Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Επεισοδιακό φινάλε στις δοκιμές!

Ελλάδα 9:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επεισοδιακό φινάλε στις δοκιμές!

FORMULA 1

Επεισοδιακό φινάλε στις δοκιμές!

FORMULA 1

Επί τρεις μέρες Red Bull, Mercedes, Ferrari και Toro Rosso δοκίμαζαν ελαστικά στην έρημο του Σακχίρ στο Μπαχρέιν και στην πίστα BIC για λογαριασμό της Pirelli.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών που θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 για τα επόμενα τρία χρόνια βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Υποχρεούται να παρουσιάσει μέχρι τα μέσα του Γενάρη τη νέα γκάμα ελαστικών που θα χρησιμοποιηθεί στο πρωτάθλημα του 2014. Στο νέο πρωτάθλημα αλλάζουν όλα, από την αεροδυναμική μέχρι τους κινητήρες. Ειδικά οι τελευταίοι θα είναι υβριδικοί υπερτροφοδοτούμενοι, V6 με κυβισμό 1.6lt και ιπποδύναμη παραπλήσια με τη φετινή αλλά μεγαλύτερα ποσοστά ροπής λόγω υπερτροφοδότη και ηλεκτροκινητήρα. Απαιτούνται λοιπόν πιο ανθεκτικά πίσω ελαστικά για να περάσει όλη αυτή η ενέργεια ομαλά στο δρόμο. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι τα νέα ελαστικά πρέπει να είναι έτοιμα στις 28/1 όταν και θα ξεκινήσουν οι δοκιμές εξέλιξης των καινούργιων μονοθεσίων στη Χερέθ της Ισπανίας. Δηλαδή η Pirelli καλείται να φτιάξει ελαστικά έχοντας μόνο σε θεωρητική βάση δεδομένα των νέων μονοθεσίων.

Οι δοκιμές στο Σακχίρ αυτές τις μέρες έγιναν με τα μονοθέσια του 2013. Οδήγησαν σ’ αυτές οι Rosberg (Mercedes), Buemi (Red Bull), de la Rosa και Bianchi (Ferrari) Vergne και Kvyat (Toro Rosso). To πρόγραμμα που ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί διαμορφώνονταν από την Pirelli και δοκιμάστηκαν πολλές διαφορετικές παραλλαγές γομών και σκελετών ενόψει της τελικής μορφής που θα δοθεί στα ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Χτες ο Nico Rosberg είχε μια έξοδο με πολλά χιλιόμετρα ύστερα από κλατάρισμα ελαστικού. Καθότι το τεστ ήταν ιδιωτικό και δεν υπήρχε επίσημη ενημέρωση το γεγονός έγινε γνωστό από ένα «τιτίβισμα» του Γερμανού πιλότου που έλεγε ότι έχασε τον έλεγχο λόγω τρακαρίσματος ενώ κινούνταν με 320km/h. Αν η αναφορά στην ταχύτητα είναι ακριβής τότε αυτό θα πρέπει να συνέβη στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Εκεί βρίσκεται το μοναδικό σημείο που τα μονοθέσια φτάνουν σε τέτοια ταχύτητα στο BIC.

Όπως και να έχει το κλατάρισμα ήταν αφορμή για πολλά σχόλια που οδήγησαν στην έκδοση ανακοίνωσης από την πλευρά της Pirelli: «Οι δοκιμές ελαστικών στο Μπαχρέιν αφορούσαν έναν μεγάλο αριθμό πρωτότυπων ελαστικών που είχαν δοκιμαστεί μόνο στο εργαστήριο και δε θα χρησιμοποιηθούν ξανά. Η ασφάλεια των ελαστικών του 2014 δεν διακυβεύεται».

Ο Rosberg δε χτύπησε πουθενά αλλά το μονοθέσιο χρειάστηκε επισκευές που υποχρέωσαν τη Mercedes να ολοκληρώσει τις δοκιμές νωρίτερα από το προγραμματισμένο.

Advertisement

Επόμενες δοκιμές εξέλιξης για τη F1 είναι προγραμματισμένες για τις 28/1/14 στη Χερέθ.