Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Πότε θα είναι έτοιμο το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 22:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πότε θα είναι έτοιμο το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση

Mobility

Πότε θα είναι έτοιμο το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση

Mobility

Η ηλεκτροκίνηση ψηλά στην ατζέντα της συνάντησης του Πρωθυπουργού με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Advertisement
Advertisement

Με την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας συναντήθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της τακτικής αποτίμησης του κυβερνητικού έργου και του προγραμματισμού μελλοντικών δράσεων.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί για τη στροφή προς την «πράσινη» και κυκλική οικονομία, για την αναμόρφωση της αγοράς ενέργειας προς όφελος των καταναλωτών και για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων που παρατηρούνται στη διαχείριση αποβλήτων και για κομβικά ζητήματα στην πολεοδομία και τη χωροταξία που υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής και παρεμποδίζουν την ανάπτυξη.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ηλεκτροκίνηση όπου ο Πρωθυπουργός θέλει μέσα στο πρώτο εξάμηνο να είναι έτοιμο το Εθνικό Σχέδιο όπως επίσης και τα φορολογικά κίνητρα για την διείσδυση της τεχνολογίας στη χώρα μας.

Η ηγεσία του Υπουργείου παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, μέρος του οποίου είναι το σχέδιο απολιγνιτοποίησης που προβλέπει απόσυρση των υφιστάμενων λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ έως το 2023 (πλην της Πτολεμαϊδας VI, μέχρι το 2028). Επίσης Στόχος είναι η αναβάθμιση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα της χώρας και προς την κατεύθυνση αυτή απλοποιείται η αδειοδότηση έργων ΑΠΕ.

Ειδική μνεία έγινε για τη στήριξη περιοχών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, όπως ο Μάτι. Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για την πυρόπληκτη ζώνη έχει ανατεθεί στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και θα παραδοθεί έως το τέλος Ιουλίου.

Advertisement

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, ο Υφυπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Γεράσιμος Θωμάς, ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρης Οικονόμου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας Πρωθυπουργού, Γρηγόρης Δημητριάδης, η Γενική γραμματέας Συντονισμού Οικονομικών και Αναπτυξιακών Πολιτικών, Βίκυ Λοΐζου, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Κωνσταντίνος Αραβώσης, ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος.

Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι: «Με μεγάλη χαρά υποδεχόμαστε την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για μία εφ όλης της ύλης συζήτηση, αξιολόγηση του σημαντικού έργου που έγινε ήδη το πρώτο επτάμηνο αλλά κι έναν προγραμματισμό για τις δράσεις για το 2020. Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στον τομέα της Ενέργειας, στην πολύ σημαντική πρόοδο η οποία έχει γίνει στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, την οποία παραλάβαμε περίπου στα όρια της χρεοκοπίας. Σήμερα, όμως, έχει δημιουργήσει μία σημαντική δυναμική που της επιτρέπει να είναι πρωταγωνίστρια στις σημαντικές εξελίξεις στη δρομολογημένη μετάβαση σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών.

Advertisement

Θέλω και πάλι να σταθώ στο πόσο μεγάλη σημασία αποδίδω στην κεντρική πολιτική απόφαση την οποία έχουμε πάρει: Να είμαστε πρωτοπόροι σε ευρωπαϊκό επίπεδο στην απολιγνιτοποίηση, ένα τολμηρό σχέδιο το οποίο έχουμε εξαγγείλει. Και το πόση σημασία αποδίδω στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου έτσι ώστε οι περιοχές οι οποίες θίγονται περισσότερο, ειδικά η Μακεδονία αλλά και ο Δήμος της Μεγαλόπολης, να γνωρίζουν ότι έχουν τη στήριξή μας. Ότι θα μοχλεύσουμε όχι απλά ευρωπαϊκούς, δημόσιους αλλά και σημαντικούς ιδιωτικούς πόρους, ώστε οι περιοχές αυτές να ατενίζουν το μέλλον με περισσότερη κι όχι με λιγότερη αισιοδοξία.

Να σταθώ επίσης ιδιαίτερα στη σημασία που αποδίδω στα σχέδια που αφορούν την ηλεκτροκίνηση, στα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας -ειδικά για την αναβάθμιση του κτηριακού μας αποθέματος, προγράμματα που έχουν αγκαλιαστεί από ένα μεγάλο ποσοστό της ελληνικής κοινωνίας.

Βέβαια θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και τις υπόλοιπες δράσεις του Υπουργείου. Στα ζητήματα χωροταξίας, όπου γίνεται πάρα πολύ σημαντική δουλειά ώστε να οργανώσουμε το όντως προβληματικό καθεστώς χρήσεων γης το οποίο κληρονομήσαμε. Σημαντική δουλειά γίνεται στον τομέα του περιβάλλοντος, στη δασική νομοθεσία και φυσικά στα απορρίμματα, όπου έχουμε θέσει φιλόδοξους στόχους -υπό την ηγεσία της Γενικής Γραμματείας- για το πώς θα αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα το οποίο δυστυχώς έρχεται από το παρελθόν.

