F1 GP Ιταλίας: Αρκούν τα ρεκόρ για τη νίκη;
FORMULA 1
Με την χθεσινή εκπληκτική του pole ο Μαξ Φερστάπεν κατέρριψε τρία ρεκόρ. Θα είναι, όμως, η πρώτη θέση εκκίνηση αρκετή για να του δώσει τη νίκη σήμερα;
Η τελευταία προσπάθεια του Ολλανδού στο Q3 έδωσε νέο ρεκόρ γύρου για την Μόντσα, ρεκόρ μεγαλύτερης μέσης ωριαίας ταχύτητας στην ιστορία της F1 ενώ έφερε τον Μαξ και στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες poles για λογαριασμό της Red Bull.
WHAT CAR
Ήταν αναμφίβολα μία εξαιρετική προσπάθεια, μία από εκείνες που περιμένουμε πια από τον Ολλανδό όταν έχει ένα αυτοκίνητο σχετικά ισορροπημένο. Επειδή η RB21 στην Μόντσα (χάρη στο αναθεωρημένο πάτωμα) ήταν πολύ πιο ανταγωνιστική σε σχέση με προηγούμενους αγώνες.
Σε αυτό βοήθησε βέβαια και η φύση της διαδρομής. Έχουμε δει ότι σε ταχείες πίστες τα μειονεκτήματα της Red Bull μπορούν να κρυφτούν. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το ότι ο Μαξ έχει πάρει φέτος την pole σε πίστες όπως η Τζέντα, η Σουζούκα και το Σίλβερστοουν.

Βέβαια η διαδρομή της Μόντσα έχει διαφορετικές απαιτήσεις. Τα δύο πρώτα σικέιν απαιτούν εξαιρετική αίσθηση στο φρενάρισμα ενώ στα πολύ απαιτητικά σημεία των Ascari και Parabolica ο οδηγός μπορεί επίσης να κάνει την διαφορά. Αλλά ο Μαξ ανέκαθεν ανταποκρινόταν σε τέτοιου είδους προκλήσεις.
Πώς ο Μαξ κέρδισε τις McLaren
Η McLaren προτίμησε, όπως συνηθίζει, να μετατρέψει την αεροδυναμική της υπεροχή σε υψηλότερη κλίση στις πτέρυγες των MCL39. Η επιλογή αυτή έχει διπλό όφελος. Από τη μία κάνει το μονοθέσιο πιο προβλέψιμο ενώ από την άλλη προστατεύει και τα πίσω ελαστικά υπό συνθήκες αγώνα.
Η προσέγγιση των ανθρώπων της McLaren στο σετάρισμα του μονοθέσιου τους δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει. Είναι η λογική επιλογή. Θεωρητικά οι Νόρις και Πιάστρι θα έπρεπε να κάνουν το 1-2 στις κατατακτήριες χθες. Ωστόσο δεν το κατάφεραν στο τέλος, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Ο Νόρις, που είναι ταχύτερος από την αρχή του τριημέρου, είχε ένα άσχημο Q2 το οποίο τον έβγαλε εκτός ρυθμού. Θα πει κανείς ότι η τελευταία προσπάθεια του Λάντο ήταν όντως εξαιρετική και του έδωσε την προσωρινή pole. Ωστόσο πιστεύουμε ότι χωρίς το λάθος του Q2 ο Νόρις θα είχε πολύ πιο λογική διαχείριση της διαδικασίας και σίγουρα θα οδηγούσε με λιγότερη πίεση. Πράγμα που μπορεί να έκανε την διαφορά στο τέλος.
Από την άλλη ο Πιάστρι (που δεν έτρεξε στο FP1) ήταν από την αρχή του τριημέρου σε ρόλο κυνηγού. Η 3η θέση δεν είναι άσχημη, αλλά σίγουρα ο Αυστραλός -που είχε ένα εκπληκτικό πέρασμα από την Ascari- θα αναρωτιέται εάν στις Lesmo θα έπρεπε να τολμήσει λίγο παραπάνω.
Σε σύγκριση με τους οδηγούς της McLaren ο Μαξ είχε ένα πολύ ομαλό τριήμερο μέχρι στιγμής. Για πρώτη φορά έπειτα από πολύ καιρό δεν παραπονιόταν για την συμπεριφορά του μονοθέσιου την Παρασκευή. Έχτισε μεθοδικά τον ιδανικό του γύρο. Και όταν ήρθε η κρίσιμη στιγμή έκανε δύο απίστευτα φρεναρίσματα για τα σικέιν του Rettifilio και της Roggia.

Στις Lesmo απλά υπέμενε, καθ’ ότι έφερε λιγότερο φτερό από ότι οι McLaren, ενώ στις Ascari και Parabolica απέδειξε γιατί είναι ο κορυφαίος οδηγός στον κόσμο. Ιδίως η ταχύτητα εισόδου του στην τελευταία άφησε τους πάντες με το στόμα ανοιχτό.
Παραλίγο
Σαρλ Λεκλέρ: Στην αρχή του Q3 έδειξε ικανός για την pole. Ωστόσο αποφάσισε να αυξήσει την κλίση στην εμπρός πτέρυγα για την τελευταία προσπάθεια και αυτό αποδείχθηκε λάθος. Ήταν από τους λίγους οδηγούς που δεν βελτίωσαν τον χρόνο τους στο τέλος. Επιπλέον η Ferrari δεν χρησιμοποίησε τον Χάμιλτον για να του δώσει slipstream στην μεγάλη ευθεία. Σύμφωνα με τον Βασέρ αυτό έγινε για λόγους προετοιμασίας των ελαστικών.

Τζορτζ Ράσελ: Εξέπληξε τους πάντες με την προσπάθεια του στο Q1. Με αυτήν ήταν ταχύτερος όλων έχοντας πάρει την μέση γόμα. Ζήτησε την ίδια γόμα για το Q3 αλλά υπήρξε ασυνεννοησία με την ομάδα του και του έδωσαν την μαλακή. Ενδεχομένως η μέση γόμα να τον έφερνε πολύ κοντά -ίσως και πιο μπροστά- από τις McLaren.

Γκαμπριέλ Μπορτολέτο: Στην Μόντσα ανέκαθεν ήταν εξαιρετικός. Και η χθεσινή περίοδος κατατακτήριων δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Εκείνος και ο Λεκλέρ έφεραν λιγότερο φτερό από όλους. Αλλά ο Γκάμπι μπόρεσε να ισορροπήσει θαυμάσια το μονοθέσιο του σε όλη τη διάρκεια του γύρου για να σημειώσει τον 8ο καλύτερο χρόνο. Λόγω της ποινής Χάμιλτον ξεκινάει έβδομος σήμερα.

Τα προσπεράσματα στην Μόντσα είναι εξαιρετικά δύσκολα. Η ισχύς του DRS είναι μικρότερη από οπουδήποτε αλλού ενώ και ο αγώνας είναι συνήθως της μίας στάσης. Θεωρητικά η McLaren μπορεί να πιέσει τον Φερστάπεν μέσω της στρατηγικής. Ωστόσο με τους δύο οδηγούς της να μάχονται για το πρωτάθλημα είναι αμφίβολο το εάν θα εφαρμόσει κάτι ακραίο. Έτσι, ο Φερστάπεν μπορεί να ελπίζει ότι με μια καλή εκκίνηση θα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την τρίτη του φετινή νίκη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1 GP Ιταλίας: Μάχη στον ναό της ταχύτητας
Γκασλί: Επέκταση ως και το 2028 με Alpine
F1 GP Ιταλίας: Λεκλέρ εναντίον McLaren στο FP3