Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi 2021-1

Μοντέρνο design και high-tech δυναμισμός για το νέο Αudi Q4 e-tron

Ελλάδα 14:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μοντέρνο design και high-tech δυναμισμός για το νέο Αudi Q4 e-tron

Audi 2021-1

Μοντέρνο design και high-tech δυναμισμός για το νέο Αudi Q4 e-tron

Audi 2021-1

Στα νέα Q4 e-tron η Audi δημιούργησε δύο εκδοχές ενός αμαξώματος το οποίο χαρακτηρίζεται όχι μόνο για το δυναμικό του στιλ αλλά και για την κορυφαία αεροδυναμική και τα υψηλά στάνταρ ασφάλειας που εξασφαλίζει στους επιβάτες.

Advertisement
Advertisement

Περνώντας στην ηλεκτρική εποχή, η Audi δεν κρατά απλά τις παραδόσεις και την κατασκευαστική της φιλοσοφία. Αλλά βρίσκει μία ιδανική αφορμή να τονίσει όσο γίνεται περισσότερο τα premium χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της και να τους προσδώσει έναν ακόμα πιο ποιοτικό και ασφαλή χαρακτήρα.

Το Q4 e-tron, αν και το πρώτο compact SUV διατηρεί στο ακέραιο τα κορυφαία χαρακτηριστικά των μεγάλων μοντέλων της μάρκας, φέρνοντας σε ένα πιο ευρύ κοινό όχι μόνο την νέα διάσταση της ηλεκτροκίνησης αλλά και ένα αυτοκίνητο που διαθέτει ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η εταιρία σε τεχνολογίες και ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Advertisement
Advertisement

Η βάση όλων είναι το αμάξωμα. Όχι μόνο από την άποψη του design, τομέας που ούτως ή άλλως η Audi δείχνει τον δρόμο σε όλους τους premium κατασκευαστές. Αλλά και σε ότι έχει να κάνει με την στιβαρότητα και την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες του.

Πολύ δε περισσότερο σ’ αυτή τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, όπου και οι απαιτήσεις για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών είναι υψηλότερες και αρκετά πιο σύνθετες από ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Ανθεκτικό στις συγκρούσεις, με μεγάλη στρεπτική ακαμψία, και με κορυφαία αεροδυναμική, το αμάξωμα του Q4 e-tron και του Q4 Sportback e-tron συνδυάζει πάρα πολλά δυνατά σημεία. Μεγάλα μέρη από χάλυβα θερμής διαμόρφωσης συναπαρτίζουν την καμπίνα των επιβατών και αντιπροσωπεύουν το 26% του βάρους.

Advertisement

Η μέθοδος αυτή συνδυάζει τα υλικά με χαμηλό βάρος αλλά και με πολύ μεγάλη αντοχή εφελκυσμού τα οποία χρησιμοποιούνται παντού ώστε να απορροφούνται οι ισχυρές δυνάμεις που αναπτύσσονται περίπτωση σύγκρουσης, λειτουργώντας ως ένας χιαστί κλωβός αποσυμπίεσης των δυνάμεων που αναπτύσσονται κάτω από τα μπροστινά καθίσματα και στα πλαϊνά μαρσπιέ.

Advertisement

Παράλληλα έχει γίνει μεγάλη μελέτη για την σωστή αντίδραση του αμαξώματος σε περίπτωση σύγκρουσης. Για παράδειγμα οι κεντρικές κολόνες είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να αλλάζουν περισσότερο το σχήματος στο κάτω μέρος αντί στο επάνω, προστατεύοντας καλύτερα τα κεφάλια και το ευαίσθητο πάνω τμήμα των επιβατών.

Σε όλο το αμάξωμα χρησιμοποιείται ισχυρή ηχομόνωση ώστε να μειώνεται το επίπεδο του θορύβου που φθάνει από τον δρόμο και τα ελαστικά. Οι μεγάλες κοιλότητες, όπως τα διαμήκη μέλη και η μεταλλική οροφή, περιέχουν αφρώδη στοιχεία και ακουστικές κάψουλες από ελαφρύ αφρό τα οποία τοποθετούνται τόσο πάνω από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα όσο και στο πίσω χώρισμα.

Advertisement

Μέρη όπως η εγκάρσια δοκός πίσω από τον πίνακα οργάνων, οι θόλοι των τροχών, οι κολόνες ακόμη και ο πίσω προφυλακτήρας είναι επίσης εξοπλισμένοι με μονωτικά και στοιχεία απόσβεσης. Το παρμπρίζ είναι κατασκευασμένο από ηχοαπορροφητικό γυαλί, το οποίο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τα μπροστινά παράθυρα κατόπιν παραγγελίας. Σκούρα φιμέ τζάμια είναι διαθέσιμα για τις πίσω πόρτες ως έξτρα εξοπλισμός. Όλα αυτά δημιουργούν ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο και το πιο αθόρυβο περιβάλλον ανάμεσα σε όλα τα premium ηλεκτρικά SUV της αγοράς.

Στον περιορισμό του θορύβου βοηθά και η αεροδυναμική σχεδίαση των δύο εκδόσεων του Q4 e-tron. Η “απλή” έχει συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,28 ενώ η Q4 Sportback e-tron φθάνει στο 0,26.

Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα οι σχεδιαστές έδωσαν τεράστια έμφαση στις γραμμές του αμαξώματος, ιδίως στην σχεδίαση του πίσω μέρους. Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου είναι και η μάσκα του, με τις ειδικές ηλεκτρικές γρίλιες, οι οποίες είναι κλειστές στις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο κινείται και δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε ψύξη, ενώ ανοίγουν όταν κρίνεται απαραίτητο (όπως για παράδειγμα την ώρα της φόρτισης). Η λειτουργία αυτής της ηλεκτρικής γρίλιας προσθέτει και έξι χιλιόμετρα στην αυτονομία του αυτοκινήτου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην σχεδίαση του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο είναι εντελώς επίπεδο κάτι που σε συνδυασμό με τα σπόιλερ εμπρός και στους τροχούς συνεισφέρουν στην μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και προσθέτουν και αυτά με την σειρά τους άλλα 14 χιλιόμετρα στην αυτονομία.

Στην κορυφαία αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου συμβάλλουν και οι νέας σχεδίασης επίπεδοι τροχοί των 19 ιντσών, οι οποίοι έχουν κατασκευαστεί ώστε να υπάρχει ένα κέρδος στην αυτονομία πάνω από 5 χιλιόμετρα μειώνοντας την αντίσταση και την κατανάλωση σε ρεύμα.

Ακόμα 4 χιλιόμετρα υπολογίζεται ότι συνεισφέρει στην αυτονομία η εξελιγμένη στεγανοποίηση της πόρτας του χώρου αποσκευών, η οποία έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για να διαχειρίζεται την πίεση που δημιουργείται από την αεροτομή της οροφής και να μην εμποδίζει την ροή του αέρα στο πίσω μέρος του οχήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q4 e-tron: Αυτονομία και φόρτιση
Audi Q4 e-tron: Με εκδόσεις ισχύος έως 299 PS
To Audi Q4 e-tron με επαυξημένη πραγματικότητα