Ταξιτζήδες επιτέλους ενταχθείτε στην κοινωνία μας
Mobility
Όταν οι απειλές και οι βρισιές γίνονται «εργαλεία» συνδικαλιστικής έκφρασης, τότε ο δημόσιος διάλογος κατρακυλά. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, αντί να συμβάλει με προτάσεις σε μια πρωτοβουλία που μπορεί να σώσει ζωές, επιλέγει την τοξικότητα, προσβάλλει θεσμούς και εκτροχιάζει την ουσία.
Η πρόταση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, για επιδότηση της χρήσης ταξί από πολίτες που έχουν καταναλώσει αλκοόλ τα Σαββατοκύριακα, είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι μια πρόταση που μπορεί να σώσει ζωές. Και όμως, αντιμετωπίζεται από τον γνωστό εκπρόσωπο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο, με όρους υστερίας και προσβολής.
Η κοινωνία ακούει τον πρόεδρο των ταξιτζήδων να μιλάει για «αρρωστημένα μυαλά» και «μεθυσμένους που ξερνάνε στα ταξί». Χρειάζεται να κάνουμε κάποιο σχόλιο σε αυτές τις χυδαιότητες του εκπροσώπου των ταξί;
Από την άλλη, αν μιλήσουμε στη γλώσσα σας κε Λυμπερόπουλε, από πότε το επάγγελμα του μεταφορέα είναι αποκλειστικά για «εκλεκτούς πελάτες»; Σας δώσανε μία άδεια να μεταφέρετε τον κόσμο, σε κάθε κατάσταση, με ασφάλεια και αξιοπρέπεια…
Το ταξί δεν είναι δημόσιας χρήσης μέσο μεταφοράς; Δεν είναι εργαλείο κοινωνικής συνοχής και ασφάλειας;
Η αλήθεια είναι σκληρή: ο κλάδος των ταξί χρειάζεται επειγόντως να κοινωνικοποιηθεί. Να αφήσει πίσω τη μόνιμη στάση άρνησης απέναντι σε κάθε πρωτοβουλία. Δεν μπορεί άλλο να στέκεται απέναντι στην κοινωνία, απέναντι στη λογική, απέναντι στο ίδιο το μέλλον του.
Ο ρόλος των ταξιτζήδων δεν είναι να κρίνουν ποιος «αξίζει» να μετακινηθεί. Είναι να μεταφέρουν τον κόσμο με σεβασμό και ασφάλεια. Είναι να συμβάλουν στην πρόληψη των τροχαίων. Να αποτελέσουν μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος.
Δεν είναι υποχρεωτικό να συμφωνούν με την κάθε κυβερνητική πολιτική. Αλλά είναι υποχρεωμένοι –απέναντι στην κοινωνία που τους δίνει το δικαίωμα να κυκλοφορούν με ειδική άδεια και να εργάζονται σε δημόσιο δρόμο– να συμμετέχουν με υπευθυνότητα. Όχι υβρίζοντας, προσβάλοντας, απειλώντας για μικροπολιτικά κολπάκια, τακτικές άλλων παλαιών δεκαετιών.
Όταν μια πρόταση έχει ως στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, την ασφάλεια όλων μας, τότε δεν χωράει το «όχι» από.. συνήθεια ή το προωθούν τις «πολυεθνικές για τα ταξί»!! .
Ήρθε η ώρα ο κλάδος των ταξί να ενταχθεί πραγματικά στην κοινωνία…
Θέμα | Τα ΟΧΙ των ταξιτζήδων (τα τελευταία 2 χρόνια) | |
2022 | Καύσιμα | Ζήτησαν επαγγελματικό καύσιμο και αυξήσεις κομίστρων. Απειλές για απεργίες. |
2023 | Φορολογικό νομοσχέδιο | 24ωρη απεργία και πορείες. Ζητούσαν απόσυρση νόμου. |
2024 (Ιούλ.) | Τροπολογία για τουριστικές μεταφορές | 24ωρη απεργία. Κατηγορία ότι διευκολύνεται η “παραταξί” δραστηριότητα. |
2024 (Νοέμ.) | Υποχρεωτική σήμανση POS | Άρνηση παραλαβής των αυτοκόλλητων. Ζητήθηκε αλλαγή διάστασης. |
2025 (Φεβ.) | Uber/Bolt, φορολογία, ηλεκτροκίνηση | 24ωρη απεργία. Αντιτάχθηκαν στην ηλεκτροκίνηση από το 2026, ζητώντας παράταση. |
2025 (Απρ.) | Νέος ΚΟΚ – Απαγόρευση σε λεωφορειολωρίδες | 24ωρη απεργία. Ζήτησαν εξαίρεση για τα ταξί. |
2025 (Μάιος) | Πάσο για μεθυσμένους επιβάτες | Απόρριψη πρότασης με έντονη ρητορική. Κατηγορία για “λαϊκισμό”. |