Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi Q3 Sportback

O κορυφαίος κινητήρας σε Q3 Sportback

Ελλάδα 2:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

O κορυφαίος κινητήρας σε Q3 Sportback

Audi Q3 Sportback

O κορυφαίος κινητήρας σε Q3 Sportback

Audi Q3 Sportback

Στην οικογένεια του Audi Q3 Sportback, προφανώς και η σπορ ναυαρχίδα είναι το ολοκαίνουριο RS Q3 Sportback.

Advertisement
Advertisement

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του συναρπάζουν: πεντακύλινδρος κινητήρας, ισχύς 400 ίπποι (294 kW), ροπή 480 Nm, τετρακίνηση quattro. Υπενθυμίζουμε πως ο πεντακύλινδρος 2.5 TFSI διακρίθηκε πέρυσι για ένατη συνεχή φορά με το βραβείο «International Engine of the Year Award».

Ο πολυβραβευμένος πεντακύλινδρος κινητήρας έχει αυξήσει την ισχύ του κατά 17% με αμετάβλητη την χωρητικότητα των 2.480 cc. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη σε μία ευρεία περιοχή στροφών από τις 1.950 έως τις 5.850 rpm. To RS Q3 Sportback χρειάζεται μόλις 4,5 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 km/h. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h ή προαιρετικά στα 280 km/h.

Με μήκος μικρότερο των 50 εκατοστών, ο κινητήρας 2.5 TFSI είναι εξαιρετικά μικρός σε διαστάσεις και 26 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου. Ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο εξοικονομώντας 18 κιλά, ενώ διάφορες βελτιώσεις μειώνουν τις εσωτερικές τριβές και αυξάνουν την απόδοση. Οι επενδύσεις των κυλίνδρων είναι επικαλυμμένες με πλάσμα, τα βασικά ρουλεμάν του στροφαλοφόρου έχουν μικρότερη διάμετρο κατά 6 χιλιοστά. Ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κοίλος και κατά 1 κιλό ελαφρύτερος, ενώ τα αλουμινένια έμβολα έχουν ενσωματωμένες τις διόδους ψύξης λαδιού. Στο μικρό χρονικό διάστημα προθέρμανσης έπειτα από κρύα εκκίνηση, η αντλία νερού δεν κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό στην κυλινδροκεφαλή έτσι ώστε ο 2.5 TFSI να φτάνει πιο γρήγορα στη θερμοκρασία λειτουργίας του. Κάτι που μειώνει τον συντελεστή τριβής και την κατανάλωση καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Η σειρά ανάφλεξης μεταξύ των γειτονικών κυλίνδρων και εκείνων που απέχουν περισσότερο μεταξύ τους είναι 1-2-4-5-3. Η ιδιαίτερη σειρά ανάφλεξης και ο μονός αριθμός κυλίνδρων δημιουργούν ένα πολύ ιδιαίτερο ρυθμό και έναν μοναδικό ήχο κινητήρα. Οι διπλές απολήξεις RS τονίζουν τον ξεχωριστό ήχο του πεντακύλινδρου. Το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα εξάτμισης RS sport με το μαύρο φινίρισμα ενισχύει ακόμη περισσότερο αυτό τον απίστευτο ήχο!

Η ισχύς του πεντακύλινδρου κινητήρα μεταφέρεται σε ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά ταχυτήτων και από εκεί στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro που κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ μεταξύ των δύο αξόνων μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Η κατανομή ροπής σε συγκεκριμένους τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες εξασφαλίζει ασφαλή και ακριβή οδήγηση.

Advertisement

Μέσω του Audi drive select ρυθμίζεται η λειτουργία του quattro καθώς και άλλων συστημάτων, όπως αυτού της διεύθυνσης, της ανάρτησης, του κιβωτίου S tronic, καθώς και της χαρτογράφησης και του ήχου του κινητήρα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, υπάρχει η δυνατότητα επιλογή ανάμεσα σε πέντε ή έξι προγράμματα λειτουργίας: άνεση (comfort), αυτόματη (auto), δυναμική (dynamic), αποδοτικότητα (efficiency) και εξατομίκευση (individual) ή εναλλακτικά στην εξατομίκευση τα δύο νέα προγράμματα RS1 και RS2. Μέσω του MMI, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει και να αποθηκεύσει μεμονωμένα στα δύο προγράμματα RS. Με την απλή πίεση του νέου διακόπτη “RS MODE” στο τιμόνι παρέχεται άμεση πρόσβαση και γρήγορη εναλλαγή ανάμεσα στις δύο αυτά νέα προγράμματα.

Advertisement