Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Αλλάζουν όλα στον Κηφισό

Ελλάδα 15:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αλλάζουν όλα στον Κηφισό

Mobility

Σχέδιο-ανάσα με νέα έργα και παρακάμψεις για να «ξεκολλήσει» ο δρόμος των χιλιάδων μποτιλιαρισμένων…

Advertisement
Advertisement

Η λεωφόρος Κηφισού, η πιο πολύπαθη αρτηρία του λεκανοπεδίου Αττικής, μπαίνει επιτέλους στο μικροσκόπιο των τεχνικών υπηρεσιών και σχεδιαστών του Υπουργείου Υποδομών. Με στόχο να αντιμετωπιστεί μία από τις σοβαρότερες εστίες κυκλοφοριακής συμφόρησης στη χώρα – ειδικά στο καθοδικό ρεύμα από Μεταμόρφωση έως Ρέντη – το υπουργείο προχωρά σε σειρά κρίσιμων παρεμβάσεων.

Σήμερα, χιλιάδες οδηγοί καθημερινά χάνουν πολύτιμες ώρες κολλημένοι στην κάθοδο του Κηφισού, ειδικά στο σημείο εισόδου από την Αττική Οδό, στη Μεταμόρφωση. Οι ουρές φτάνουν ακόμη και τα 3 χιλιόμετρα, με κυκλοφοριακή ασφυξία που συχνά ξεκινά από τη Νέα Κηφισιά και φτάνει μέχρι το Αιγάλεω. Μοναδική διέξοδος η προσθήκη εναλλακτικών αξόνων, καθώς το καθοδικό ρεύμα παραμένει εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένο στις μόλις δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Πλέον, εξετάζονται τεχνικές λύσεις στην είσοδο του Κηφισού από την Αττική Οδό, ώστε να αναδιαμορφωθεί το ρεύμα καθόδου και να ενισχυθεί με καλύτερη ροή. Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου, βρίσκονται υπό μελέτη κυκλικές παρακάμψεις και νέες αποσβεστικές λωρίδες, που θα επιτρέψουν στα οχήματα να εισέρχονται σταδιακά και όχι μαζικά στον Κηφισό. Εφόσον εφαρμοστούν, οι καθυστερήσεις στο σημείο θα μπορούσαν να μειωθούν έως και κάτω από το 1 χλμ, μια πραγματική επανάσταση για το συγκεκριμένο bottleneck.

Advertisement
Advertisement

Το μεγάλο έργο στον Σκαραμαγκά αλλάζει τις ροές
Κομβικό ρόλο στο σχέδιο αποσυμφόρησης αναλαμβάνει το μεγάλο έργο της αναβάθμισης του κόμβου Σκαραμαγκά, το οποίο μπαίνει σε τροχιά δημοπράτησης και θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις στα δυτικά του λεκανοπεδίου την τελευταία 20ετία. Ο οδικός άξονας Λεωφόρου Σχιστού – Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) θα συνδεθεί με τρεις νέους ανισόπεδους κόμβους (Σκαραμαγκά, Ναυπηγείων και αναβάθμιση κόμβου Σχιστού), σε μήκος 7,4 χιλιομέτρων.

Το έργο θα προσφέρει ένα συνεχές και γρήγορο bypass του Κηφισού, επιτρέποντας στα οχήματα που κινούνται από Πειραιά ή Δυτική Αττική να κατευθυνθούν προς τα βόρεια προάστια χωρίς να αγγίξουν τον Κηφισό:

  • Μέσω της Λεωφόρου Σχιστού
  • Της αναβαθμισμένης ΔΠΛΑ
  • Και της σύνδεσης με την Αττική Οδό στον Ασπρόπυργο

Ουσιαστικά, θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικός Κηφισός για όσους έρχονται ή κατευθύνονται προς τις δυτικές πύλες της πόλης, απορροφώντας μεγάλο μέρος του φορτίου.

Advertisement

Και σύνδεση με τον ΧΥΤΑ Φυλής και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ
Το έργο προβλέπει και σύνδεση με το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής, μήκους 2,3 χλμ., ενώ αναβαθμίζονται οι κόμβοι σύνδεσης με τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ και τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ). Αυτό το επιμέρους έργο θα συμβάλει και στη βελτίωση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και φορτηγών, τα οποία σήμερα επιβαρύνουν τον Κηφισό με καθυστερήσεις και φθορές.

Τι κερδίζει η Αττική από τα έργα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Υποδομών:

  • Ο άξονας Λ. Σχιστού – ΔΠΛΑ θα αποσυμφορήσει σημαντικά τον Κηφισό.
  • Η Λεωφόρος Σχιστού θα απαλλαγεί από τα σημερινά κυκλοφοριακά αδιέξοδα.
  • Θα εξασφαλιστεί εναλλακτική ροή από και προς την Αττική Οδό – Πειραιά χωρίς το bottleneck του Κηφισού.
  • Η Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου στην περιοχή Σχιστού – Σκαραμαγκά θα αναβαθμιστεί με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα.
Advertisement

Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 70 εκατομμύρια ευρώ, με ορίζοντα δημοπράτησης εντός του πρώτου τετραμήνου του 2025 και ολοκλήρωση εντός τριετίας από την υπογραφή της σύμβασης.

Τέλος στην ανοχή του χάους;
Το ερώτημα που μένει είναι εάν το project θα υλοποιηθεί με συνέπεια και ταχύτητα. Ο Κηφισός δεν είναι απλώς ένας δρόμος – είναι ο νευραλγικός άξονας της οικονομικής, εμπορικής και μεταφορικής ζωής της Αττικής. Αν παραμείνει κολλημένος στην ίδια μοίρα, η επιβάρυνση θα περάσει από τα οχήματα στην καθημερινότητα των πολιτών.

Η ευκαιρία είναι ιστορική: με τις κατάλληλες τεχνικές λύσεις και συντονισμένη εκτέλεση, ο Κηφισός μπορεί να αναπνεύσει. Και μαζί του, να ανασάνει και το λεκανοπέδιο.

Advertisement