Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Τι ισχύει με τα διαλείμματα των οδηγών φορτηγών

Ελλάδα 16:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι ισχύει με τα διαλείμματα των οδηγών φορτηγών

Fleet Cars

Τι ισχύει με τα διαλείμματα των οδηγών φορτηγών

Fleet Cars

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει σε ισχύ νέους κανόνες για τους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης των επαγγελματιών.

Advertisement
Advertisement

Σε ισχύ έχουν τεθεί από τα τέλη Αυγούστου από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά τις ελάχιστες απαιτήσεις ως προς τα ανώτατα όρια για τον ημερήσιο και εβδομαδιαίο χρόνο οδήγησης, κατώτατα όρια για τα διαλείμματα και περιόδους ημερήσιας και εβδομαδιαίας ανάπαυσης των οδηγών στα φορτηγά, καθώς και του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 165/2014, όσον αφορά τον εντοπισμό μέσω ταχογράφων.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σχετική εγκύκλιο ενημερώνει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τις αλλαγές που έχει υιοθετήσει η ΕΕ και πρέπει να εφαρμόσει και η χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα η εγκύκλιος αναγράφει ότι: «Σας κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή τον Κανονισμό (ΕΕ) 2020/1054 (Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L 249 της 31.07.2020), ο οποίος τροποποιεί τους Κανονισμούς (ΕΚ) 561/2006 και (ΕΕ) 165/2014.

2 Οι κυριότερες τροποποιήσεις των Κανονισμών με άμεση εφαρμογή από 20 Αυγούστου 2020 παρατίθενται κατωτέρω:

Α. Κανονισμός 561/2006

Advertisement

Άρ. 3: Προστίθενται νέες ειδικές κατηγορίες μεταφορών που εξαιρούνται από την εφαρμογή του Καν. 561/2006.

 Χρόνοι οδήγησης, διαλείμματα και περίοδοι ανάπαυσης οδηγών

Advertisement

Άρ.7: Σε περίπτωση πολλαπλής επάνδρωσης, ο οδηγός μπορεί να κάνει διάλειμμα 45 λεπτών σε όχημα που οδηγεί ο άλλος οδηγός, εφόσον δεν παρέχει βοήθεια στον οδηγό που οδηγεί το όχημα.

Άρ.8 παρ.6 και 6β: Θεσπίζονται ειδικές διατάξεις για τους οδηγούς που εκτελούν διεθνείς μεταφορές εμπορευμάτων ως προς τους χρόνους ανάπαυσης. Συγκεκριμένα, μπορούν να λαμβάνουν εκτός του κράτους μέλους εγκατάστασης δύο διαδοχικές μειωμένες περιόδους εβδομαδιαίας ανάπαυσης, εφόσον αφενός μέσα σε διάστημα τεσσάρων διαδοχικών εβδομάδων ληφθούν δύο κανονικές περίοδοι εβδομαδιαίας ανάπαυσης, αφετέρου οποιαδήποτε μείωση αντισταθμιστεί με ισοδύναμη περίοδο ανάπαυσης που λαμβάνεται πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας. Για τους σκοπούς της ανωτέρω παρέκκλισης, οι δύο διαδοχικές μειωμένες περίοδοι εβδομαδιαίας ανάπαυσης θα πρέπει να ξεκινούν εκτός του κράτους μέλους εγκατάστασης του εργοδότη και της χώρας του τόπου κατοικίας του οδηγού.

Άρ.8 παρ.8: Απαγορεύεται οι κανονικές περίοδοι εβδομαδιαίας ανάπαυσης καθώς και οι περίοδοι εβδομαδιαίας ανάπαυσης άνω των 45 ωρών, οι οποίες λαμβάνονται ως αντιστάθμιση μειωμένης να λαμβάνονται εντός του οχήματος. Θα πρέπει να λαμβάνονται σε κατάλληλο φιλικό προς τα δύο φύλα κατάλυμα με επαρκείς εγκαταστάσεις ύπνου και υγιεινής, με δαπάνες στέγασης οι οποίες βαρύνουν τον εργοδότη.

Advertisement

Άρ. 8 παρ. 8α: Ευθύνη των επιχειρήσεων μεταφορών είναι η οργάνωση της εργασίας ώστε οι οδηγοί να επιστρέφουν στην έδρα λειτουργίας του εργοδότη, την οποία έχει ως βάση ο οδηγός ή στον τόπο κατοικίας τους, εντός τεσσάρων διαδοχικών εβδομάδων, προκειμένου να λάβουν μία κανονική περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης ή μια περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης άνω των 45ωρών ως αντιστάθμισμα για μια περίοδο μειωμένης εβδομαδιαίας ανάπαυσης. Ειδικά για τους οδηγούς της παρ.6 του άρ.8 (οδηγοί που εκτελούν διεθνείς μεταφορές), οι οποίοι έχουν κάνει χρήση των δύο διαδοχικών περιόδων μειωμένης εβδομαδιαίας ανάπαυσης, η επιχείρηση μεταφορών διασφαλίζει την επιστροφή τους ήδη πριν από την έναρξη της κανονικής εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης άνω των 45ωρών που λαμβάνεται ως αντιστάθμιση μειωμένης, δηλαδή επιστροφή εντός τριών εβδομάδων στην έδρα λειτουργίας του εργοδότη ή στον τόπο κατοικίας του οδηγού. Επιπλέον, η επιχείρηση τηρεί στους χώρους της τα παραστατικά, ενδεικτικά ωρολόγιο πρόγραμμα εργασίας, που αποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο διασφαλίζεται η επιστροφή των οδηγών στη βάση τους εντός τεσσάρων ή τριών εβδομάδων, και τα οποία είναι διαθέσιμα στις αρμόδιες αρχές σε περίπτωση ελέγχου.

