Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi

Audi A3 Sportback: H πληρέστερη γκάμα κινητήρων 

Ελλάδα 7:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Audi A3 Sportback: H πληρέστερη γκάμα κινητήρων

Audi

Audi A3 Sportback: H πληρέστερη γκάμα κινητήρων

Audi

Στην Ευρώπη, το A3 Sportback θα κυκλοφορήσει με τέσσερις εκδόσεις κινητήρων της Audi: 1.0 TFSI, 1.5 TFSI και 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος.

Advertisement
Advertisement

Επιπλέον, η Audi εξηλεκτρίζει το compact πεντάθυρο αυτοκίνητο: εκτός από τον 1.5 TFSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος θα εισαχθεί σύντομα μετά την κυκλοφορία στην αγορά, η μάρκα θα επεκτείνει την προσφορά κατά τη διάρκεια του έτους προσθέτοντας ένα plug-in υβριδικό μοντέλο σε δύο παραλλαγές ισχύος.

Περαιτέρω εκδόσεις κινητήρων TDI και TFSI θα προστεθούν στη συνέχεια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μονάδα μετάδοσης κίνησης quattro και μοντέλου με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Όλοι οι κινητήρες διακρίνονται από μεγάλη ροπή, εξελιγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και υψηλή απόδοση.

Advertisement
Advertisement

 Ο ισορροπημένος: ο 1.0 TFSI τριών κυλίνδρων

O 1.0 TFSI στο A3 Sportback 30 TFSI είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας. Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο συμπαγής κινητήρας ζυγίζει μόλις 88 κιλά και ο στροφαλοθάλαμος είναι τέλεια ισορροπημένος ώστε η διαδρομή του να είναι ομαλή και ιδιαιτέρα πολιτισμένη ακόμα και χωρίς άξονα εξισορρόπησης. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ένα σημαντικό στοιχείο της θερμικής διαχείρισης και είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Όπως και ο στροφαλοθάλαμος, έχει το δικό της κύκλωμα ψύξης. Η τροποποιημένη διαδικασία καύσης Miller είναι μια περαιτέρω τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση. Προσφέρει πλεονεκτήματα ειδικά για το μερικό φορτίο – όπου ο κινητήρας λειτουργεί με λιγότερη από τη μέγιστη δυνατή απόδοση – δηλ. το εύρος στο οποίο ο κινητήρας λειτουργεί πιο συχνά.

Advertisement

Ο αποδοτικός: 1.5 TFSI με Cylinder On Demand (COD)

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στο A3 Sportback 35 TFSI έχει απόδοση 150 ίππων και παράγει ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,4 δευτερόλεπτα και το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Το βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TFSI είναι το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά και μεσαία φορτία. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαφρύς χάρη στο στροφαλοθάλαμο αλουμινίου. Οι επενδύσεις κυλίνδρων έχουν στρώση σιδήρου που μειώνει σημαντικά την τριβή. Η μονάδα ψύξης επιτρέπει την αποτελεσματική θερμική διαχείριση, βοηθούμενη από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.

Advertisement

Ο εξηλεκτρισμένος: ο 1.5 TFSI ως mild hybrid

O 1.5 TFSI εξοπλισμένος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα έχει την ίδια ισχύ με τον αδελφό του κινητήρα, ωστόσο, είναι ακόμα πιο αποδοτικός. Ένας εκκινητήρας με ιμάντα (BAS) είναι εγκατεστημένος στη μηχανή  εσωτερικής καύσης. Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt που ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ένας μετατροπέας τάσης συνδέει το συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt. Κατά την τυπική λειτουργία, το σύστημα MHEV επιτυγχάνει πλεονέκτημα κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν ο οδηγός επιβραδύνει ή εφαρμόζει ελαφρώς το φρένο, το BAS μπορεί να ανακτήσει έως και 12 kW ισχύος και να τροφοδοτήσει αυτήν την ισχύ στη μπαταρία. Κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλή ταχύτητα, βοηθά τον TFSI με ισχύ μέχρι 9 kW και ροπή 50 Nm. Σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης, διαχειρίζεται τα φορτία έτσι ώστε η απόδοση του κινητήρα να αυξηθεί περισσότερο. Διαχειρίζεται επίσης την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας 48 Volt. Διατηρεί αρκετή ισχύ για να επιτρέψει στο A3 Sportback να κινηθεί με τον κινητήρα σβηστό σε πολλές περιπτώσεις. Στη συνέχεια, το BAS επανεκκινεί γρήγορα και ανεπαίσθητα τον TFSI, ακριβώς όπως στο τέλος της φάσης start/stop, η οποία φάση  – αξίζει να τονιστεί – ξεκινά ήδη από υπολειπόμενη ταχύτητα 22 χλμ./ώρα.

