Είναι η Ελλάδα φορολογικά υποανάπτυκτη;
Mobility
Στην Ελλάδα του 2025 το αυτοκίνητο εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται από το Κράτος ως είδος πολυτελείας και όχι ως προϊόν που συνδέεται με την ελευθερία, την κινητικότητα και την καινοτομία.
Το ειδικό τέλος ταξινόμησης, ένας φόρος με σαφή χαρακτήρα αναχρονισμού, συνεχίζει να βαραίνει δυσανάλογα την αγορά αυτοκινήτου. Η επιβάρυνση αυτή φανερώνει μια φορολογική φιλοσοφία που συναντά κανείς σε χώρες υποανάπτυκτες φορολογικά και σε κράτη που δεν μπορούν να κινηθούν με τη ψηφιακή διακυβέρνηση και τις ανοικτές αγορές, κάτι που πλέον -εδώ και 5 χρόνια- δε συμβαίνει με την οικονομία της Ελλάδας.
WHAT CAR
Η λογική πίσω από το ειδικό τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ) δεν αντέχει σε καμία σοβαρή ανάλυση. Πρόκειται για έναν ιδεοληπτικό φόρο που δεν εφαρμόζεται σε ώριμες, προηγμένες οικονομίες, διότι δεν εξυπηρετεί ούτε τα δημόσια έσοδα ούτε την πραγματική ανανέωση του στόλου. Αντιθέτως, κρατά την αγορά καθηλωμένη και αποθαρρύνει αυτούς που θέλουν να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητό τους.
Το ΕΤΤ από την άλλη, ακυρώνει κάθε σκέψη αγοράς ενός ακριβού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αφού αυξάνει την τελική τους ακόμα και στο 1/3 της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια το Ελληνικό κράτος, με την πώληση ενός αυτοκινήτου μεγάλης αξίας, βγάζει πολλά περισσότερα από την ίδια την εταιρεία, που εξέλιξε, ανάπτυξε και κατασκεύασε το αυτοκίνητο.
Τελικός χαμένος; Φυσικά το ίδιο το Ελληνικό κράτος γιατί, ας μην κρυβόμαστε, εκείνος που θέλει να αποκτήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο αξίας +100.000 ευρώ, θα το κάνει, απλώς θα φροντίσει να το αγοράσει στο εξωτερικό. Και θα κυκλοφορεί με ευρωπαϊκές πινακίδες στους ελληνικούς δρόμους, με το κράτος να μην εισπράττει ούτε ένα ευρώ, ούτε από την αγορά, ούτε από την καθημερινή χρήση του οχήματος.
Έτσι η ελληνική οικονομία στερείται έσοδα που θα μπορούσε να έχει μέσω του ΦΠΑ, και συνολικά της φορολόγησης χρήσης, ενώ την ίδια στιγμή διαιωνίζεται ένας γηρασμένος στόλος αυτοκινήτων που πλήττει την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον. Η κατάργηση του ειδικού τέλους ταξινόμησης δεν θα ήταν μόνο μια κίνηση εκσυγχρονισμού της φορολογίας, αλλά και μια ουσιαστική πολιτική υπέρ της ανανέωσης του στόλου και της αύξησης των πωλήσεων.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να παραμένει αγκυλωμένη σε λογικές του χθες. Το αυτοκίνητο δεν είναι πια πολυτέλεια, αλλά αναπόσπαστο στοιχείο μιας σύγχρονης οικονομίας που θέλει να είναι εξωστρεφής και ανταγωνιστική. Ο χρόνος για το τέλος αυτού του φόρου είναι τώρα. Κατάργηση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, για μια αγορά πιο υγιή, για έναν στόλο πιο ασφαλή, για ένα κράτος που θα εισπράττει από πραγματική οικονομική δραστηριότητα και όχι από φόρους-φαντάσματα.
Είναι λοιπόν η Ελλάδα φορολογικά υποανάπτυκτη; Ας μας το απαντήσουν αυτό οι ιθύνοντες του Υπουργείου Οικονομικών!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Έτρεχε με 208 χλμ./ώρα στην Αθηνών-Λαμίας και συνελήφθη
Video: Ο θαυμασμός του Αστυνομικού και το με το ζόρι σκάνδαλο λόγω Ferrari