Άρ. 9: Ο οδηγός που συνοδεύει όχημα που μεταφέρεται με πορθμείο ή σιδηρόδρομο, μπορεί να λαμβάνει εκτός από κανονική περίοδο ημερήσιας ανάπαυσης, ως ίσχυε, και μειωμένη περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης, εφόσον έχει στη διάθεσή του καμπίνα ύπνου, κλίνη ή κουκέτα.

Επιπρόσθετα, ο οδηγός μπορεί να λαμβάνει και την κανονική περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης, εφόσον το ταξίδι έχει προγραμματιστεί για 8 ή περισσότερες ώρες και έχει πρόσβαση σε καμπίνα ύπνου.

Άρ.12: Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και υπό την προϋπόθεση ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η οδική ασφάλεια θεσπίζεται παρέκκλιση από το μέγιστο χρόνο οδήγησης προκειμένου ο οδηγός να φτάσει στην έδρα της επιχείρησης ή τον τόπο κατοικίας του ως εξής: α) υπέρβαση έως μία ώρα προκειμένου να λάβει περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης (κανονική ή μειωμένη), ή β) υπέρβαση έως δύο ώρες εφόσον κάνει διάλειμμα 30 λεπτών χωρίς διακοπή αμέσως πριν από την πρόσθετη οδήγηση, προκειμένου να λάβει κανονική περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης. Ο οδηγός συμπληρώνει το λόγο παρέκκλισης χειρόγραφα στα φύλλα καταγραφής ή σε εκτυπωμένο αντίγραφο από τη συσκευή ελέγχου ή στο πρόγραμμα υπηρεσίας κατά την άφιξή του στον προορισμό ή στον κατάλληλο τόπο στάθμευσης. Οι παρεκκλίσεις αυτές θα πρέπει να αντισταθμίζονται με ισοδύναμη περίοδο ανάπαυσης που λαμβάνεται μαζί με οποιαδήποτε περίοδο ανάπαυσης έως το τέλος της τρίτης εβδομάδας που έπεται της εν λόγω εβδομάδας.

Β. Κανονισμός 165/2014

Άρ.22: Τίθενται ειδικότερες διατάξεις σχετικά με τη διαδικασία αντικατάστασης σφραγίδας ταχογράφου που αφαιρέθηκε ή παραβιάσθηκε.

Άρ.34 παρ. 5 iv): Προβλέπεται η εισαγωγή του σχετικού συμβόλου πέραν των περιπτώσεων του διαλείμματος και της ανάπαυσης, και κατά τη λήψη ετήσιας ή αναρρωτικής άδειας.

Άρ.34 παρ.5 v): Προστίθεται σύμβολο για πορθμείο/ σιδηρόδρομο, το οποίο θα πρέπει να επιλέγεται (επιπλέον του συμβόλου ανάπαυσης της περ. iv), σε κάθε περίπτωση που η ανάπαυση λαμβάνεται κατά τη μετακίνηση του οχήματος με πορθμείο / σιδηρόδρομο.

Άρ.34 παρ.6 στ) και παρ.7: Κάθε οδηγός οχήματος εξοπλισμένου με αναλογικό ή ψηφιακό ταχογράφο καταγράφει / εισάγει το σύμβολο της χώρας όπου αρχίζει και το σύμβολο της χώρας όπου περατώνεται ο ημερήσιος χρόνος εργασίας του.

Επιπλέον, μετά τις 2 Φεβρουαρίου 2022, καθίσταται υποχρεωτικό ο οδηγός να εισάγει το σύμβολο της χώρας και αφού περάσει τα σύνορα ενός κράτους μέλους κατά την έναρξη της πρώτης στάθμευσής του, στο πλησιέστερο δυνατό σημείο ακινητοποίησης στα σύνορα ή αμέσως μετά από αυτά. Όταν η διέλευση πραγματοποιείται με πορθμείο/ σιδηρόδρομο, ο οδηγός θα εισάγει το σύμβολο της χώρας στον λιμένα ή τον σταθμό άφιξης. Παρακαλούμε για την ενημέρωση και τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειές σας.»

Διαβάστε επίσης:

ΟΔΔΥ: Σκάφη με τιμές εκκίνησης από 300 ευρώ!

Ούτε ένα λεωφορείο δεν αγοράστηκε για 10 χρόνια!

Αποκάλυψη! Προσοχή με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Nissan Qashqai