Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

Μπορεί ή δεν μπορεί η Ferrari να ασκήσει έφεση;

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Όπως αναμενόταν το φετινό Grand Prix Καναδά θα έχει πολλά ακόμα επεισόδια.

Μπορεί ο Sebastian Vettel να τερμάτισε πρώτος, όμως στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Lewis Hamilton. Και τώρα, υπάρχουν -έστω κάποιες- πιθανότητας αυτό να αλλάξει εκ νέου!

Ως γνωστόν, ο Γερμανός έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί στον γύρο 48 βγήκε εκτός πίστας χάνοντας τον έλεγχο και οι αγωνοδίκες έκριναν πως επέστρεψε σε αυτή με τρόπο τέτοιο που ήταν επικίνδυνος για τον Βρετανό που ακολουθούσε.

Πέραν της αλλαγής αποτελεσμάτων, ακολούθησαν σκηνές απείρου κάλλους στο parc ferme, ειπώθηκαν πολλά από τον Vettel και τελικά αποδεικνύεται πως ο αγώνας του Μοντρεάλ δεν πρέπει να θεωρείται ακόμα «τελειωμένος».

Παρότι η ποινή που έλαβε ο οδηγός της Scuderia Ferrari ήταν βάσει του άρθρου 38.1 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1, με το είδος της ποινής να καθορίζεται από το άρθρο 38.3, το γράμμα του νόμου αναφέρει ρητά πως η ποινή αυτή ΔΕΝ είναι εφέσιμη.

Ωστόσο, λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα, η Ferrari κατέθεσε επίσημη πρόθεση έφεσης στη FIA. Αυτή θα μπορούσε να γίνει δεκτή εάν και εφόσον η ιταλική ομάδα είναι σε θέση να παρουσιάσει νέα στοιχεία που να αμφισβητούν την απόφαση. Και εφόσον εντός 96 ωρών επισημοποιήσει την ένσταση, τότε το θέμα θα πάει στην Διεθνή Επιτροπή Εφέσεων της FIA.

Η Scuderia ετοιμάζει τη δική της γραμμή υπεράσπισης, υποστηρίζοντας πως ο Vettel δεν επέστρεψε στην πίστα με επικίνδυνο τρόπο και πως δεν ώθησε τον Hamilton εκτός πίστας. Κοινώς, δεν αμφισβητεί την ποινή, αμφισβητεί το συμβάν! Και θα επιδιώξει να στοιχειοθετήσει την άποψή της χρησιμοποιώντας εκτός από εικόνα, στοιχεία τηλεμετρίας.

Παρότι κάποια από αυτά ήταν εξ αρχής στη διάθεση των Dr. Gerd Ennser, Mathieu Remmerie και Emanuele Pirro που αποτελούσαν την τριπλέτα των αγωνιδικών στον έβδομο αγώνα της σεζόν, η ιταλική ομάδα θα έχει σίγουρα πλήρη φάκελο που θα περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με το πόσο γκάζι ή φρένο χρησιμοποίησε ο Vettel, τις γωνίες του τιμονιού και τις κινήσεις που έκανε, τις γωνίες των τροχών κ.α.

Που καταλήγουμε λοιπόν; Στο ότι η Ferrari θέλει να το τραβήξει το πράγμα, είναι όμως στο χέρι της FIA αν είναι διατεθειμένη να την ακούσει. Και όπως ακούγεται στα paddock, ακόμα και να το κάνει, οι πιθανότητες να έχουμε πλήρη ανατροπή σκηνικού στην αίθουσα ενός δικαστηρίου, είναι λιγοστές.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως σχεδόν ομόφωνα, βετεράνοι οδηγοί, πρώην πρωταθλητές, τηλεσχολιαστές κ.α., τάσσονται υπέρ της άποψης πως πρόκειται για ένα αγωνιστικό συμβάν που δεν θα έπρεπε να επιφέρει την ποινή που άλλαξε το αποτέλεσμα του αγώνα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr