Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

«Ειρωνεία» οι επιδοτήσεις με εισοδηματικά κριτήρια

Ελλάδα 12:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Ειρωνεία» οι επιδοτήσεις με εισοδηματικά κριτήρια

Mobility

«Ειρωνεία» οι επιδοτήσεις με εισοδηματικά κριτήρια

Mobility

Σχετική ανακοίνωσε έβγαλε και Συνδέσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με αφορμή τις προτάσεις για τον τρίτο κύκλο του προγράμματος.

Advertisement
Advertisement

Σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται και η παράταση του δεύτερου προγράμματος επιδοτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων κλπ.

Και αυτό την ώρα που οι αρχικά προβλεπόμενοι πόροι έχουν εξαντληθεί λόγω αυξημένης ζήτησης, με το επιτελείο του Υπουργείου Μεταφορών να ψάχνει απεγνωσμένα χρήματα να καλύψει τις νέες αιτήσεις.

Η πλατφόρμα όμως σήμερα δε δέχεται αιτήσεις, μέχρι την εξεύρεση νέων πόρων, με τους επισκέπτες της να παίρνουν το παρακάτω μήνυμα.

Advertisement
Advertisement

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, φυσικά και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν σχεδόν μηδενιστεί.

Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι για ένα βιώσιμο τρίτο πρόγραμμα, το οποίο θα λειτουργεί και ομαλά, είναι αρκετές. Από τη μείωση του Φ.Π.Α. (κάτι που φυσικά δε γίνεται για λόγους εμπορικής ισότητας της αγοράς) μέχρι και να ορισθούν εισοδηματικά κριτήρια.

Αναμφίβολα όμως το να επιλέξεις το ποιο πόσο επιδότησης θα δώσεις, με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια είναι -αν μη τι άλλο- ειρωνικό, όταν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα που η μέση τιμή τους ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ, όπως είναι τα ηλεκτρικά…

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και ο Συνδέσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ):

Advertisement

“Με μεγάλο αριθμό πελατών να μη γίνονται δεκτοί για την επιδότηση των  8.000 ευρώ στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», ελλείψει πόρων, ανακοινώθηκε ότι εξετάζεται περαιτέρω αύξηση του οικονομικού κινήτρου στον υπό σχεδίαση 3ο κύκλο.

Έναντι αυτού σημειώνονται τα εξής:

Advertisement

•       Οι ανακοινώσεις δεν είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με το ΣΕΑΑ.

•       Ο ΣΕΑΑ επιχειρηματολογεί καιρό τώρα πως πρέπει να μειωθεί το ποσό της επιδότησης, ώστε να το απολαμβάνουν κατά το δυνατό περισσότεροι.

•       Τα παράπονα των πελατών στις εκθέσεις, καθώς η πλατφόρμα δεν δέχεται τα αιτήματα τους, δεν είναι πλέον διαχειρίσιμα.

Advertisement

•       Οι επιδοτήσεις στην ΕΕ έχουν μειωθεί και σε πολλές περιπτώσεις καταργηθεί.

•       Με ένα ποσό όπως το αρχικό των 5.000 ευρώ, η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στις επιδοτήσεις.

•       Η διακριτική μεταχείριση υπέρ λιγότερων επιδοτούμενων προκαλεί έναν ανυπέρβλητο διαχειριστικό εφιάλτη για τις εμπορίες και τους πελάτες, με αποτέλεσμα όλοι να αποθαρρύνονται.

•       Η τυχόν συσχέτιση του κινήτρου με τα εισοδήματα δεν πρέπει να επιβραβεύσει τη φοροδιαφυγή. Πρέπει να συμβεί το αντίθετο, όπως συνέβη με σειρά μέτρων στη διάρκεια του COVID19.”