Δοκιμές εξέλιξης Άμπου Ντάμπι: Ταχύτερη η McLaren
FORMULA 1Δοκιμές εξέλιξης Άμπου Ντάμπι: Ταχύτερη η McLaren
FORMULA 1Ο δοκιμαστής της McLaren, Stophen Vandoorne πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο χτες στο Άμπου Ντάμπι στο τέλος του 12ωρου τεστ που οργανώθηκε από την Pirelli στη λεία επιφάνεια της πίστας Yas Marina.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Το τεστ ήταν συνεχές κατά τη διάρκεια της ημέρας με τις θερμοκρασίες να ξεκινούν από 24 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 35 βαθμούς Κελσίου στην άσφαλτο και να φτάνουν στους 28 και 40 βαθμούς Κελσίου, αντίστοιχα το μεσημέρι.
Όλες οι ομάδες συμμετείχαν με τους εξής οδηγούς:
Ομάδα | Οδηγοί | |
Mercedes | Pascal Wehrlein | |
Ferrari | Sebastian Vettel | Kimi Raikkonen |
Williams | Valtteri Bottas | |
Red Bull | Daniel Ricciardo | Daniil Kvyat |
Force India | Alfonso Celis Jr | Niko Hulkenberg |
Lotus | Jolyon Palmer | |
Toro Rosso | Carlos Sainz Jr | Max Verstappen |
Sauber | Adderly Fong | Marcus Ericsson |
McLaren | Stoffel Vandoorne | |
Manor | Rio Haryanto | Jordan King |
Οι δοκιμές άρχισαν με όλους τους οδηγούς να συμπληρώνουν κάποιους γύρους με το βασικό ελαστικό ώστε να σετάρουν το μονοθέσιο τους. Εκεί χρησιμοποιήθηκαν η πολύ μαλακή γόμα και η μαλακή γόμα που ήταν η επιλογή για τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.
Οι δοκιμές με τα πρωτότυπα ελαστικά (νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα και νέοι σκελετοί για τα εμπρός και πίσω ελαστικά) ξεκίνησαν μετά μιάμιση ώρα. Οι ομάδες δοκίμασαν διαφορετικές εκδοχές της νέας πολύ μαλακής γόμας, τα πρωτότυπα ελαστικά δεν είχαν χρωματισμούς ή άλλα σημάδια. Η δοκιμή ήταν «τυφλή»: Ούτε οι οδηγοί ούτε οι ομάδες γνώριζαν τον τύπο ελαστικών που δοκίμαζαν. Κατά τη διάρκεια του τεστ οι ομάδες δεν μπορούσαν να αλλάξουν εξαρτήματα ή να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα είχαν επικεντρωθεί στην αξιολόγηση των ελαστικών. Η δοκιμή ξεκίνησε στις 09:00 ώρα τοπική και συνεχίστηκε μέχρι τις 21:00 το βράδυ χωρίς διακοπή για μεσημεριανό γεύμα. Αυτό την καθιστά την μεγαλύτερη σε διάρκεια περίοδο δοκιμών στην ιστορία της F1.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε: «Είχαμε μια ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα ελαστικά της νέας χρονιάς και είμαστε ικανοποιημένοι με όσα πετύχαμε στο τεστ αυτό. Μένει βέβαια ν’ αναλύσουμε τα δεδομένα. Δοκιμάσαμε διάφορες εκδοχές της νέας πάρα πολύ μαλακής γόμας (ultra soft) για το 2016. Στόχος μας σ’ αυτό τον τομέα είναι να δημιουργήσουμε μια γόμα ακόμη πιο μαλακή από την Super Soft. Πρόκειται για σχεδίαση που θα δώσει τη δυνατότητα για μια επιθετική στρατηγική κυρίως σε διαδρομές μέσα σε πόλεις. Θα έχει καλύτερη απόδοση από την τελευταία εκδοχή της πολύ μαλακής γόμας αλλά θα πέφτει και ταχύτερα η απόδοσή της. Έτσι οι ομάδες θα μπορούν να έχουν ως εναλλακτική μια πιο επιθετική προσέγγιση στρατηγικής. Αν αυτό θα οδηγήσει τελικά σε περισσότερα πιτ στοπ ή σε ποικιλία στρατηγικών είναι ακόμη νωρίς για να το εκτιμήσουμε. Τώρα θα προχωρήσουμε πίσω στη βάση μας σε πλήρη ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώσαμε. Φαίνεται όμως πως βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση: Αναμένεται η πάρα πολύ μαλακή γόμα να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες σε συγκεκριμένους αγώνες. Επιπλέον κάναμε δοκιμές σκελετών για τα εμπρός και πίσω σλικ ελαστικά».
Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας:
Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Γύροι |
Vandoorne | McLaren | 1m44.103s | 99 |
Raikkonen | Ferrari | 1m44.456s | 56 |
Ericsson | Sauber | 1m44.480s | 50 |
J. Palmer | Lotus | 1m44.568s | 90 |
Vettel | Ferrari | 1m44.940s | 56 |
Wehrlein | Mercedes | 1m45.605s | 107 |
Ricciardo | Red Bull | 1m45.805s | 57 |
Verstappen | Toro Rosso | 1m45.849s | 54 |
Hulkenberg | Force India | 1m45.852s | 71 |
Bottas | Williams | 1m45.940s | 103 |
Kvyat | Red Bull | 1m46.309s | 48 |
Sainz Jr. | Toro Rosso | 1m46.995s | 56 |
Fong | Sauber | 1m48.439s | 57 |
Celis Jr | Force India | 1m48.545s | 65 |
Haryanto | Manor | 1m49.593s | 56 |
King | Manor | 1m49.661s | 59 |