Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ενέργειες για να μην ξανασυμβεί ανάλογο ατύχημα με του Bianchi!

Ελλάδα 6:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ενέργειες για να μην ξανασυμβεί ανάλογο ατύχημα με του Bianchi!

FORMULA 1

Ενέργειες για να μην ξανασυμβεί ανάλογο ατύχημα με του Bianchi!

FORMULA 1

Μουδιασμένος ο κόσμος της F1 μετά το σοβαρότατο ατύχημα του Jules Bianchi στην Ιαπωνία και προβληματισμένος μετά τη δημοσιοποίηση βίντεο από κάμερες θεατών αναρωτιέται τι ενέργειες θα μπορούσαν να είχαν γίνει ώστε να αποφευχθεί το κακό.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Όσον αφορά στην πράσινη σημαία που κρατά ο κριτής στον πύργ οπου βρίσκεται στο σημείο εξόδου του Sutil και ενόσω απομακρύνεται το μονοθέσιο του Γερμανού με γερανό, προφανώς και εγείρει ερωτηματικά ακόμη κι αν υποθέσει κανείς ότι αφορά το κομμάτι της πίστας από κει και πέρα. Αυτό γιατί οι οδηγοί όπως έρχονται ευθεία προς τον πύργο βλέπουν τη σημαία από μακριά. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Alain Prost σωστά επισημαίνει πως δεν έπρεπε να κυματίζει πράσινη σημαία ενώ απομακρύνονταν το μονοθέσιο με γερανό. Μάλιστα ο κριτής έχει αφήσει τις διπλές κίτρινες και έχει δείξει την πράσινη δευτερόλεπτα πριν το συμβάν.

Δείτε το τρομακτικό ατύχημα πατώντας εδώ.

Advertisement
Advertisement

Από την άλλη ο Prost τονίζει πως δύσκολα οι οδηγοί σ’ αυτό το σημείο βλέπουν τις σημαίες των κριτών (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Από την πλευρά του ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997, Jacques Villeneuve, επισημαίνει κάτι απλό: «Πρέπει να γίνουν αλλαγές όσον αφορά στο αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάθε φορά που θα συμβαίνει ατύχημα, θα πρέπει αμέσως να βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Χωρίς αυτό να εναπόκειται σε ανθρώπινη κρίση. Στην Αμερική αυτό κάνουν, στη F1 όμως υπάρχει συνέχεια πίεση από θεατές και δημοσιογράφους γιατί η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας επηρεάζει τον αγώνα. Κάθε φορά που έβγαινα εκτός πίστας έτρεμα μήπως πέσει κάποιος πάνω μου. Ποτέ δε μου άρεσαν οι κίτρινες σημαίες. Τι σημαίνει να πας πιο αργά; Πόσο πιο αργά; Κι αν σου συμβεί κάποια βλάβη και βγεις στο ίδιο σημείο. Είναι απίθανο που δεν είχε συμβεί κάτι ανάλογο ως τώρα. Ήμασταν τυχεροί μέχρι πρότινος. Συχνά είχαν βγει εκτός μονοθέσια το ένα δίπλα στο άλλο και πάντα γλυτώναμε στο τσακ. Πρέπει να μην υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας, η ανθρώπινη κρίση σε τέτοια συμβάντα. Μόλις έχουμε ατύχημα χωρίς δεύτερη σκέψη θα βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας».

Advertisement

Ο επικεφαλής μηχανικός της Williams, Rob Smedley εξηγεί πόσο εύκολο θα ήταν τα μονοθέσια να είναι κλειστού τύπου με καλύπτρα όπως τα μαχητικά αεροπλάνα, ώστε να μην επηρεάζονται από τέτοιες συγκρούσεις οι οδηγοί: «Τεχνικά είναι εύκολο να γίνει. Το έχουμε εξετάσει και αναλύσει στο τεχνικό συμβούλιο. Δεν ξέρω βέβαια αν θα βοηθούσε αυτό σ’ ένα ατύχημα όπως του Bianchi. Δεν ξέρω πόσο ανθεκτικό μπορεί ν’ αποδειχθεί ένα μονοθέσιο σ’ ένα τέτοιο φρικιαστικό ατύχημα. Προφανώς τα κλειστά κόκπιτ θ’ άλλαζαν τη μορφή της F1 και πάνω σ’ αυτό οι απόψεις διίστανται. Η αισθητική δεν είναι δικό μου θέμα, είμαι μηχανικός».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Οδηγών, Alex Wurz συμπλήρωσε: «Κανείς από μας δε θέλει να εμπλακεί σε τέτοιο ατύχημα και η FIA πάντα κάνει ότι μπορεί για την ασφάλεια. Ως μέλος ερευνητικών ομάδων ξέρω πόση έρευνα και προσπάθεια γίνεται σ’ αυτό τον τομέα χωρίς σταματημό. Χωρίς να έχουμε ακόμη όλα τα δεδομένα του ατυχήματος δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε συμπέρασμα».

Advertisement

Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, ζήτησε από τον αλυτάρχη του αγώνα έκθεση για τα αίτια του ατυχήματος στην Ιαπωνία πριν τον επόμενο αγώνα αυτή την Κυριακή στο Σότσι.

Για συνεχή ενημέρωση για την πορεία της υγείας του Bianchi, πατήστε εδώ.