Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Fleet Cars

Η Daimler Trucks στην αυτόνομη οδήγηση

  • newsautoteam

Η Daimler Trucks συγκεντρώνει την παγκόσμια εξειδίκευσή της και τις δραστηριότητές της στον τομέα των φορτηγών με αυτόνομη οδήγηση κάτω από την ομπρέλα του ομίλου αυτόνομης τεχνολογίας με την επωνυμία Autonomous Technology Group.

 

H Daimler Trucks ιδρύει τον όμιλο Autonomous Technology Group με τη μορφή ενός οργανισμού αυτόνομης οδήγησης με παγκόσμια εμβέλεια, ο οποίος από την 1η Ιουνίου 2019 συγκεντρώνει το σύνολο των εξειδικευμένων γνώσεων και δραστηριοτήτων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το κύριο έργο της νέας μονάδας αφορά στην ευρύτερη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση και την υλοποίησή της. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται η έρευνα και η τεχνολογική ανάπτυξη, καθώς και η ετοιμασία των απαιτούμενων υποδομών και δικτύων για τις αντίστοιχες λειτουργίες, έτσι ώστε η εταιρεία να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή υψηλού επιπέδου αυτόνομων φορτηγών.

Ο νέος όμιλος Autonomous Technology Group αποτελεί μέρος της παγκόσμιας προσπάθειας που καταβάλλει η Daimler Trucks, προκειμένου να φέρει τα υψηλού επιπέδου αυτόνομα φορτηγά στους δρόμους μέσα σε μία δεκαετία. Για να το επιτύχει αυτό, η Daimler Trucks ανακοίνωσε στην έκθεση Consumer Electronics Show (CES) 2019 στο Λας Βέγκας μια επένδυση που υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ. Στα επαγγελματικά φορτηγά, το επίπεδο 4 είναι το επόμενο λογικό βήμα, μετά το επίπεδο 2, για την αύξηση της ασφάλειας, καθώς και της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας.

Ο Martin Daum, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG με αρμοδιότητα τα φορτηγά και τα λεωφορεία, δήλωσε: «Είμαστε πρωτοπόροι στα αυτόνομα φορτηγά εδώ και χρόνια. Με τη δημιουργία του παγκόσμιου ομίλου Autonomous Technology Group προχωράμε στο επόμενο βήμα, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει η υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση για την Daimler Trucks, τον κλάδο, αλλά και την κοινωνία».

Από την 1η Ιουνίου, ο Peter Vaughan Schmidt, ο οποίος σήμερα είναι Επικεφαλής Στρατηγικής της Daimler Trucks, θα αναλάβει επικεφαλής αυτού του νέου, παγκόσμιου οργανισμού. Από τη θέση αυτή θα συνεχίσει να αναφέρεται απευθείας στον Martin Daum. Ο Peter Vaughan Schmidt διαθέτει 15ετή εμπειρία στον κλάδο, ενώ στην προηγούμενη θέση του ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της στρατηγικής της Daimler Trucks για τα αυτόνομα οχήματα. Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Στον όμιλο Autonomous Technology Group ενώνουμε τις δυνάμεις των ειδικών μας από όλο τον κόσμο και τις εκτενέστατες γνώσεις τους στα αυτόνομα φορτηγά. Στο πρώτο στάδιο θα εστιάσουμε στη χρήση των υψηλού επιπέδου αυτόνομων φορτηγών σε συγκεκριμένες περιοχές και μεταξύ προκαθορισμένων κόμβων στις ΗΠΑ».

Η ανάπτυξη λογισμικού για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση θα αποτελεί μία από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου Autonomous Technology Group. Μία άλλη δραστηριότητα θα είναι το λεγόμενο «vehicle project», η μελέτη του οχήματος: Από τη μία πλευρά, το «vehicle project» θα είναι υπεύθυνο για το λεγόμενο «εφεδρικό σύστημα πλαισίου» (chassis redundancy) ώστε τα συστήματα του οχήματος να αναλαμβάνουν το ρόλο του οδηγού κατά την οδήγηση, παρέχοντας την υψηλότερη δυνατή ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, το «vehicle project» θα φροντίσει για την ενσωμάτωση των αναγκαίων αισθητήρων για την αυτόνομη οδήγηση (κάμερα, οπτικό ραντάρ, ραντάρ), οι οποίοι, σε συνδυασμό με μια ακριβή χαρτογράφηση, διασφαλίζουν ότι το πλήρως αυτόνομο φορτηγό θα βρίσκει την πορεία του στον δρόμο. Η υποδομή και το δίκτυο για την επιχειρησιακή χρήση των φορτηγών αποτελούν ακόμη μία βασική δραστηριότητα του ομίλου Autonomous Technology Group και θα περιλαμβάνουν ένα κέντρο ελέγχου οχημάτων με πρόσθετους σταθμούς σε κόμβους logistics.

Η Daimler Trucks θα συνεχίσει να συνεργάζεται πολύ στενά με όλα τα τμήματα της Daimler στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, αναλαμβάνοντας από κοινού δράσεις και με την Mercedes-Benz Cars, προκειμένου να αξιοποιηθούν συνέργειες και στο τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, οι προδιαγραφές των φορτηγών απαιτούν ιδιαίτερες δραστηριότητες ανάπτυξης, λόγω της εντελώς διαφορετικής φύσης του συστήματος (αμάξωμα ενός όγκου έναντι αρθρωτού αμαξώματος) και της έμφασης στις μεταφορές αγαθών σε αυτοκινητοδρόμους έναντι της μεταφοράς επιβατών σε αστικό περιβάλλον.

Με το σύστημα Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) και το σύστημα Detroit Assurance 5.0 με Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), η Daimler Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία που τοποθετεί εξοπλισμό μερικώς αυτόνομης οδήγησης (SAE επιπέδου 2) σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Το νέο σύστημα μπορεί να φρενάρει, να επιταχύνει και να διευθύνει το όχημα αυτόνομα. Σε αντίθεση με τα συστήματα που λειτουργούν μόνο πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τα συστήματα Active Drive Assist / Detroit Assurance 5.0 παρέχουν στον οδηγό δυνατότητα μερικώς αυτόνομης οδήγησης σε όλο το φάσμα ταχυτήτων. Αυτό αποτελεί άλλη μια πρωτιά για φορτηγό μαζικής παραγωγής. Αυτό το επαναστατικό πακέτο πλευρικής και διαμήκους υποβοήθησης διαθέτει ένα σύστημα τελευταίας τεχνολογίας που συνδυάζει ραντάρ και κάμερα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr