Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

«Καταιγίδα» προστίμων από τις νέες κάμερες στους δρόμους – Που έχουν τοποθετηθεί;

Ελλάδα 16:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(151) "«Καταιγίδα» προστίμων από τις νέες κάμερες στους δρόμους – Που έχουν τοποθετηθεί;"
    

«Καταιγίδα» προστίμων από τις νέες κάμερες στους δρόμους – Που έχουν τοποθετηθεί;

Mobility

Στους δρόμους της Αττικής, μια νέα «σιωπηλή» απειλή για τους παραβάτες του ΚΟΚ έχει αρχίσει να καταγράφει ασταμάτητα. Οι νέες ψηφιακές κάμερες δεν συγχωρούν, δεν κάνουν τα στραβά μάτια και δεν έχουν… ωράριο.

Advertisement
Advertisement

Κάθε παραβίαση φωτεινού σηματοδότη, υπέρβαση ταχύτητας ή κίνηση σε λεωφορειολωρίδα καταγράφεται και μετατρέπεται σε πρόστιμο που φτάνει ηλεκτρονικά στον παραβάτη, συνοδευόμενο από ποινές που μπορούν να αφαιρέσουν πινακίδες, δίπλωμα και μέχρι και να προσθέσουν βαρύτατους πόντους στο point system. Η «βροχή» των κλήσεων έχει ήδη ξεκινήσει – και η ανοχή τελείωσε.

Το πρώτο «έξυπνο» φανάρι στην Αθήνα, στη διασταύρωση Ποσειδώνος και Καλαμακίου στον Άλιμο, μπήκε ήδη σε πιλοτική λειτουργία και ξεκίνησε να βεβαιώνει ψηφιακά παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη. Πρόκειται για το εναρκτήριο βήμα ενός εκτεταμένου προγράμματος που αλλάζει τον τρόπο ελέγχου της κυκλοφορίας και επιβολής προστίμων, με ψηφιακή ειδοποίηση του οδηγού και ενσωμάτωση των παραβάσεων στο μητρώο πόντων.

Παράλληλα με τον Άλιμο, ξεκινά πιλοτικό κύμα εγκαταστάσεων σε οκτώ περιοχές της Αττικής και σε δέκα γραμμές λεωφορείων. Στόχος είναι η αυτόματη καταγραφή παραβιάσεων όπως ερυθρός σηματοδότης, υπέρβαση ταχύτητας, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες, χρήση κινητού, καθώς και παραβάσεις σε διαβάσεις πεζών, με άμεση αποστολή ειδοποίησης στον παραβάτη μέσω SMS και θυρίδας gov.gr. Οι πιλοτικές τοποθετήσεις αφορούν τους δήμους Αθηναίων, Αγίας Παρασκευής, Ραφήνας–Πικερμίου, Βάρης–Βούλας–Βουλιαγμένης, Ελληνικού–Αργυρούπολης, Φιλοθέης–Ψυχικού, Αλίμου και Καλλιθέας.

Advertisement
Advertisement

Ήδη έχουν προσδιοριστεί κρίσιμες διασταυρώσεις με ιστορικό παραβάσεων και ατυχημάτων.
Κάμερες τοποθετούνται λοιπόν:
Στον Δήμο Αθηναίων περιλαμβάνονται οι κόμβοι Κηφισού–Δυρραχίου, Αλεξάνδρας–Πατησίων, Κατεχάκη–Γ. Παπανδρέου, καθώς και ο κεντρικός κόμβος Βασ. Σοφίας–Βασ. Αμαλίας–Πανεπιστημίου. Στο Μοσχάτο–Ταύρο τοποθετήσεις γίνονται στις Πειραιώς–Χαμοστέρνας και Πειραιώς–Χρ. Σμύρνης, ενώ στον Πειραιά οι κόμβοι Ηρώων Πολυτεχνείου με Σαχτούρη, Χαρ. Τρικούπη και 2ας Μεραρχίας, αλλά και οι άξονες Θηβών–Ρετσίνα–Παλαμηδίου εντάσσονται στο δίκτυο. Στο Περιστέρι προβλέπεται η Κηφισού–Κωνσταντινουπόλεως, στο Χαϊδάρι ο κόμβος Λεωφ. Αθηνών–Γ. Παπανδρέου/Κύπρου, ενώ στον Άλιμο, πέρα από το «πρώτο» φανάρι, μπαίνουν κάμερες και στις Αμφιθέας–Αγ. Βαρβάρας και Ταξιαρχών–Καλαμακίου.

