Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Scooters 125 cc

Mobility

Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας με… hi tech κάμερες!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Στο σχέδιο προβλέπεται όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα σε όλες τις κεντρικές αστικές περιοχές και δημιουργία υποδομών και κυκλοφορία ποδηλάτων.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκκίνησε τη δεύτερη φάση της ευρείας και ανοιχτής Διαβούλευσης με δημόσιους φορείς και μη που εμπλέκονται στην οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο διαμόρφωσης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας περιλαμβάνει αποτελεσματικές στοχευμένες και οριζόντιες πολιτικές, που στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα και λύνουν θέματα συντονισμού και επίτευξης συγκεκριμένων στόχων ανά διακριτούς τομείς πολιτικής. Αποτυπώνονται σε δράσεις, προϋπολογισμό, χρονοδιάγραμμα και ποσοτικούς στόχους για τη μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2030, εναρμονισμένο με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας και το Σχέδιο Δράσης των Ηνωμένων Εθνών για τη 2η δεκαετία οδικής ασφάλειας.

Ειδικότερα στο Σχέδιο προβλέπεται όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα σε όλες τις κεντρικές αστικές περιοχές, δημιουργία κυκλικών κόμβων, επανασχεδιασμός διασταυρώσεων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων, αναβάθμιση οδοστρωμάτων, όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία, αναβάθμιση διαβάσεων πεζών και δημιουργία υποδομών και κυκλοφορία ποδηλάτων.

Παράλληλα κάθε 6 μήνες θα πραγματοποιείται απολογισμός του έργου των αρμόδιων Αρχών Υλοποίησης και δράσεων στην κυβερνητική επιτροπή μέσω αναφορών με αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο των δράσεων και μέτρων.

Επίσης προβλέπεται νέο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων το οποίο θα αξιοποιεί όλες τις νέες τεχνολογικές εφαρμογές τόσο για την ταχεία βεβαίωση των παραβάσεων (προηγμένες κάμερες και υπολογιστικά συστήματα) όσο και για την ταχεία διεκπεραίωση τους (online είσπραξη προστίμων που έχει αποκαλύψει το Newsauto.gr) συμπεριλαμβανομένης και της άμεσης ενημέρωσης των οδηγών.

Την ίδια στιγμή προβλέπεται η ταχεία εισαγωγή όλων των νέων τεχνολογιών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας σε όλα τα νέα οχήματα με τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις και οικονομικά κίνητρα με έμφαση στην παρακολούθηση και έγκαιρη συμμόρφωση με όλους τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τα νέα χαρακτηριστικά ασφάλειας των νέων οχημάτων, την υποχρεωτική εισαγωγή όλων των νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με ειδική εκπαίδευση όλων των οδηγών σε αυτά τα συστήματα και τέλος την προώθηση των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού τόσο στα καινούρια όσο και στα παλιά οχήματα (με μετασκευή).

Παράλληλα θα ετοιμαστούν έγκαιρα νέοι κανονισμοί για την κυκλοφορία των συνδεδεμένων και αυτόματων οχημάτων!

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αναπτύσσεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με επικεφαλής τον καθηγητή κ. Γιώργο Γιαννή και ενσωματώνει τα διεθνή πρότυπα, καθώς και λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας.

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου συγκροτήθηκε αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, με πρόεδρο τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, στην οποία συμμετέχουν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στυλιανός Πέτσας, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κ. Ασημίνα Γκάγκα, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέτα Μακρή και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Θεόδωρος Λιβάνιος.

Ο Πρόεδρος της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: “Η μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και η βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας της χώρας αποτελεί βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή. Επιδιώκουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των ποδηλατών και όλων των οχημάτων”.

Η Διαβούλευση υποστηρίζεται από ειδικό διαδραστικό δικτυακό τόπο (www.nrso.ntua.gr/nrss2030) στον οποίο οποιοσδήποτε πολίτης ή φορέας (Δημόσιες Αρχές, Αυτοδιοίκηση, Δημόσιοι και Ιδιωτικοί Οργανισμοί και Επιχειρήσεις, Επαγγελματίες, Επιστήμονες, Σύλλογοι, ΜΚΟ) μπορεί να ενημερώνεται και να υποβάλει παρατηρήσεις, σχόλια και προτάσεις για το τελικό προσχέδιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030.

Η διαδικασία της δεύτερης φάσης της Ανοικτής Διαβούλευσης αρχίζει με την ανάρτηση της παρούσας πρόσκλησης και προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 10 Ιουνίου 2022.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλλάζουν οι δρόμοι της Ευρώπης – Προτεραιότητα στο ποδήλατο – Η Ελλάδα;
ΕΕ: Ποια ελληνική πόλη διακρίθηκε στην οδική ασφάλεια;
Ενισχύεται η οδική ασφάλεια στην Εθνική Οδό «Σπάρτη – Γύθειο»

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto