Αυτόματες κλήσεις από την Δημοτική Αστυνομία
Mobility
Η εποχή που οι δημοτικοί υπάλληλοι περπατούσαν ατέλειωτα τετράγωνα για να κόψουν κλήσεις φαίνεται να φτάνει στο τέλος της, τουλάχιστον για όσες πόλεις επενδύουν στην τεχνολογία.
Στη Ευρώπη… λανσάρεται ένα νέο όχημα-«κυνηγός» της παράνομης στάθμευσης, εξοπλισμένο με 12 κάμερες υψηλής ακρίβειας, σαρώνει σε πραγματικό χρόνο τους δρόμους, καταγράφοντας πινακίδες και ελέγχοντας την εγκυρότητα της στάθμευσης. Το σύστημα μπορεί να διασταυρώσει άμεσα αν ένας οδηγός έχει πληρώσει το αντίτιμο ή αν καταλαμβάνει παράνομα θέσεις φορτοεκφόρτωσης, ΑμεΑ ή ποδηλατόδρομους.
WHAT CAR
Η πιλοτική εφαρμογή στην Γερμανία και στην Γαλλία έδειξε εντυπωσιακά αποτελέσματα: ένα όχημα ελέγχει έως και 1.000 αυτοκίνητα την ώρα, έναντι μόλις 50 με τις κλασικές μεθόδους, μειώνοντας το κόστος, αποφεύγοντας τις έντονες αντιπαραθέσεις με τους παραβάτες και –το κυριότερο– αυξάνοντας θεαματικά τη συμμόρφωση. Αντίστοιχες εφαρμογές σε Ολλανδία και Γαλλία έχουν ήδη αποδώσει καρπούς, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία μπορεί να κάνει τη στάθμευση πιο δίκαιη και πιο αποτελεσματική.

Στην Ελλάδα, το πρόβλημα παραμένει διαχρονικό και οξυμένο. Η Αθήνα υποφέρει από χρόνια έλλειψη χώρων στάθμευσης, με αποτέλεσμα το παράνομο παρκάρισμα να έχει γίνει σχεδόν… άτυπος κανόνας. Σύμφωνα με στοιχεία των δημοτικών αρχών, σε περιόδους εντατικών ελέγχων βεβαιώνονται δεκάδες χιλιάδες παραβάσεις, με το 35% αυτών να αφορά κατάληψη θέσεων που προορίζονται για ΑμεΑ ή ειδικές χρήσεις. Οι στενοί δρόμοι και η ανεπαρκής χωροταξική οργάνωση καθιστούν το κυκλοφοριακό χάος μόνιμο συνοδό της καθημερινότητας.
Η Θεσσαλονίκη επιχειρεί ήδη ένα βήμα προς την αυστηρότερη επιτήρηση, εφαρμόζοντας συστηματικά τη χρήση τροχοσφιγκτήρων («δαγκανών») σε παράνομα σταθμευμένα οχήματα, κυρίως σε θέσεις ΑμεΑ και φορτοεκφόρτωσης. Αν και η μέθοδος αυτή περιορίζει ορισμένες συμπεριφορές, παραμένει χειροκίνητη και χρονοβόρα, με περιορισμένη δυνατότητα κάλυψης μεγάλου όγκου παραβάσεων σε πραγματικό χρόνο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εφαρμογή αυτού του τύπου ψηφιακού συστήματος θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά το τοπίο. Ο συνδυασμός οχημάτων-σκαναριστών με ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες, όπως το PARKinATHENS ή οι ηλεκτρονικές άδειες στάθμευσης, θα επέτρεπε άμεσους ελέγχους, δραστική αύξηση των βεβαιωμένων παραβάσεων και –κυρίως– έναν ισχυρό αποτρεπτικό μηχανισμό.
Η εμπειρία από την Ευρώπη δείχνει ότι η τεχνολογία δεν είναι μόνο πιο γρήγορη και ακριβής, αλλά και πιο «ψυχρή» – αφαιρεί το προσωπικό στοιχείο της αντιπαράθεσης και μεταφέρει την ευθύνη σε ένα αδιάβλητο σύστημα. Το ερώτημα για την Ελλάδα δεν είναι αν θα έρθει αυτή η αλλαγή, αλλά πόσο γρήγορα οι δημοτικές αρχές να κάνουν το άλμα από το χειρόγραφο μπλοκάκι στις ψηφιακές κάμερες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
«Καταιγίδα» προστίμων από τις νέες κάμερες στους δρόμους – Που έχουν τοποθετηθεί;
Επιστρέφει ο Τσίπρας που τα διάλυσε όλα
Το club κίνδυνος – θάνατος της Μυκόνου