Αντίστοιχες παρεμβάσεις προχωρούν σε Καλλιθέα (Θησέως/Ελ. Βενιζέλου με Καλυψούς, με Συντ. Δαβάκη, με Ποσειδώνος, καθώς και Χαροκόπου–Δοϊράνης), στον Άγιο Δημήτριο (Αλ. Παπαναστασίου στο ύψος Σοφ. Βενιζέλου), στο Παπάγου–Χολαργός (Κατεχάκη–Πίνδου), ενώ σε Ασπρόπυργο και Μεγαρέων οι συσκευές τοποθετούνται σε κομβικά σημεία των Λ. ΝΑΤΟ, Μεγαρίδος, Γκορυτσάς και της Π.Ε.Ο. Αθηνών–Κορίνθου προς/από Πάχη. Το δίκτυο επεκτείνεται σταδιακά σε κύριους άξονες της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, με στόχο την ενοποίηση του ελέγχου και την ταχύτερη εκκαθάριση των κλήσεων.

Το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για 388 νέες κάμερες σε 100 οδικούς άξονες «κουμπώνει» με το κυβερνητικό πρόγραμμα για ενοποιημένο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, ώστε οι κλήσεις να εκδίδονται και να εξοφλούνται ηλεκτρονικά, καταργώντας τις χάρτινες βεβαιώσεις. Η πλήρης ανάπτυξη προβλέπει πάνω από 2.000 κάμερες στα αστικά δίκτυα της χώρας, με την ΕΛ.ΑΣ. να υποδεικνύει τα σημεία βάσει επικινδυνότητας. Η πρώτη φάση στην Αττική εξελίσσεται ήδη και θα ακολουθήσει κλιμακωτή επέκταση.

Advertisement

Στο πεδίο, το αποτέλεσμα είναι ήδη απτό: στον Άλιμο οι παραβάσεις καταγράφονται καθημερινά και οι κλήσεις αποστέλλονται ψηφιακά, στέλνοντας σαφές μήνυμα συμμόρφωσης. Καθώς το δίκτυο «ανάβει» σε όλο και περισσότερες διασταυρώσεις, η επιτήρηση παύει να είναι αποσπασματική και μετατρέπεται σε ένα συνεκτικό, διαφανές και άμεσα εκτελεστό σύστημα που στοχεύει σε λιγότερες παραβιάσεις και περισσότερη ασφάλεια για όλους.

Σε ποιες περιοχές έχουν μπει η θα μπουν το επόμενο διάστημα: Άλιμος (Ποσειδώνος–Καλαμακίου και επιπλέον σημεία), κεντρικοί κόμβοι στον Δήμο Αθηναίων (Κηφισός–Δυρραχίου, Αλεξάνδρας–Πατησίων, κ.ά.), Πειραιάς (Ηρώων Πολυτεχνείου σε πολλαπλές διασταυρώσεις, Θηβών–Ρετσίνα), Μοσχάτο–Ταύρος (Πειραιώς σε δύο σημεία και Π. Ράλλη–Αγ. Άννης), Περιστέρι (Κηφισού–Κωνσταντινουπόλεως), Χαϊδάρι (Λ. Αθηνών–Γ. Παπανδρέου/Κύπρου), Καλλιθέα (Θησέως/Ελ. Βενιζέλου σε τρία σημεία και σύνδεση με Ποσειδώνος), καθώς και σε Ασπρόπυργο και Μεγαρέων σε καίριους κόμβους του τοπικού δικτύου.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Αντίδραση σε όλα – Ακόμα και στα τρόλεϊ…

Κύριε Λαζόπουλε, δεν βόσκουν Ferrari στην Ελλάδα, βόσκει όμως πολύς λαϊκισμός

Επιστρέφει ο Τσίπρας που τα διάλυσε όλα


Advertisement