F1 GP Εμίλια-Ρομανια: Υπάρχει σφυγμός στην Ferrari;
FORMULA 1
Αυτό είναι το ερώτημα στα χείλη των tifosi καθώς η αγαπημένη τους Ferrari πηγαίνει στον πραγματικό εντός έδρας αγώνα της. Θα ανακάμψει η Scuderia με την έναρξη της ευρωπαϊκής σεζόν;
Τα πράγματα μόνο ρόδινα δεν είναι στο Μαρανέλο έπειτα από τους έξι πρώτους αγώνες της σεζόν. Παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις των ανθρώπων της ομάδας ότι το κλίμα είναι καλό, τα όσα συμβαίνουν στην πίστα λένε μια διαφορετική ιστορία.
WHAT CAR
Εκτός από το έλλειμα επιδόσεων της SF-25 η ομάδα δείχνει κατακερματισμένη. Ο Χάμιλτον δεν μπορεί να συνεννοηθεί με τον μηχανικό του αλλά και γενικότερα το τεχνικό τιμ της Ferrari. Και οι επιδόσεις τους Βρετανού στην πίστα είναι μέχρι στιγμής μάλλον απογοητευτικές.

Από την άλλη ο Λεκλέρ (έχοντας ζήσει πολύ περισσότερο την full Ferrari experience) πήρε από νωρίς μυρωδιά το που πηγαίνει η σεζόν. Έτσι, πήρε την κατάσταση στα χέρια του σε ότι αφορά το set-up και μέχρι στιγμής κάνει μία από τις καλύτερες χρονιές του.
Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν δίνουν την εικόνα μιας ομάδας ενωμένης. Μιας ομάδας της οποίας τα μέλη δουλεύουν προς έναν κοινό στόχο. Και η ευθύνη για αυτήν την κατάσταση πέφτει μοιραία στους ώμους του Φρεντ Βασέρ.

Ο Γάλλος πρέπει σύντομα να κάνει σημαντικές αλλαγές σε πολλούς τομείς για ανατρέψει το κλίμα. Για την ώρα οι Ιταλοί έχουν την προσοχή τους περισσότερο (και δικαίως) προς τον Κίμι Αντονέλι. Δυστυχώς για τους tifosi η Ferrari είναι για τρίτη χρονιά θεατής στη μάχη του πρωταθλήματος.

Μία μάχη στην οποίαν ο Όσκαρ Πιάστρι έχει πάρει για τα καλά το επάνω χέρι. Η Ίμολα, βέβαια, είναι μία πίστα στην οποίαν ο Νόρις τα πήγαινε ανέκαθεν περίφημα. Ωστόσο ο Φερστάπεν θα παραμονεύει για το όποιο στραβοπάτημα των McLaren.
Σιρκουί-Ελαστικά
Η πίστα στην Εμίλια-Ρομάνια άνοιξε της πύλες της για πρώτη φορά το 1953 με την ονομασία Autodromo di Castellaccis. Η σημερινή της ονομασία είναι Autodromo Enzo e Dino Ferrari και αποτελεί την πραγματική έδρα της Scuderia απέχοντας μόλις 88 χιλιόμετρα από το Μαρανέλλο.

Φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα F1 το 1980 και συγκεκριμένα το ιταλικό Grand Prix αντικαθιστώντας την Monza. Από το 1981 έως και το 2006 αποτελούσε ανελλιπώς μέρος του προγράμματος για το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Επανήλθε στο καλεντάρι το 2020.
Η χάραξή της ήταν το αποτέλεσμα της ένωσης διάφορων δημόσιων δρόμων της περιοχής εξ ου και η πολύ όμορφη «ροή» που προσέφερε. Αλλά, μετά τα τραγικά συμβάντα του 1994, υπήρξαν αλλαγές για λόγους ασφαλείας οι οποίας αλλοίωσαν αρκετά τον υπερταχύ χαρακτήρα της αρχικής διαδρομής.

Αυτός έχει κάπως αποκατασταθεί μετά τις τελευταίες αλλαγές του 2008, οπότε και αφαιρέθηκε το τελευταίο σικέιν πριν την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Τα περάσματα από τις στροφές του δεύτερου τομέα Piratella και Acque Minerali θέτουν μεγάλες προκλήσεις στους οδηγούς.

Στην Imola υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS από την μεγάλη ευθεία της μέχρι και το φρενάρισμα για την Tamburello. Το σημείο ανίχνευσης βρισκόταν μέχρι πρότινος πριν την πρώτη Rivazza, αλλά από το 2022 μετακινήθηκε κατά 365 μέτρα πιο πίσω, πλησιάζοντας περισσότερο το σικέιν της Variante Alta. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 63 γύρους των 4,909 χιλιομέτρων.

Η Pirelli φέρνει τις τρεις μαλακότερες γόμες του φάσματός της στην Ίμολα. Έτσι οι C4, C5 και C6 θα χρησιμοποιηθούν ως σκληρή, μέση και μαλακή αντίστοιχα. Είναι ο πρώτος φετινός αγώνας στον οποίον θα χρησιμοποιηθεί η C6 γόμα. Ο αγώνας βγαίνει, εκτός απροόπτου, με ένα pit-stop.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1+ και ετεροχρονισμένα από τον ANT1. Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 16/05
14:30: FP1
18:00: FP2 - Σάββατο 17/05
13:30: FP3
17:00: Κατατακτήριες αγώνα - Κυριακή 18/05
16:00: Αγώνας