Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Ποια χώρα επαναφέρει πινακίδες, ασφάλεια και ποινές στα ποδήλατα;

Ελλάδα 11:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια χώρα επαναφέρει πινακίδες, ασφάλεια και ποινές στα ποδήλατα;

Mobility

Ποια χώρα επαναφέρει πινακίδες, ασφάλεια και ποινές στα ποδήλατα;

Mobility

Τα ποδήλατα θα κινούνται ισότιμα με όλα τα ΜΜΜ τονίζει ξεκάθαρα ο νέος ΚΟΚ της χώρας που προβλέπει ξεκάθαρα πρόστιμα και πόντους ποινής στους ποδηλάτες, όπως στους οδηγούς…

Advertisement
Advertisement

Η ραγδαία αύξηση που καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών και απλών ποδηλάτων έχει προβληματίσει αρκετά κυβερνητικά στελέχη στα κράτη μέλη της ΕΕ, τα οποία εξετάζουν μέτρα για την ασφαλή κίνησή τους.

Ωστόσο, η Βρετανία για ακόμη μία φορά πρωτοπορεί και σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail είναι πολύ πιθανό να θεσπιστούν όρια ταχύτητας για τα ποδήλατα, ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να προμηθευτούν πινακίδες κυκλοφορίας αλλά και να τα ασφαλίσουν!

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, υπάρχει μια αυξανόμενη πεποίθηση μεταξύ των υπουργών ότι οι αναβάτες πρέπει να τηρούν τους ίδιους περιορισμούς ταχύτητας και άλλους οδικούς κανόνες με τους αυτοκινητιστές εν μέσω της έκρηξης της ποδηλασίας.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις πιο αργές ζώνες 20 μίλια/ώρα (32 χλμ./ώρα), οι οποίες επεκτείνονται σε κατοικημένες περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα.

Σύμφωνα μάλιστα με άρθρο της Daily Mail, σύντομα θα έρθουν νέες αλλαγές στον ΚΟΚ της χώρας, που θα προβλέπουν ξεκάθαρα πρόστιμα και πόντους ποινής στους ποδηλάτες που δεν σέβονται τα όρια ταχύτητας ή υποπίπτουν σε μια σειρά από άλλες παραβάσεις, όπως είναι αυτή του κόκκινου φαναριού.

Advertisement

Και για να το καταφέρει αυτό, η κυβέρνηση θα επαναφέρει το μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης πινακίδας κυκλοφορίας για τα ποδήλατα, ενώ θα πρέπει όλοι οι ποδηλάτες να πληρώνουν και ασφάλεια, στην περίπτωση που για παράδειγμα υπάρξει τραυματισμός με πεζό.

Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει μια «τρύπα» στο νομικό σύστημα της Μεγάλης Βρετανίας, αφού με βάση τη σημερινή νομοθεσία, εάν ένας πεζός χάσει τη ζωή του σε ατύχημα με ποδήλατο, τότε η ποινή φυλάκισης για τον ποδηλάτη εφόσον φταίει είναι μόνο 2 χρόνια.

Advertisement

Επιπλέον αυτού, στόχος των αρχών της Μεγάλης Βρετανίας είναι να συνετίσουν και τους ποδηλάτες εκείνους που πιστεύουν ότι είναι απρόσβλητοι από το νόμο και περνούν με κόκκινο τα φανάρια, κινούνται σε δρόμους που δεν επιτρέπεται ή αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα από το κανονικό.

Ως μέρος μιας προγραμματισμένης αναθεώρησης, θέλουν επίσης να εξεταστεί το ενδεχόμενο υποχρεωτικής ασφάλισης, επιτρέποντας σε κάθε πεζό που τραυματίζεται σοβαρά από απερίσκεπτους αναβάτες να εξασφαλίσει αποζημίωση.

Οι πεζοί που τραυματίζονται από αυτοκίνητα μπορούν να υποβάλουν σημαντικές αξιώσεις που καταβάλλονται από την ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό για τα θύματα των απερίσκεπτων ποδηλατών και οι αναβάτες δεν μπορούν να μηνυθούν εάν δεν διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία.

Advertisement

Πάντως στο στόχαστρο του νέου ΚΟΚ της Βρετανίας θα εισέλθει και μειοψηφία επιθετικών αναβατών που μπορεί να προκαλέσουν ένα νέο αδίκημα θανάτου που προέρχεται από  επικίνδυνη ποδηλασία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών Grand Shapps στην Daily Mail.

Οι αλλαγές, που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση τον Ιανουάριο, σημαίνουν ότι οι ποδηλάτες έχουν προτεραιότητα έναντι των αυτοκινητιστών και ενθαρρύνονται ακόμη και να οδηγούν στη μέση του δρόμου σε ορισμένες περιοχές!

Ο κ. Shapps είπε στη Mail: «Οι ποδηλάτες δεν παραβιάζουν το νόμο όταν κινούνται με υπερβολική ταχύτητα, και αυτό δεν είναι σωστό, γι’ αυτό προτείνω οπωσδήποτε την επέκταση των περιορισμών ορίου ταχύτητας στους ποδηλάτες. Δεν θέλω να εμποδίσω τους ανθρώπους να ανέβουν στο ποδήλατό τους, καθώς είναι ένας υπέροχος τρόπος να κινείσαι και έχουμε δει μια μεγάλη έκρηξη στην πώληση και χρήση ποδηλάτων κατά τη διάρκεια του Covid και έκτοτε. Αλλά δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο οι ποδηλάτες θα πρέπει να παραβιάζουν τους νόμους και να μπορούν να το ξεφύγουν».

Μια έκθεση του περασμένου έτους από το Κοινοβουλευτικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών διαπίστωσε ότι ένα στα 100 ατυχήματα στα οποία σκοτώθηκε ένας πεζός προκλήθηκε από αναβάτη ποδηλάτου, σε σύγκριση με 65 για τα οποία ήταν υπεύθυνος ένας οδηγός αυτοκινήτου.

Η έκθεση αναφέρει λεπτομερώς 470 περιστατικά το 2019 εκ των οποίων επτά θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το έτος αποδόθηκαν σε ποδηλάτες και 721 άτομα σκοτώθηκαν από οδηγούς αυτοκινήτων.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Προσοχή με τα φθηνά ηλεκτρικά ποδήλατα!
Ηλεκτρικά ποδήλατα: Νέος κανονισμός της ΕΕ για ασφαλείς μπαταρίες!
Η Κομισιόν στηρίζει τα ηλεκτρικά ποδήλατα…