Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1: Εκκινήσεις χωρίς σκονάκια!

Ελλάδα 16:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F1: Εκκινήσεις χωρίς σκονάκια!

FORMULA 1

F1: Εκκινήσεις χωρίς σκονάκια!

FORMULA 1

Το F1 Strategy Group μελετώντας τις εκκινήσεις των τελευταίων αγώνων όπου δε γίνεται σχεδόν καμία αλλαγή μέχρι την πρώτη στροφή αποφάσισε να περιορίσει τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί ώστε να υπάρξει περισσότερο δράμα στα πρώτα μέτρα.

Advertisement
Advertisement

TOY ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Δεν είναι τόσο μακριά η εποχή του “launch control” ενός ηλεκτρονικού χάρτη που αναλάμβανε για λογαριασμό του οδηγού την εκκίνηση. Αυτό υιοθετήθηκε για λόγους ασφαλείας καθώς έτσι όλοι λίγο πολύ εκκινούσαν με ανάλογο ρυθμό. Καταργήθηκε με πρόφαση ότι αφαιρεί στοιχείο ανταγωνιστικότητας από τους αγώνες αλλά η ουσία ήταν ότι απέτρεπε τα προσπεράσματα και τις ανατροπές. Από την εποχή που απαγορεύτηκε το launch control (σ.σ: σαν τεχνολογία πέρασε και στα αυτοκίνητα παραγωγής σήμερα πολλά σπορ μοντέλα διαθέτουν ανάλογο σύστημα αυτοματοποιημένης εκκίνησης) οι μηχανικοί προσπαθούν να το υποκαταστήσουν. Η απαγόρευση κλειστών βρόγχων στις εντολές δεν μπορεί να παρακαμφτεί εύκολα έχουν όμως δημιουργήσει άλλα συστήματα που διευκολύνουν τον οδηγό. Σήμερα πριν την εκκίνηση οι οδηγοί καλούνται με βάση κάποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις στο τιμόνι να ενεργοποιήσουν έναν ηλεκτρονικό χάρτη που με την παραμετροποίηση του βοηθά εν μέρει στην εκκίνηση αλλάζοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας της μονάδας ισχύος.  Θυμίζουμε πως η ιδανική εκκίνηση γίνεται με 20% σπινάρισμα.

Sainz-MisanoShakedown-face640

Advertisement
Advertisement

Παρότι έχει κάνει μέχρι σήμερα μόνο 9 εκκινήσεις σε GP ο Carlos Sainz jr είναι υπέρμαχος αυτής της πολιτικής: «Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι αυτό που προσπαθούν ν’ απαγορεύσουν αν όμως πράγματι θέλουν να έχει πιο σημαντική συμβολή ο οδηγός την ώρα που σβήνουν τα κόκκινα φώτα αντί να ρυθμίζει χάρτες ροπής και άλλα παρόμοια, τότε αυτό είναι σίγουρα προς την σωστή κατεύθυνση. Αν η εκκίνηση εξαρτάται αποκλειστικά από την αντίδραση και την ικανότητα του οδηγού τότε αυτό είναι καλοδεχούμενο.  Θα πρέπει ν’ απλοποιηθούν τα πράγματα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τόσες πολλές παράμετροι που ρυθμίζουμε στο μονοθέσιο. Ας περιμένουμε όμως να δούμε τι ακριβώς θ’ απαγορεύσει το τεχνικό επιτελείο της FIA».

Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν από το μεθεπόμενο αγώνα το Βελγικό GP στις 23/8.