Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Δεν επιβίωσε τυχαία ο Massa (upd)

Ελλάδα 5:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δεν επιβίωσε τυχαία ο Massa (upd)

FORMULA 1

Δεν επιβίωσε τυχαία ο Massa (upd)

FORMULA 1

Είναι κάποιες στιγμές που ο χρόνος σταματά όπως αυτή το μεσημέρι της Κυριακής στην εκκίνηση του Γερμανικού GP.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η επαφή του Massa με τον Magnussen είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί η εμπρός αριστερή ρόδα της McLaren εμπρός από την πίσω δεξιά της Williams πριν την επαφή. Μια ρόδα ανέβηκε πάνω στην άλλη, η Williams ανατράπηκε και ο Massa βρέθηκε να βλέπει τον κόσμο ανάποδα για λίγο.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Advertisement
Advertisement

Για μια τέτοια στιγμή που σπανίζει μεν αλλά δεν αποκλείεται υπάρχει η βασική δομή προστασίας του οδηγού σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA. Αυτή ορίζει πάνω από το κεφάλι του οδηγού όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό σκίτσο να υπάρχει οπλισμός (roll bar) που αντέχει σε πλευρικό φορτίο 50ΚΝ, φορτίο στο διαμήκη άξονα 60kN (με φορά από μπρος προς τα πίσω) και κατακόρυφο φορτίο 90kN.

Αντίστοιχο φορτίο μπορεί να αντέξει και η δευτερεύουσα δομή. Συγκεκριμένα πρέπει να αντέχει κατακόρυφο φορτίο 75kΝ. Επιπλέον οι διαστάσεις του κόκπιτ είναι τέτοιες που σε καμία περίπτωση ανατροπής το κράνος δεν θα έρθει σε επαφή με το οδόστρωμα ακόμη και αν υπάρχει κάποιο κερμπ ή άλλη ανομοιομορφία.

Ο Massa αποκλείεται να μην ήταν καλά δεμένος γιατί στους αγώνες οι πιλότοι χρησιμοποιούν τις ζώνες και για στήριξη από τα g, ειδικά στη στροφή 5 στο Χοκενχάιμ μετά την Παραμπόλικα ξεπερνούν τα 5.2g οι φορτίσεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια της πέδησης. Ακόμη όμως και χωρίς να φοράει ζώνη δύσκολα θα μπορούσε να βγει ή να μετατοπιστεί από κει που ήταν ο Βραζιλιάνος καθότι το σώμα του είναι σχεδόν ξαπλωτό και πακτωμένο στο κόκπιτ.

Advertisement

Οι οδηγοί της F1 είναι σα μονομάχοι που φορούν πανοπλία μόνο που πρόκειται για την πιο ελαφριά – ανθεκτική πανοπλία που έχει κατασκευάσει ποτέ ο άνθρωπος.

Advertisement

Τούτων δοθέντων καλό είναι να θυμόμαστε πως όσο άρτια κι αν έχει μελετηθεί η ασφάλεια πάντα έρχεται η στιγμή που διαπιστώνουμε ότι κάτι μας έχει ξεφύγει. Μ’ αυτό τον τρόπο άλλωστε βελτιωνόμαστε, η FIA μετά από κάθε τέτοιο ατύχημα προβαίνει σε ενδελεχείς αναλύσεις προσπαθώντας να βρει και να διορθώσει τις αδυναμίες στον τομέα της ασφάλειας. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι 40 χρόνια πριν ο Massa πιθανόν να είχε τραυματιστεί ή και σκοτωθεί.