακού. Βλέπετε μας έχουν γαλουχήσει έτσι πολλά ΜΜΕ τα οποία τρέφουν μια ιδιαίτερη συμπάθεια σε οδηγούς και ομάδες που προέρχονται από συγκεκριμένη νησιωτική χώρα της Ευρώπης. Και φυσικά κάθε αντίπαλος των οδηγών ή των ομάδων αυτών μετατρέπεται αυτόματα στον κακό της υπόθεσης.

Στην Μόντσα, όμως, είχαμε κάτι εξαιρετικά σπάνιο: τους tifosi να φωνάζουν ρυθμικά το όνομα ενός οδηγού ο οποίος δεν οδήγησε, δεν οδηγεί και μάλλον δεν θα οδηγήσει ποτέ για την ομάδα τους. Ήταν το όνομα του Μαξ Φερσταπεν που φώναζαν οι Ιταλοί καθώς ο Ολλανδός ανέβαινε στο υψηλότερο σκαλί του podium. Έτσι, το πλήθος μέσα στον ναό της ταχύτητας, στην έδρα της Ferrari, εξέφρασε τον αγνό θαυμασμό του για έναν πιλότο ο οποίος μόλις είχε πετύχει κάτι απίστευτο.

Advertisement

Αντίθετα οι Ιταλοί γιουχάισαν έντονα τον Νόρις. Η συμπεριφορά αυτή δεν είχε να κάνει απαραίτητα με τον ίδιον τον Λάντο. Πιστεύουμε ότι στον Νόρις προσωποποίησαν την κακή πλευρά της McLaren η οποία λίγο-πολύ αποφάσισε να παρέμβει ωμά στην μάχη των οδηγών της για το πρωτάθλημα. Αυτή τη φορά ο κακός δεν ήταν ο Μαξ, αλλά ο Ζακ Μπράουν.

Η ατυχία του Λάντο στο pit-stop είναι μέσα στο παιχνίδι. Ναι, άξιζε να τερματίσει μπροστά από τον Όσκαρ. Αλλά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν παίρνεις πάντα αυτό που σου αξίζει. Αν ίσχυε αυτό ο Πιάστρι θα είχε 60 και όχι 31 βαθμούς διαφορά στο πρωτάθλημα από τον teammate του.

Άσχημο προηγούμενο

Η σύνδεση που έκαναν με την Ουγγαρία του 2024 ήταν απλά για γέλια και δεν αντέχει ούτε σε στοιχειώδη λογικό έλεγχο. Όπως, φυσικά, δεν πείθουν και τα όσα λέγονται και γράφονται πώς η ομάδα θέλει να κρατήσει ίσες αποστάσεις μεταξύ των οδηγών της. Εδώ μιλάμε για μια ομάδα που δέσμευσε πόρους ώστε να φτιάξει κατά τη διάρκεια της σεζόν μια εμπρός ανάρτηση που να βολεύει περισσότερο τον Λάντο.

Advertisement

Εάν η Red Bull έκανε κάτι τέτοιο για τον Φερστάπεν ή η Ferrari παλιότερα για τον εκάστοτε νούμερο ένα της, τα sites και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα είχαν πάρει φωτιά. Τώρα απλά είναι Κυριακή. Επειδή στην Χώρα του Ποτέ Ποτέ που νομίζουν ότι ζουν ορισμένοι, τα πάντα δικαιολογούνται, αρκεί να γίνονται με «ενσυναίσθηση και σεβασμό». Και φυσικά προς όφελος των «καλών».

Η McLaren δημιούργησε ένα πολύ άσχημο προηγούμενο με τις team orders της στην Μόντσα. Ιδίως από την στιγμή που εσωτερικά -σύμφωνα με τον Πιάστρι- είχαν συμφωνήσει ότι τα λάθη στα pit-stops είναι μέρος του παιχνιδιού.

Ο Όσκαρ μπορεί να θεώρησε ότι τον παίρνει να δώσει την 2η θέση στον Λάντο. Ίσως και να είναι έτσι. Εξάλλου δεν μιλάμε και για χαρισμένη νίκη. Ωστόσο θα προτιμούσαμε να τον βλέπαμε να αρνείται την οδηγία. Αυτή τη στιγμή ο Όσκαρ είναι ο νούμερο ένα στην McLaren. Ότι κι αν πιστεύουν ο Ζακ Μπράουν ή ο πατέρας του Λάντο. Ευχόμαστε αυτή η ανατροπή 6 βαθμών που έγινε με την σύμφωνη γνώμη του Πιάστρι να μην στοιχήσει στον Αυστραλό μέχρι το τέλος.

Οι μέτριοι

Ferrari: Η Scuderia κέρδισε την Mercedes στην μάχη των μετρίων και ήταν υπερήφανη γι’ αυτό. Σε τέτοιο βαθμό που οι Λεκλέρ-Χάμιλτον έκαναν κάτι σαν γύρο θριάμβου στο τέλος. Γελάνε και τα τσιμέντα της Μόντσα. Τρίζουν τα κόκκαλα του Έντσο και όλων εκείνων που έδωσαν εαυτούς κατά το παρελθόν για να χτίσουν τον θρύλο της Ferrari.

Αλλά είπαμε, αυτή είναι η νέα εποχή της F1. Μία εποχή που δεν έχει νικητές και ηττημένους μάλλον. Μια εποχή στην οποίαν μετράει η χαρά της συμμετοχής. Για ορισμένους. Επειδή, ευτυχώς, υπάρχουν ακόμη εκείνοι που ενδιαφέρονται μόνο για τη νίκη. Πώς φάνηκε, αλήθεια, στους Βασέρ-Λεκλέρ-Χάμιλτον το ότι οι tifosi αποθέωναν τον Φερστάπεν στο podium; Πήραν το μήνυμα άραγε ή θα περιμένουν τους Ιταλούς να τους γιουχάρουν για να ξυπνήσουν από τον λήθαργο;

Mercedes: Η πρώτη διδάξασα σε επικοινωνιακά τσαλίμια τύπου papaya rules. Μέτρια από την αρχή ως το τέλος του τριημέρου. Ο Ράσελ προσπάθησε να περισώσει ότι γινόταν αλλά η W16 μάλλον έφτασε στο peak της στον Καναδά. Είναι απίστευτο ότι το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο της Mercedes από το 2022 ήταν η τραγική W13 που χοροπήδαγε σαν λαγός στις ευθείες.

https://twitter.com/F1/status/1964791281865163234

Έκτοτε η πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα μιμείται την Ferrari. Δίνει ελπίδες στους οπαδούς της πριν την αρχή της σεζόν για να τις διαψεύσει μέσα στον πρώτο μήνα. Αν δούμε την πορεία της Mercedes από το 2022 δεν μπορούμε παρά να συμπεράνουμε ότι η ομάδα βρίσκεται σε παρακμή. Στην Μόντσα είχαμε και την πρώτη δημόσια παρατήρηση του Βολφ στον Αντονέλι. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τον Αυστριακό να τραγουδάει κι εκείνος παρέα με τους tifosi «του, του, ντου, ντου Μαξ Φερστάπεν» στην Μόντσα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP Ιταλίας: Λεκλέρ εναντίον McLaren στο FP3
F1 GP Ιταλίας: Αρκούν τα ρεκόρ για τη νίκη;
F1 GP Ιταλίας: Ο Φερστάπεν εκθέτει τις McLaren