Advertisement

 

Audi A3 Sportback   30 TFSI
  35 TFSI   35 TFSI MHEV S tronic    
Χωρητικότητα
σε κ.εκ.
999 1.498  

1.498

Μέγιστη ισχύς
σε PS (kW) στις σ.α.λ.
110 (81)

5.500

150 (110)

5.000–6.000

150 (110)

5.000–6.000

Μέγιστη ροπή
σε Nm στις σ.α.λ.
200

2.000–3.000

250

1.500–3.500

250

1.500–3.500

Μέγιστη ταχύτητα
σε χλμ./ώρα (mph)
207 (128,6)  

224 (139,2)

 

224 (139,2)

Επιτάχυνση
0–100 χλμ./ώρα σε sec
 

10,6

 

8,4

 

8,4

Συνδυασμένη κατανάλωση
σε λίτρα/100 χλμ.
 

Ν/Α

 

5.1–4.8

 

Ν/Α

Συνδυασμένη εκπομπή ρύπων CO2
σε γρμ./χλμ.
 

Ν/Α

 

116–111

 

Ν/Α

Μετάδοση κίνησης  Εμπρός Εμπρός Εμπρός
Κιβώτιο ταχυτήτων  6-σχέσεων χειροκίνητο 6-σχέσεων χειροκίνητο 7-σχέσεων
S tronic

Νέα εξέλιξη: το 6-σχέσεων μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Στο A3 Sportback 35 TFSI και το A3 Sportback 30 TDI, αυτό γίνεται με ένα εντελώς νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων. Καλύπτει το εύρος ροπής από 200 έως 340 Nm. Είναι επίσης πολύ αποδοτικό, εξοικονομώντας έως και 5 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τη μετάδοση του προκατόχου. Η πρώτη ταχύτητα συνήθως είναι πολύ κοντή για να επιτρέψει μια ισχυρή εκκίνηση και η έκτη ταχύτητα είναι αρκετά μακριά με σκοπό τη μείωση των στροφών του κινητήρα και της κατανάλωσης.

Ειδικά εξελιγμένο: το S tronic επτά ταχυτήτων

Το A3 Sportback 35 TFSI MHEV και το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένα στάνταρ με το 7-σχέσεων S tronic, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγξει και μέσω paddles στο τιμόνι. Ο λόγος μετάδοσης είναι επίσης σχετικά μικρός στις χαμηλότερες ταχύτητες και είναι πολύ μακρύς στις υψηλότερες ταχύτητες. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select, το κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη προσφέρει μια λειτουργία ελεύθερου τροχασμού που ενεργοποιείται σε πολλές περιπτώσεις όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι από το γκάζι. Η τεχνολογία των δύο συστημάτων μετάδοσης,  για βενζίνη και πετρέλαιο, διαφέρει σε σημαντικά σημεία. Στην περίπτωση του S tronic επτά ταχυτήτων για τον κινητήρα βενζίνης, οι δύο συμπλέκτες δεν απαιτούν τροφοδοσία λαδιού, πράγμα που αυξάνει την αποδοτικότητά τους. Στην περίπτωση της μετάδοσης για το 2.0 TDI, ψύχονται με λάδι ανάλογα με τις ανάγκες.

Βελτιστοποιημένοι: οι κινητήρες TDI

Όσον αφορά στους κινητήρες ντίζελ, υπάρχει ο 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος, με 116 PS ή 150 PS. Οι τεχνικές λεπτομέρειές του περιλαμβάνουν ξεχωριστά κυκλώματα ψυκτικού μέσου για εξαιρετικά ευέλικτη θερμική διαχείριση, δύο άξονες ζυγοστάθμισης για ακόμα πιο ομαλή λειτουργία (για τους κινητήρες των 150 PS), αισθητήρες πίεσης κυλίνδρων για άριστη καύση και ελαχιστοποίηση εσωτερικών τριβών για ακόμα πιο υψηλή απόδοση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο στροφαλοφόρος άξονάς του είναι 2,8 κιλά πιο ελαφρύς από αυτόν του προκάτοχου του. Το A3 Sportback 30 TDI είναι εφοδιασμένο με 2.0 TDI με ισχύ 116 ίππων που παράγει ροπή 300 Nm μεταξύ 1.600 και 2.500 σ.α.λ.. Ο 85 kW TDI επιταχύνει το μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα. Το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένο με τον 2.0 TDI με ισχύ 150 ίππων. Βασικά χαρακτηριστικά: 360 Nm μεταξύ 1.600 και 2.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: 

Απόλυτος ψηφιακός έλεγχος στο νέο Audi A3 Sportback

Τα 6 high-tech σημεία που κάνουν το νέο Audi A3 να ξεχωρίζει

Μάθετε τα πάντα για το νέο Audi A3 Sportback