Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Χάος με τα φορτηγά στους παράδρομους των εθνικών οδών

Ελλάδα 6:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χάος με τα φορτηγά στους παράδρομους των εθνικών οδών

Fleet Cars

Χάος με τα φορτηγά στους παράδρομους των εθνικών οδών

Fleet Cars

Εκβιασμοί από τα «αφεντικά» και υπερβάσεις στα ωράρια δημιουργούν εκρηκτικό μίγμα για την οδική ασφάλεια.

Advertisement
Advertisement

Το δράμα αλλά και τους εκβιασμούς που ζουν καθημερινά οι επαγγελματίες οδηγοί από τα αφεντικά τους είναι γνωστό στους κύκλους τους ωστόσο όπως αποδεικνύεται κάποιοι στο βωμό του κέρδους θέλουν να θυσιάσουν την οδική ασφάλεια όχι μόνο των υπαλλήλων τους αλλά και των υπολοίπων οδηγών που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr πέραν το θέμα της παράνομης κίνησης των φορτηγών στους παράδρομους των αυτοκινητοδρόμων η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς και με τα ωράρια των οδηγών και σε κάποιες περιπτώσεις ο οδηγός ξεκουράζεται ελάχιστα και είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα.

Advertisement
Advertisement

Όσον αφορά στα υπέρβαρα φορτηγά φαίνεται ότι η συνυπευθυνότητα οδηγών και εταιρειών με την επιβολή υψηλών προστίμων έχει περιορίσει το φαινόμενο.

Όπως καταγγέλλει στο Newsauto.gr επαγγελματίας οδηγός που εργάζεται για κάποια εταιρεία: «Αν κάποιος δεν ακολουθήσει τις εντολές του αφεντικού του τότε θα βρεθεί αντιμέτωπος με την ανεργία ενώ αν υπακούσει και κινηθεί υπερφορτωμένος και παράνομα στους παράδρομους του εθνικού οδικού δικτύου κινδυνεύει να χάσει την επαγγελματική άδεια οδήγησής του ή να προκαλέσει κάποιο σοβαρό τροχαίο ατύχημα

Ο επαγγελματίας οδηγός είναι εκτεθειμένος σε όποια απόφαση και αν λάβει και όπως τονίζει στο Newsauto.gr χαρακτηριστικά: «Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή στους επαγγελματίες οδηγούς είναι το εξής: Ο επαγγελματίας οδηγός εκφράζει την ανησυχία του να κινηθεί σε δρόμο που απαγορεύεται αλλά ο εργοδηγός ή το αφεντικό απαντά με το εξής: “Πήγαινε, δεν βλέπεις που πηγαίνουν και οι άλλοι (εννοεί αυτούς που έχουν 18 χρόνια στην τεχνική εταιρία ενώ ο συγκεκριμένος οδηγός μόλις ένα χρόνο. Αυτό με έναν τρόπο είναι και υπόμνηση (που γίνεται σε ανύποπτο χρόνο και επαναλαμβάνεται) πως «στο συρτάρι είναι καμία δεκαριά ονόματα που περιμένουν”…

Advertisement

Όταν επιμένεις και λες πως φοβάσαι γιατί ως επαγγελματίας η Τροχαία θα σου πάρει το επαγγελματικό δίπλωμα (γιατί κινείσαι σε δρόμο που επιτρέπεται για φορτηγά έως 3,5 τόνους και όχι για τετραξονικό 33 τόνους μικτό!) η απάντηση είναι σχεδόν, κλασσική: “Δεν θα σε σταματήσουν… ( υπονοώντας ότι είναι μιλημένοι). Βέβαια αν σε σταματήσουν για την πρώτη παράβαση, σίγουρα θα πληρώσεις μεγάλο τίμημα, δηλαδή επιπλέον παράβαση γιατί σε ολόκληρη τη χώρα τα αυτοκίνητα των τεχνικών εταιρειών είναι overload”»!

Υπό αυτό το καθεστώς εργάζονται πάρα πολλοί επαγγελματίες οδηγοί για το μεροκάματο και δυστυχώς οι ελλιπείς έλεγχοι της Τροχαίας ευνοούν όλες αυτές τις παραβατικές συμπεριφορές από πολλούς εργοδότες οι οποίοι κοιτούν να γλιτώσουν χρήματα και να μειώσουν τα δρομολόγια για να κερδίσουν μερικά ευρώ παραπάνω αδιαφορώντας για την οδική ασφάλεια όλων

Advertisement

Τα πρόστιμα

Με βάση τα όσα προβλέπονται στην νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκε σε Φ.Ε.Κ., πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία απαγορεύεται πλέον να κάνουν χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου των εθνικών οδών της χώρας.

Advertisement

Στις παραβάσεις που θα διαπιστώνονται από τα αρμόδια όργανα (Τροχαία ή και Μεικτά Κλιμάκια Ελέγχου), θα επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα κατά αναλογία της παραγράφου 1Α του άρθρου 4Α του νόμου 3446/2006 (Φ.Ε.Κ. 49/Α) και πιο συγκεκριμένα:

1.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη του οχήματος και

1.000 ευρώ στον οδηγό του οχήματος.

Από τις συγκεκριμένες απαγορεύσεις κυκλοφορίας εξαιρούνται τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, μηχανήματα έργων, φορτηγά και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων., ύστερα από χορήγηση σχετικής άδειας διέλευσης.

Η εν λόγω άδεια διέλευσης εκδίδεται όταν ο ιδιοκτήτης του οχήματος φυσικό ή νομικό πρόσωπο:

-είναι μόνιμος κάτοικος δήμου που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

-είναι δημότης δήμου που είναι όμορος του οδικού άξονα για τη διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τελών διοδίων.

-εκτελεί δημόσιο έργο σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

-εκτελεί ιδιωτικό έργο σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για τη διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

-έχει έδρα της επιχείρησης σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για τη διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

-εκτελεί αγροτο-κτηνοτροφικές δραστηριότητες σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για τη διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

Τέλος, εξαιρούνται ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία και φορτηγά, όταν πρόκειται για μεταφορά προϊόντων, δομικών υλικών ή οικοσκευών, μηχανημάτων, και κάθε είδους διανομή και τροφοδοσία, αλλά μόνο στο τμήμα του παράπλευρου παραλλαγμένου οδικού δικτύου που ορίζεται από τους δύο πλησιέστερους στη διεύθυνση αποστολής, κόμβους εισόδουεξόδου από τον οδικού άξονα για τη διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με παράβαση 7 στα 10 φορτηγά – Πρόστιμα 250.000 ευρώ!
Σαρακάκης: 9 στα 10 φορτηγά που εισάγονται είναι παλαιά και ρυπογόνα
11.000 σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά έως το 2025