Advertisement

Σημαντική πρόοδος επιτυγχάνεται, επίσης, στον τομέα της περιβαλλοντικής αδειοδότησης θα το συζητήσουμε και αυτό. Βέβαια πρέπει να υπενθυμίσω ότι σημαντικές ιδιωτικοποιήσεις στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της χώρας αφορούν το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μιλάμε για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, τον ΔΕΔΔΗΕ, τον ΑΔΜΗΕ, την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου Καβάλας, τα ΕΛΠΕ και φυσικά την περίπτωση της ΛΑΡΚΟ.

Οπότε, πολύ ευρύ το αντικείμενο της σημερινής μας συζήτησης. Προσβλέπω / Προβλέπω να συνεχίσουμε και να εντατικοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τους ρυθμούς μας, σε συνέχεια της πολύ καλής δουλειάς που έχει γίνει το πρώτο επτάμηνο».

Κυριότερες δράσεις για το 2020

● Συνεχίζοντας τη συμβολή στην πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική της χώρας, θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή πλωτού τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, θα ολοκληρωθεί ο αγωγός TAP
● Περαιτέρω ιδιωτικοποίηση μέσα στο 2020 του ΑΔΜΗΕ
● Ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ σε ποσοστό 49%, με ισχυρά δικαιώματα μειοψηφίας για την προσέλκυση στρατηγικών επενδυτών
● Προχωρά η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ. Έως τις 21 Φεβρουαρίου ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος για το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών και μέχρι τις 6 Μαρτίου η αντίστοιχη διαδικασία για το 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας
● Θα προχωρήσουν διαρθρωτικές παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας με εφαρμογή του Μοντέλου Στόχου (Target Model).
● Εκσυγχρονισμός και απλοποίηση του πλαισίου για την περιβαλλοντική αδειοδότηση
● Εκσυγχρονισμός και απλοποίηση του πλαισίου για την αδειοδότηση των ΑΠΕ. Οι προτάσεις βασίζονται στην κατάργηση της υποχρέωσης λήψης άδειας παραγωγής, η οποία θα επιφέρει μείωση των σταδίων της αδειοδοτικής διαδικασίας από 29 σε 13
● Εκσυγχρονισμός του πλαισίου για τον χωροταξικό σχεδιασμό. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύνδεση κατηγοριών χρήσεων γης με τους κωδικούς οικονομικής δραστηριότητας και την κωδικοποίηση της χωροταξικής νομοθεσίας
● Εκσυγχρονισμός του πλαισίου για τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Θα θεσμοθετηθούν η Ψηφιακή Τράπεζα Γης και η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου, ενώ θα κωδικοποιηθεί η σχετική νομοθεσία
● Ανάληψη πρωτοβουλίας από την κυβέρνηση για την προώθηση μιας σειράς αστικών αναπλάσεων.
● Ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, με νομοθετικές ρυθμίσεις για την επιτάχυνση του έργου και μερική κύρωση των δασικών χαρτών της χώρας
● Προχωρά το σχέδιο για τη δίκαιη μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών της χώρας, με κατάρτιση του σχεδίου για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης, ενώ αποσύρονται οι λιγνιτικές μονάδες Αμύνταιο Ι-ΙΙ. Η Ελλάδα θα διεκδικήσει σημαντικά κεφάλαια από τον Μηχανισμό Δίκαιης Μετάβασης της ΕΕ για να διασφαλίσει τη δίκαιη μετάβαση των περιοχών που σήμερα βασίζονται οικονομικά στον λιγνίτη
● Υιοθέτηση αρχών της κυκλικής οικονομίας στην αγορά και τη δημόσια διοίκηση. Κύριο εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι η ενσωμάτωση Οδηγιών για την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης καθώς και άλλων Οδηγιών για απόβλητα. Επίσης θα καταρτιστεί Εθνικά Σχέδιο για τις Πράσινες Δημόσιες Συμβάσεις
● Προσπάθεια για την γρήγορη συμβασιοποίηση και απορρόφηση των 245 εκατ. ευρώ που έχουν εγγραφεί στο ΕΣΠΑ σε σχέση με την πυροπροστασία και τις αναδασώσεις, για τις οποίες επί 4 χρόνια ήταν μηδενική.
● Προώθηση ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα – που αποτελεί στρατηγική επιδίωξη της κυβέρνησης – μέσω εκσυγχρονισμού του πλαισίου σχετικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων για ίδρυση λειτουργία Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης (Ν.4643/2019). Το πρώτο εξάμηνο του 2020 θα συνταχθεί το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση. Θα θεσπιστεί επίσης πλαίσιο για τη ρύθμιση της αγοράς και θα καθοριστούν φορολογικά κίνητρα για τη διείσδυση της τεχνολογίας στη χώρα μας.

Διαβάστε επίσης:

«Πράσινες», «κόκκινες» ή «μαύρες» πινακίδες σε όλα τα οχήματα!

Crash-Test της Tesla με τα… μυρμήγκια!

Πτώση-ρεκόρ 36% σημείωσαν οι πωλήσεις diesel ΙΧ στη Βρετανία