Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Αποστολή Κίνα: Όσα είδαμε την Παρασκευή στο GP της Σαγκάης

Ελλάδα 23:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποστολή Κίνα: Όσα είδαμε την Παρασκευή στο GP της Σαγκάης

FORMULA 1

Αποστολή Κίνα: Όσα είδαμε την Παρασκευή στο GP της Σαγκάης

FORMULA 1

Το να είμαστε παρόντες στο χιλιοστό Grand Prix του μαγικού κόσμου της Formula 1 αποτελούσε στόχο και εξελίχθηκε σε προνόμιο. Βρισκόμαστε λοιπόν στην Κίνα και αναφέρουμε!

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας από τα… ταξιδιωτικά. Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι και την εύλογη ταλαιπωρία στους ελέγχους διαβατηρίων, μπορεί κανείς να διαπιστώσει πως παρότι η Σαγκάη είναι στην άλλη άκρη του κόσμου, κομμάτι μίας άλλης κουλτούρας, το να μετακινηθείς στην πόλη δεν είναι τόσο δύσκολο.

Πήραμε ταξί ευελπιστώντας να καλύψουμε το χαμένο χρόνο στους ελέγχους και να προλάβουμε την πρώτη προγραμματισμένη συνέντευξη αλλά λίγο η μεγάλη απόσταση μέχρι τη Διεθνή Πίστα της Σαγκάης, λίγο η κίνηση, λίγο ο οδηγός, φτάσαμε με μεγάλη καθυστέρηση.

Advertisement
Advertisement

Στην πραγματικότητα, ο ευκολότερος τρόπος μετακίνησης είναι με το μετρό, που με πολλαπλές γραμμές (12) σε πάει σε κάθε άκρη της πόλης. Παντού οι πινακίδες είναι και στα αγγλικά ενώ σχετική ενημέρωση υπάρχει και εντός του συρμού. Εκεί, τις ώρες αιχμής το να μπεις και μόνο αποτελεί μία μικρή μάχη, τις υπόλοιπες είναι ο βολικότερος, ο ταχύτερος και ο οικονομικότερος τρόπος να μετακινηθείς.

Υπάρχει στάση ακριβώς στην πίστα, όπου ειδικά για το κοινό, το να βρει κανείς το δρόμο του προς τις ατραξιόν, το F1 Village και τις κερκίδες, είναι πολύ εύκολο. Για τα media, μάλλον είναι κάτι σαν… κυνήγι του θησαυρού. Μας επέτρεψε όμως να κάνουμε μία εκτενή βόλτα στους δύο χώρους ψυχαγωγίας.

Advertisement

 

View this post on Instagram

 

Formula 1 Grand Prix No.1000! #saic #f1 #chinesegp #shanghai #landmark #placesihavebeen #travelaroundtheworld #travel #historyinthemaking #china

A post shared by Panos Seitanidis (@seitanf1) on

Advertisement

Ο ένας είναι προσβάσιμος ακόμα και σε όσους δεν έχουν εισιτήριο για τον αγώνα. Εκεί μπορεί κανείς να φάει, να πιει, να οδηγήσει σε προσομοιωτές, να δει εκθέσεις με θέμα την αυτοκίνηση, να αγοράσει είδη ρουχισμού κ.α.

Advertisement

Στο «επίσημο» F1 Village, οι «παραγωγές» είναι πιο μεγάλες, τα περίπτερα φαντασμαγορικά και με πολλές δραστηριότητες. Χρόνο και όρεξη να έχεις. Όσο για το κοινό, ήταν περιορισμένο την Παρασκευή, το sold out αφορά στην ημέρα του αγώνα.

Με δυσκολία λοιπόν καταφέραμε να φτάσουμε στο media center. Περνώντας υποδομές σκουριασμένες, περάσματα σε υπόγεια-αποθήκες που δεν συνάδουν ιδιαίτερα με την χλιδή της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Παντού αστυνομία, στρατός, τελοσπάντων ένστολοι που όταν μετακινούνται το κάνουμε με συγχρονισμένο βήμα κι όταν απλά στέκουν σε ένα σημείο, το κάνουν όντας σε προσοχή.

Λίγοι μιλούν αγγλικά αλλά όσοι το κάνουν είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν. Αλλά αναμένοντας ορδές δυτικών, όλοι έχουν στα κινητά τους εφαρμογή όπου λες στη δική σου γλώσσα ότι θες και το μεταφράζει στη δική τους. Και τούμπαλιν.

Κοιτώντας τις εγκαταστάσεις, όσο κι αν φαίνονται πάνω τους τα 15 χρόνια ζωής, δεν παύουν να είναι επιβλητικές. Με τους τεράστιους θόλους πάνω από τις κερκίδες της πίσω ευθείας και την επιβλητική κατασκευή των κεντρικών εγκαταστάσεων, όπου η κεντρική κερκίδα συνδέεται με δίδυμους πύργους που υψώνονται στην άλλη πλευρά της αγωνιστικής διαδρομής, μέσω δύο ακροβολισμένων «ορόφων». Στον έναν βρίσκεται το media center που σε αντίθεση με τα περισσότερα που έχουν ελάχιστη θέα στην πίστα, εδώ βλέπεις πολλά. Πάρα πολλά.

H θέα από το Γραφείο Τύπου

Όσο για τα paddock, με τους χώρους φιλοξενίας των ομάδων να βρίσκονται σε οικίσματα πάνω  σε μικρές λίμνες, ο χώρος… δουλειάς είναι αρκετά μεγάλος και απαιτεί πολύ περπάτημα.

Από πλευράς εκδηλώσεων ξεχωρίσαμε την παρουσίαση του επετειακού πόστερ για το GP #1000 το οποίο δημιούργησε η Automobilist, η εταιρεία ενός παλιού γνώριμου που ακούει στο όνομα Pavel Turek, που είχαμε γνωρίσει όταν ήταν υπεύθυνος επικοινωνίας στη McLaren στα χρόνια των τίτλων του Mika Hakkinen. Μιλήσαμε μαζί του και όσα είπαμε θα τα διαβάσετε προσεχώς στο NewsAuto.

Και είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τιμώμενο πρόσωπο σε αυτή την εκδήλωση ήταν ένας παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Damon Hill, που εμφανίστηκε στο χώρο της παρουσίασης οδηγώντας μία Lotus 49B, με την οποία είχε μόλις κάνει γύρους επίδειξης στην πίστα!

Μείνετε συντονισμένοι στο Νο1 αυτοκινητικό site, για περισσότερες ανταποκρίσεις από την Κίνα και το GP #1000!