Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi 2021

Audi e-tron Sportback: Φορτίζει σε 30 λεπτά

Ελλάδα 13:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Audi e-tron Sportback: Φορτίζει σε 30 λεπτά

Audi 2021

Audi e-tron Sportback: Φορτίζει σε 30 λεπτά

Audi 2021

Το ισχυρό, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Audi απολαμβάνει έως και 446 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, φορτίζει σε χρόνο… dt, ενώ ενσωματώνει και ένα προηγμένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Advertisement
Advertisement

Το Audi e-tron Sportback είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό δυναμικό SUV coupé που διακρίνεται για την επιθετική του σχεδίαση, τις ισχυρές επιδόσεις και τη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, η οποία μπορεί να φτάσει τα 446 χλμ. με μια μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Στα «ατού» του μοντέλου, ακόμη, συμπεριλαμβάνεται και η ταχύτατη διαδικασία ανεφοδιασμού του με ηλεκτρική ενέργεια.

Η φόρτιση μέσω ταχυφορτιστή δεν απαιτεί περισσότερα από 30 λεπτά, ενώ ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται και κατά την επιβράδυνση. Ας δούμε πώς φορτίζει το Audi e-tron Sportback, αναλυτικότερα.

Φόρτιση σε 30 λεπτά

Advertisement
Advertisement

Στις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, το Audi e-tron Sportback 55 quattro, το οποίο αποτελεί την ισχυρότερη εκδοχή του μοντέλου (50 quattro η άλλη έκδοση), μπορεί να φορτίζει με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της – επαρκής για το επόμενο σκέλος της διαδρομής μεγάλων αποστάσεων. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει με φορτιστές έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει ταυτόσημη ποσοστιαία φόρτιση.

Η φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο mode-3. Έως και 11 kW ισχύ είναι διαθέσιμη, που μπορεί να αυξηθεί σε 22 kW με μια προαιρετική δεύτερη ενσωματωμένη συσκευή φόρτισης που θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στο έτος.

Advertisement

Η Audi προσφέρει επίσης μια σειρά λύσεων για τη φόρτιση στο γκαράζ, στο σπίτι ή το γραφείο, ανάλογα με την χωρητικότητα του τροφοδοτικού. Το τυπικό compact σύστημα φόρτισης είναι κατάλληλο για μια απλή σύνδεση 230 V και για μια τριφασική έξοδο 400 V με ισχύ έως και 11 kW. Ο προαιρετικός σύνδεσμος φόρτισης θα είναι διαθέσιμος για παραγγελία κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Προσφέρει έξυπνες λειτουργίες φόρτισης, για παράδειγμα προτιμώμενη φόρτιση σε χαμηλό κόστος. Ο συνδυασμός με κατάλληλο σύστημα διαχείρισης οικιακής ενέργειας επιτρέπει στο όχημα να φορτίζεται κατά προτίμηση με αυτοπαραχθείσα ηλιακή ενέργεια, με την προϋπόθεση ότι το σπίτι είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκό σύστημα.

Advertisement

Σύστημα συσσωρευτών υψηλής τάσης και ανάκτηση ενέργειας

Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g – που ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση – η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον οπίσθιο, οι οποίοι δρουν ως γεννήτριες σε αυτές τις περιπτώσεις. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας παρέχει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων – και οι δύο σε ελεύθερο τροχασμό όταν ο οδηγός απελευθερώνει το δεξιό πεντάλ – καθώς και κατά τη διάρκεια της πέδησης. Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται σε τρία στάδια με paddles στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ό, τι στο e-tron.

Όταν φρενάρει από 100 χλμ./ώρα, το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το αδελφό μοντέλο του, αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% της ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το SUV coupé επιτυγχάνει μέχρι και το 30% της αυτονομίας του μέσω της ανάκτησης.

Advertisement

Τα φρένα, των οποίων η καινοτόμος ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση επιτρέπει να ανταποκρίνονται με εξαιρετική ταχύτητα, μπαίνουν στο παιχνίδι μόνο σε δυνάμεις επιβράδυνσης μεγαλύτερες από 0,3 g. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το σύστημα ελέγχου αποφασίζει ξεχωριστά για κάθε άξονα αν το coupé SUV φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο τους ηλεκτρικούς κινητήρες, μόνο τα φρένα των τροχών ή ένα συνδυασμό και των δύο. Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικού και υδραυλικού φρεναρίσματος είναι ομαλή και ομοιογενής, οπότε ο οδηγός δεν το παρατηρεί καν. Οι δυνάμεις πέδησης παραμένουν σταθερές.

Στα φρένα του Audi e-tron Sportback, έχει μειωθεί σημαντικά η υπολειπόμενη ροπή πέδησης – οι απώλειες που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της σύντομης πίεσης που εφαρμόζουν τα τακάκια στις δισκόπλακες. Αυτό ωφελεί τόσο την απόδοση όσο και την αυτονομία.

Να προστεθεί ότι κατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας του οχήματος, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι σχεδόν τελείως αποσυνδεμένος από το σύστημα κίνησης. Η αύξηση του εύρους χρήσης της μπαταρίας υψηλής τάσης σε συνδυασμό με τη μείωση ροής στο κύκλωμα ψυκτικού μέσου, σημαίνει ότι η αντλία χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια.

Η εξαιρετικά ευέλικτη διαχείριση θερμότητας, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα, ρυθμίζει τη θερμοκρασία των εξαρτημάτων υψηλής τάσης με μέγιστη απόδοση. Αυτό επιτρέπει γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος, μεγάλο κύκλο ζωής της μπαταρίας και εξαιρετική απόδοση ακόμη και υπό φορτίο. Η τυπική αντλία θερμότητας, η οποία αξιοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από την μπαταρία υψηλής τάσης, μπορεί να χρησιμοποιήσει έως και 3 kW πραγματικές απώλειες ισχύος για θέρμανση και κλιματισμό του εσωτερικού, κάτι που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, αυτό μπορεί να ενισχύσει την αυτονομία του Audi e-tron Sportback έως και 10% σε τυπική λειτουργία.